افزایش تولید خودروهای الکتریکی، عامل افزایش بالای قیمت نیکل

عصر معدن- افزایش تولید خودروهای الکتریکی و کاهش ذخایر نیکل، قیمت این فلز را به بالاترین میزان ۱۰ سال گذشته رساند.

سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲:۰۰

افزایش تولید خودروهای الکتریکی، عامل افزایش بالای قیمت نیکل

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، قیمت نیکل که اغلب در باتری خودروهای الکتریکی قدرتمند کاربرد دارد، روز چهارشنبه گذشته با رشد 4 درصدی به 22 هزار و 745 دلار در هرتن افزایش یافت که بالاترین قیمت نیکل طی دهه اخیر به شمار می رود.

این در حالی است که ذخایر نیکل موجود در انبارهای مورد تایید بورس فلزات لندن برای پنجاه و یکمین روز متوالی کاهش یافت.

طی یک ماه گذشته به دلیل افزایش تقاضای خودروهای الکتریکی و نیز برخی اطلاعیه های پروژه های جدید معدنکاری نیکل، قیمت این فلز شاهد رشد 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی بود. در بریتانیا از هر 4 خودروی جدید در ماه دسامبر، یک دستگاه خودروی الکتریکی دارای باتری بود. این در حالی است که مجموع فروش خودروهای با منبع انرژی جدید در چین طی سال 2021 میلادی، 169 درصد افزایش یافت.

این افزایش قیمت در حالی روی داد که مس به عنوان مهم ترین فلز صنعتی جهان برای نخستین بار از اکتبر 2021 تاکنون به قیمت بالای 10هزار دلار در هر تن معامله شد؛ چرا که نشانه هایی مبنی بر وجود برنامه های حمایتی چین برای اقتصاد خود مشاهده می شود.

در اوایل هفته اخیر، شرکت معدنی بی اچ پی در یک پروژه بزرگ نیکل سرمایه گذاری کرد. این در حالی است که خودروساز تسلا نیز نخستین قرارداد عرضه محصول به ایالات متحده را با قرارداد خرید 75هزار تن نیکل از ذخایر تاماراک در مینه سوتا امضا کرد.

رشد 19 برابری تقاضای نیکل؛ شرط دستیابی به توافق پاریس

براساس گزارش سازمان بین المللی انرژی، اگر کشورهای جهان بخواهند به اهداف توافق پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی دست یابند، تقاضای نیکل باید تا سال 2040 میلادی 19 برابر شود.

برچسب ها

نیکلخودرو برقی
مطالب مرتبط بیشتر
خودروهای الکتریکی به فروش انبوه می‌رسند؟ تولید ۹۰میلیون تنی سنگ آهن واله نوسان فلزی‌ها میان داده‌های شرقی و غربی روسیه از کدام تحریم غرب در امان مانده است؟ مازاد عرضه نیکل، کبالت و لیتیم در بازارهای جهانی انگلیس کلیددار قفل باتری برای خودروهای الکتریکی بحران نیکل و شکایت ۵۰۰ میلیون دلاری از بورس فلزات لندن تسلا برای خرید یک شرکت معدنی آماده است قیمت لیتیوم به بالاترین حد خود رسیده است! اطمینان از تامین آهنربای خاکی کمیاب در خودروهای الکتریکی فعالیت ذوب جهانی نیکل صعودی شد کاهش ۲۸ درصدی حجم نیکل در بورس فلزات لندن بهبود در معاملات نیکل لندن؟ توقف انتشار قیمت‌های رسمی نیکل سرمایه گذاری در "نیکل تانزانیا"؛ گام بی اچ پی برای تامین باتری خودروهای الکتریکی نیکل هم رکوردشکن شد رشد ۳۸.۵ درصدی تولید کبالت تا سال ۲۰۲۵ تولید جهانی نیکل ۶.۸ درصد افزایش می یابد فروش خودروهای برقی در اروپا از سطح یک میلیون دستگاه عبور کرد صنایع معدنی ایران، برگ برنده تولید خودرو برقی آینده نیکل درگیر تنش‌ها، ممنوعیت تجارت و فناوری سناریوی صعودی برای فلزات استراتژیک امریکا درحال جا ماندن از رقابت جهانی فلزی که توسعه خودروهای برقی را تهدید می‌کند! معدنچیان بزرگ به دنبال تصاحب بازار باتری EV رشد ۱۳ درصدی تولید نیکل در چین تکاپوی بزرگان معدنی برای تولید باتری های الکتریکی تولید نیکل در فیلیپین اوج می‌گیرد معامله جدید «واله» در سال ۲۰۱۹ انجام می‌شود استخراج کبالت از اقیانوس آرام رشد ۶درصدی ارزش صادرات معدن و صنایع معدنی سرمایه گذاری غول معدنی برزیل در نیکل پروژه نیکل، سهام شرکت استرالیایی را افزایش داد تولیدکنندگان باتری‌های الکترونیکی به دنبال جایگزینی برای کبالت پیش بینی افزایش قیمت جهانی برای نیکل تولید خودروهای برقی در چین کاهش یافت خودروسازان با نیکل به آرامش می رسند تقاضای نیکل تا ۲۰۲۲، دو برابر می شود جذابیت سرمایه گذاری نیکل رو به افزایش است ذخیره کبالت و نیکل ایران کجاست؟ ذخایری که حکم طلا را دارند افزایش مصرف کبالت پاناسونیک در پی همکاری با تسلا محصولات جدید« BMW» نیازمند نیکل و کبالت صرف جویی ۲میلیون و ۵۰۰هزار دلاری در تولید شمش نیکل استفاده از محصولات دانش بنیان روبه رشد است «واله» به دنبال شریک برای « کالدونیای» تولید جهانی نیکل بدون تغییر ماند
برگشت به بالا