نائب رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اهواز عنوان کرد

همکاری نکردن بانک‌ها در ارایه تسهیلات به فعالان بازار آهن

عصر معدن- نائب رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اهواز گفت: بازار آهن در اهواز برای اینکه رشد کند نیازمند اعتبارات و تسهیلاتی است که بانک‌ها باید در اختیار فعالان این حوزه قرار دهند اما در واقع امسال بانک‌ها تمام وام‌ها و اعتبارات خود را به روی فعالان این حوزه بسته‌اند و این باعث شده که شرایط کاری در این بازار سخت شود.

دوشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳:۰۰

همکاری نکردن بانک‌ها در ارایه تسهیلات به فعالان بازار آهن

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، رضا نادری با اشاره به وضعیت بازار آهن در اهواز اظهار کرد: در استان خوزستان به علت وجود هوای گرم، فعالیت عمرانی در آن شرایط کمتر صورت می‌گیرد و زمانی که هوا خنک شود فعالیت‌های عمرانی دوباره شروع می‌شود. برعکس مناطق سردسیر در تابستان فعالیت عمرانی زیادی دارند و در زمستان فعالیتی صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: با توجه به مناسب شدن شرایط جوی در این موقع سال قیمت‌های آهن فروکش می‌کند. یعنی به دلیل اینکه مناطق سردسیر در نیمه دوم سال دیگر تقاضای آهن ندارند قیمت‌های آهن قدری فروکش می‌کند و همیشه در نیمه دوم سال این منحنی کاهش قیمت آهن را شاهد هستیم.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اهواز با اشاره به وضعیت بازار آهن اهواز بیان کرد: امسال متاسفانه با پدیده عدم همکاری بانک‌ها با فعالان حوزه آهن در پرداخت تسهیلات مواجه شده‌ایم که این مشکل، بازار آهن را متاثر کرده است.

وی افزود: بازار آهن در اهواز برای اینکه رشد کند نیازمند اعتبارات و تسهیلاتی است که بانک‌ها باید در اختیار فعالان این حوزه قرار بدهند اما در واقع امسال بانک‌ها تمام وام‌ها و اعتبارات خود را به روی فعالان این حوزه بسته‌اند و این باعث شده که شرایط کاری در این بازار سخت شود.

تغییر تقاضای عراقی‌ها از محصول نهایی به مواداولیه

نادری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه آهن جزو سرمایه‌گذاری‌های پرسود است، گفت: این در حالی است که در حال حاضر سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه با مشکل عدم همکاری بانکها در اعطای تسهیلات مواجه هستند که اگر این اقدام صورت بگیرد قطعا کار سرمایه‌گذاران این حوزه رونق پیدا می‌کند.

وی در خصوص صادرات آهن بیان کرد: اگر چه امسال شرکت فولاد خوزستان صادرکننده نمونه آهن در کشور شده است اما صادرات آهن ما به دلیل دامپینگ و قیمت شکنی روسیه قدری کم شده است. به صورت کلی صادرات آهن کم کم دارد بازار خودش را پیدا می‌کند و در حال حاضر بازار آهن در بخش صادرات، خود را با قیمت‌های جدید همگام می‌کند تا صادرات یک رنگ و بوی جدیدی پیدا کند.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اهواز گفت: سال‌های گذشته صادرات میلگرد و لوله به عراق داشتیم اما در حال حاضر عراقی‌ها برای خرید شمش آهن و ورق می‌آیند تا خودشان لوله آهنی تولید کنند. در واقع در حال راه‌اندازی و فعال سازی تولیدات خودشان هستند؛ یعنی در حال حاضر بیشتر متقاضی مواد اولیه هستند.

برچسب ها

آهنبازار آزاد
مطالب مرتبط بیشتر
قیمت آهن باز هم ریزش کرد آرامش به بازار آهن برگشت تشکیل فدراسیون آهن و فولاد با هدف توسعه زنجیره تولید کربن زدایی صنعت آهن و فولاد نیازمند سرمایه گذاری ۱.۴ تریلیون دلاری کربن زدایی صنعت فولاد با استفاده از آهن خام سبز کاهش ۱۰ درصدی قیمت آهن در بازار میلگرد و آهن در بازار گران شد ثبات قیمت ها در بازار آهن و فولاد تداوم روند کاهشی قیمت آهن در بازار رشد ۴ درصدی تولید کنسانتره آهن مشکل کارخانه کنسانتره آهن جیرفت حل شد بازار آهن به آرامش رسید توسعه فولاد سبز عامل تحول در زنجیره تامین آهن وفولاد افزایش ۴ درصدی تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ بازار میلگرد کوتاه آمد دلیل روند افزایشی قیمت آهن چیست؟ افزایش ۶ درصدی تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ نگران افزایش قیمت آهن و فولاد نباشید نظام توزیع آهن معیوب است اجحاف برخی تولید کننده‌های آهن در حق مصرف‌کننده اکتشاف ۱.۲ میلیارد تن ذخیره جدید آهن و زغال افتتاح فاز ۲ کارخانه کنسانتره آهن در قروه رشد ۱۴ درصدی تولید کنسانتره آهن در دو ماهه امسال افزایش دوباره قیمت سیمان صحت ندارد امید به کشف ذخایر جدید سنگ آهن، مس و طلا در سنگان یک پیش‌بینی درباره قیمت آهن در روزهای آینده پیش بینی قیمت آهن در سال۱۴۰۰ تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ به مرز ۵۰ میلیون تن رسید دریافت ماهانه ۱۰۰ تن حواله آهن با نصب یک تابلوی کوچک عبور تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ از مرز ۴۶ میلیون تن تولید بیش از ۴۰ میلیون تن کنسانتره آهن در شرکت های بزرگ میلگرد ۸۰۰ تومان گران شد آهن ۱۰۰۰ تومان گران شد عرضه ۱۲۸ هزار تن میلگرد و تیرآهن در بورس کالا آهن آلات صدرنشین افزایش قیمت در مرداد ماه رشد ۱۶ درصدی قیمت آهن طی ۲ هفته اخیر + جدول رونق صادرات آهن و فولاد کشور با بازگشایی مرزهای خروجی فروش آهن ۳۰ درصد گران‌تر از قیمت واقعی در بازار قیمت میلگرد ۱۱ هزار تومان شد سود نقدی «ارفع» از طریق سجام پرداخت می‌شود مصوبات کارگروه تنظیم بازار آهن رعایت نمی شود علت نوسانات بازار آهن چیست؟ ثبت رکورد روزانه در ناحیۀ آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه محدودیت های صادراتی آهن و فولاد کشور را بردارید رشد ۷۷ درصدی صادرات آهن اسفنجی در سال ۹۸ بازار آهن در شوک افزایش قیمت‌ها بومی‌سازی عینیت بخشیدن به توانمندی‌های مهندسی و عملیاتی در عرصه ملی بررسی قیمت تیرآهن و سیمان به روایت وزارت صنعت استخراج عناصر نادر از زباله های الکترونیکی استخراج آهن موجود در فضا با کمک باکتری رکود گریبان بازار آهن را گرفت بخش معدن در فروردین امسال ۱۲۱ میلیون دلار صادرات داشت بازار فولاد و آهن با کنترل دولت ثبات یافت رشد ۲۷درصدی صادرات فولاد صادرات ۴۵۱ میلیون دلار آهن و فولاد از استان اصفهان تمدیدتعرفه‌های گمرکی واردات لوله‌های فولادی افزایش بیش از ۱۰۰درصدی قیمت محصولات آهن و فولاد بخشنامه جدید افغانستان صادرکنندگان را غافلگیر کرد سنگ آهن ارزان شد؛ آهن قراضه جان گرفت طلا ارزان نمی شود قیمت فروش فولاد مبارکه نصف قیمت بازار آزاد است آهن و مس سکه های پول با دست ما چه می کند؟ افزایش ۱۰درصدی قیمت ورق و محصولات فلزی در بورس
برگشت به بالا