ایلان ماسک اعلام کرد:

تسلا برای خرید یک شرکت معدنی آماده است

عصر معدن- ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت تسلا اظهار کرد در صورتی که تولید فلزات خودروهای الکتریکی، باعث افزایش سرعت پذیرش فناوری‌های انرژی پاک در سراسر جهان شود، برای خرید یک شرکت معدنی آماده است.

چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳:۰۰

تسلا برای خرید یک شرکت معدنی آماده است

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، این نگرانی در سراسر صنعت خودروهای برقی در حال افزایش است که ممکن است عرضه کافی لیتیوم، نیکل، مس و سایر فلزات برای مطابقت با تقاضا در اواخر این دهه وجود نداشته باشد و این سؤالات را در مورد اینکه آیا تسلا قصد ورود به بخش معدن را در نظر می گیرد یا خیر، افزایش می‌دهد.

ماسک افزود: «این موضوع دور از ذهن نیست و ما هر محدودیتی را برای تسریع انتقال جهان به انرژی پایدار بررسی خواهیم کرد. این بدان معنا نیست که ما می‌خواهیم شرکت‌های معدنی را بخریم اما اگر این تنها راه برای تسریع انتقال باشد، آن را انجام خواهیم داد.»

در حالی که این غول خودروسازی قراردادهای فلزات خودروهای برقی با تامین‌کنندگان در سرتاسر جهان دارد، هدفش برای تولید سالانه 20 میلیون خودرو تا سال 2030 (آرزوی ماسک و نه وعده) به منابع بسیار بیشتری از فلزات نیاز دارد. تسلا در سال گذشته کمتر از یک میلیون خودروی الکتریکی تولید کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سایر خودروسازان و مدیران اجرایی از جمله کارلوس تاوارز، مدیرعامل استلانتیس هشدار داده‌اند که صنعت خودرو با کمبود عرضه فلزات مواجه است.

تسلا هیچ تجربه‌ای در زمینه ساخت و راه اندازی یک معدن ندارد، بنابراین تحلیلگران صنعت به خودروساز توصیه کرده‌اند که بر خرید یک اپراتور موجود تمرکز کند. بسیاری در صنعت معدن اشاره کرده‌اند که خرید یک تولیدکننده فلزات موجود بسیار کمتر از 43 میلیارد دلاری است که ماسک برای خرید شخصی شبکه رسانه‌های اجتماعی توییتر در اوایل سال جاری ارائه کرد.

برچسب ها

ذخایر معدنیتسلاخودرو برقی
مطالب مرتبط بیشتر
چالش جدید برای خودروهای الکتریکی میزان دقیق ذخایر لیتیوم ایران چه قدر است؟ کشف بزرگترین ذخیره مس غرب آسیا توجه نکردن به ساختارهای قانونی، بزرگترین چالش اکتشاف ذخایرمعدنی است راه‌اندازی خط تولید سلول‌های لیتیوم یونی در هند ذخایر ۲۰۰ ساله مس ایران اجرای طرح تحول زمین ­شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی در دولت سیزدهم ایران دارای ۷ درصد ذخایر معدنی دنیا است ارزش ذخایر برجای کشف شده توسط ایمیدرو ۲۸ میلیارد دلار است ذخایر جدید سنگ آهن در ایران مرکزی کشف شد کشف ۱۴ میلیارد دلار ذخایر معدنی در دو سال گذشته اکتشاف معادن، راه مقابله با کاهش ذخایر سنگ آهن بیش از دو میلیارد تن ذخایر سنگ آهن داریم خودروهای الکتریکی ارزان خواهد شد؟ کسری ۸ میلیون تنی فلز سرخ تا سال ۲۰۳۲ میلادی خودروهای الکتریکی به فروش انبوه می‌رسند؟ وزیر صمت: شناسایی ذخایر معدنی کشور در حال انجام است انگلیس کلیددار قفل باتری برای خودروهای الکتریکی وجود بیش از ۵۵ میلیارد تن انواع ذخایر معدنی در کشور قیمت لیتیوم به بالاترین حد خود رسیده است! اطمینان از تامین آهنربای خاکی کمیاب در خودروهای الکتریکی ایجاد تحول در بخش معدن و عمران کشور سبب رونق سرمایه‌گذاری و بالفعل کردن ذخایر معدنی جدید می‌شود جعفری: بهره برداری بهینه از ذخایر کشف شده و ایجاد ارزش افزوده از باطله ها سرمایه گذاری در "نیکل تانزانیا"؛ گام بی اچ پی برای تامین باتری خودروهای الکتریکی باقیمانده پایین ذخایر سنگ آهن به دلیل دشواری‌های فرآوری افزایش تولید خودروهای الکتریکی، عامل افزایش بالای قیمت نیکل صادرات محصولات معدنی مشمول مالیات می‌شود ۶ میلیارد دلار به ارزش ذخایر معدنی کشور افزوده شد رشد ۳۸.۵ درصدی تولید کبالت تا سال ۲۰۲۵ افزایش ۷ میلیارد دلار به ارزش برجای ذخایر معدنی افزایش ۷ میلیارد دلار به ارزش برجای ذخایر معدنی پایان یافتن ذخایر ۳ ماده معدنی تا ۱۵ سال آینده فروش خودروهای برقی در اروپا از سطح یک میلیون دستگاه عبور کرد رشد ۱۶ درصدی اکتشاف مواد معدنی در برنامه ششم توسعه راه‌اندازی سامانه تمام الکترونیک پذیرش ایده از ثبت تا داوری در حوزه معدن میزان ذخایر سنگ‌آهن کشور چقدر است؟ خرید تجهیزات معدنی با مشکل روبه‌رو است جایگاه هفتم ایران در ذخایر مس صنایع معدنی ایران، برگ برنده تولید خودرو برقی آیا وضعیت معادن با تسلا و اپل بهبود می یابد؟ کشف ذخایر پنهان معدنی به کمک پهبادها سیستم‌های ذخیره انرژی عامل افزایش ۲،۳میلیون تنی تقاضای مس قرارداد لیتیومی چین با «تسلا» افزایش مصرف کبالت پاناسونیک در پی همکاری با تسلا آغاز پروژه جدید طلا-نقره تغییرات جدی معدنی آغاز شود معدن و صنایع معدنی حلقه مفقود اقتصاد کشور
برگشت به بالا