رییس سازمان نظام مهندسى معدن ایران :

معدن و صنایع معدنی، می‌تواند بخشی از نقدینگی کشور را جذب کند

عصر معدن- داریوش اسماعیلی رییس سازمان نظام مهندسى معدن ایران گفت: در جمهورى اسلامى ایران جا به جایی مسئولیت ها مانند دو ماراتنى است که هدف و مسیر آن مشخص است.

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹:۰۰

معدن و صنایع معدنی، می‌تواند بخشی از نقدینگی کشور را جذب کند

به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، وی با بیان این مطلب در ادامه افزود: دکتر کرباسیان طى ٥ سال زحمات زیادى براى ایمیدرو کشیده و آثار خوبى را از خود به جاى گذاشته اند.

وی ادامه داد: دکتر رحمانى ١٢  سال در کمیسیون صنایع و معادن وقت گذاشته اند و دنیایى از تجربه هستند.

وی گفت: امروز بیش از یک هزار و ٧۰۰ میلیارد تومان نقدینگى در کشور وجود دارد و این موضوع خود به سیلى نابودگر تبدیل شده است.

به گفته اسماعیلی ، اعتقاد این است که بخش معدن و صنایع معدنى می‌تواند بخشى از این نقدینگى را جذب کند.

وی ادامه داد: سال گذشته با تشکیل دبیرخانه تعامل دولت و مجلس شورای اسلامی در بخش معدن و صنایع معدنى، با حضور مدیران دولتى و بخش خصوصى نقشه راه معدن را مصرب کردیم.

وی گفت: بیش از ١٥ تشکل معدنى در تدوین این نقشه راه نقش داشتند.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور ادامه داد: با اطمینان کامل مى گویم اگر نقشه راه معدن را اجرایی کنیم تمامى اهداف محقق خواهد شد، پایه این نقشه از ایمیدرو آغاز مى شود.

وی گفت: اجراى نقشه راه معدن جزو برنامه هاى دکتر رحمانى بوده و بر آن تاکید داشتند.

وی افزود: انتظار ما اجراى این نقشه است و یکی از بندهاى مهم آن این است که ایمیدرو از تصدى گرى معدن دست بردارد.

وی اظهار کرد: انتظار دیگر ما استفاده از پتانسیل نیروهاى متخصص بخش معدن و صنایع معدنى است.

وی ادامه داد: موضوع مهم بخش معدن به عنوان بخش مهمى از اقتصاد کشور است و از تصمیمات حمایت مى کنیم.

به گفته این مقام مسئول، حضور افراد غیر متخصص در بخش هایی مانند بخش هاى زیرمجموعه ایمیدرو خسارات زیادى به همراه داشته است. از اینرو خواهش ما این است در مدیریت هاى زیر مجموعه از افراد متخصص استفاده شود.

وی گفت: ما به عنوان نظام مهندسى معدن کشور و داشتن 37هزار عضو ،  همچنین به عنوان رییس کمیته معدن مجلس شوراى اسلامى براى ادامه مسیر حمایت کرده تا به شکوفایی در بخش معدن دست پیدا کنیم.

برچسب ها

اقتصاد معدننقدینگی
مطالب مرتبط بیشتر
کاشت نهال به مناسبت هفته درختکاری و اعیاد شعبانیه امضای تفاهم نامه ۳ جانبه بین ایمیدرو، استانداری و سازمان صمت فارس اقدام عملی دولت برای فعال‌سازی اقتصاد معدن در خراسان جنوبی تاثیر رشد نقدینگی چین بر قیمت فولاد مشکلات بی‌پایان معدنکاران افزایش نرخ تورم تولیدکننده بخش معدن در زمستان ۹۹ رویکرد ایمیدرو در سال " تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" بومی‌سازی یک محصول حیاتی کارخانجات فولاد با تلاش محققان دانشگاهی راهی جز حرکت به سمت اقتصاد بازار نداریم ثبت رکوردهای شگفت‌انگیز در ۶ شاخص مهم معدنی؛ اکتشاف در ۴۰درصد مساحت ایران توجه به نقش معدن در توسعه پایدار ملی اسرار معدن هنوز پابرجاست سهم ۳۱ درصدی صنعت و معدن از تسهیلات بخش های اقتصادی بسیاری از شرکت‌های معدنی تا تثبیت اوضاع اقتصادی تولید را متوقف کرده‌اند کمرنگ شدن معدن در رشد اقتصاد شیلی اجرای سیاست های اثربخش؛ ماموریت عضو جدید هیات عامل ایمیدرو صادرکنندگان شناسنامه دار به دنبال حفظ برند خود هستند نقش مس در اقتصاد کشور ملی است اختیارات شورای معادن به استانها واگذار می شود اصلاحات مالیاتی برای جذب سرمایه گذار در معدن صیانت از مواد معدنی، از اولویت‌های اصلی ماست در شرایط تحریم براى جذب سرمایه در بخش معدن مشکل جدى وجود ندارد فعالیت‌های معدنی می‌تواند جایگزین درآمد نفتی شود درخشش بخش معدن با نمایشگاه «معدن ترکیه ۲۰۱۸» برای صادرات فولاد نیازمند برنامه‌ریزی هستیم بسته ۷۵میلیون دلاری و آغاز پروژه مس نیجریه بخش معدن خود را توسعه می دهد مجتمع پتاس خور و بیابانک قطب گردشگری معدنی کشور می شود روند روبه رشد بورس کالا در تامین مالی صنایع افزایش ۴.۴ درصدی تولید معادن مس جهان اختصاص قرارداد ۳۷۵ میلیون دلاری به اتحادیه (UMA) مى توان با اقتصاد معدنى کشور را اداره کرد نیم نگاه درآمدهای اقتصادی کشور به بخش معدن گذر از بحران اقتصادی با مدیریت صحیح ممکن می‌شود معدن اتکای اقتصاد ایران به نفت را کاهش می‌دهد حفظ صنعت داخلی، نسخه‌ای برای روزهای سخت شهری ۹ طبقه در دل معدن نمک سیاستگذاری ها با نگاه اقتصادی باشد مدیریت نرخ ارز ؛ چالش‌عمده سیاستگذاران اقتصاد کشور بخش خصوصی پیشنهاد سازنده ارائه دهد فرار سرمایه گذاران از معادن با نوسانات نرخ ارز برگزاری نخستین نشست سراسری شورای سیاستگذاری خانه معدن ایران مسیر بخش معدن در سال جدید چیست؟ در شرایط نامساعد اقتصادی هم می‌توان موفق بود رشد منفی تولید ۱۵ گروه کالای صنعتی و معدنی ۵۶ درصد معادن استان خراسان شمالی فعال هستند مخالفت با پرداخت یک درصد از فروش معادن به خزانه
برگشت به بالا