هدفگذاری رشد اقتصادی ۱۳ درصدی در بخش معادن زنجان

عصر معدن- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: امسال رشد اقتصادی در بخش معدن استان، ‌۱۳ درصد هدفگذاری شده است که باید با جذب سرمایه گذاری محقق شود.

دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵:۰۰

هدفگذاری رشد اقتصادی ۱۳ درصدی در بخش معادن زنجان

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، مجید گلشنی منفرد روز دوشنبه افزود: سال گذشته هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش معدن استان 10.9 درصد تعیین شده بود که برای تحقق آن نیازمند چهار هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری بودیم که خوشبختانه چهار هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش محقق شد.

وی ادامه داد: رویکرد ما در توسعه حوزه معدن در استان، تعیین تکلیف وضعیت معادن فعلی است چون از ظرفیت آنها به شکل بهره ورانه استفاده نمی کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در سال 1401 تعداد 460 معدن در استان داشتیم که در عمل 109 مورد از آنها فعال بود.

گلشنی منفرد با بیان اینکه با مجموع اقدامات و پیگیری های انجام شده شمار معادن فعال استان به 207 مورد رسیده است، گفت: سیاست ما این است که قبل از صدور پروانه جدید بهره برداری، پروانه های موجود را تعیین تکلیف کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا پروانه 37 معدن در استان ابطال شد و بهره برداران آنها هم به دلیل فعال نکردن معادن، ‌سلب صلاحیت شدند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای توسعه معادن، توجه به توسعه صنایع معدنی را در استان در اولویت قرار دادیم چرا که وجود واحدهای صنایع معدنی، ضامن ارزش آفرینی و افزایش ارزش فزوده برای محصولات معدنی در استان است.

برچسب ها

زنجاناستخراج معادن
مطالب مرتبط بیشتر
سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد دلاری توسط بخش خصوصی در معادن بهره برداری از معادن شن و ماسه رقابتی شود سهم بیش از ۲۷ درصدی بخش معدن در بین واحدهای فعال استانی عرضه چسبی با مقاومت بالا برای کاربرد در معادن آغاز عملیات اجرایی طرح بهسازی راه دسترسی به معادن گچ بندرخمیر استخراج سالیانه بیش از ۱۴ میلیون تن مواد معدنی از معادن ایلام راه اندازی بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور در استان زنجان تا پایان سال ۹۹ با ۴ روش استخراج از معادن آشنا شوید اجرای ۱۰ طرح پژوهشی برای ارتقای زیست محیطی معادن ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۷۰ سلطانیه‌ای حقوق دولتی معادن از سال آینده با فرمول مشخص محاسبه می‌شود ۲ تن خاک معدنی مس قاچاق در زنجان کشف شد نان بیش از ۲ هزار نفر از زیر سنگ درمی‌آید معادن غیر فعال در استان زنجان احیا می‌شود احیای ۲ معدن مس و طلا در استان زنجان پسماندهای "روی" زنجان تا پایان سال به مکان جدید منتقل می‌شود ۳۵درصد سرمایه‌گذاری هدفمند در معادن سلطانیه انجام شده است استخراج غیر قانونی معادن، به اقتصاد افغانستان آسیب می زند ساخت کارخانه نمک‌زدایی توسط بزرگترین فولادساز جهان زنجان، هفتمین استان دربرخورداری از ارزش افزوده معدنی است طرفداران محیط ‌زیست خواستار بسته شدن معادن شدند خطر در کمین شرکت های معدنی دریافت حقوق دولتی از معادن زنجان ۲.۵ برابر افزایش یافت زنجان، شهر مردان نمکی
برگشت به بالا