رییس انجمن تولیدکنندگان مقاطع برنجی:

شرکت ملی مس به ما کمکی نکرده است

عصر معدن- علی هوشمند رییس انجمن تولیدکنندگان مقاطع برنجی گفت: محصولات ما آلیاژی است که ۶۰درصد آن از مس، حدود ۴۰درصد روی و اندکی روی دارد.;

شرکت ملی مس به ما کمکی نکرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، وی ادامه داد: ما سالانه بین 60تا70هزارتن تولید داریم و شیرآلات، تاسیسات، خودروسازی و صنایع الکترونیک مصرف کننده ما هستند.

    وی افزود: مشکل اصلی تولیدکننده نبود ماده اولیه است، زیرا در ابتدای سال قیمت ماده اولیه 22هزارو 300تومان بود اما اکنون به 60هزارتومان رسیده است.
    وی افزود: ما مشکل خود را به شرکت ملی مس ارائه کردیم اما کمکی به ما نکردند‌ و اکنون از ضایعات برای تولید استفاده می کنیم که کیفیت مناسبی ندارد. این در حالی است که تنها صنعتی که توانسته جلوی واردات محصولات چینی را به ایران بگیرد شیرآلات است که مصرف کننده تولیدات ما هستند،
    وی ادامه داد: در وزارت صمت و دیگر سازمانهای مربوطه نیز کسی پاسخگوی ما نیست‌‌.

    به گفته وی، ایران و ترکیه بزرگترین تولید کننده شیرآلات در خاور میانه هستند و می توانیم با استفاده از این ظرفیت به اقتصاد ملی کمک کنیم. این در حالی است که کاتد به دست ما نمیرسد و تنها مفتول سیمی برای ذوب در اختیار ما قرار میگیرد که خود جای سوال دارد.

    هوشمند ادامه داد: قراضه مس همچون مفتول مس مورد مصرف صنایع مس است اما ما مجبوریم به سمت استفاده از موادی برویم که ناخالصی بیشتری دارد. این در حالی است که امسال شاهد صادرات قراضه مسی بودیم که توانستیم با پیگیری از این کار جلوگیری کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر