ارزان بودن انرژی مجوزی برای هدر رفت سرمایه ملی نیست

عصر معدن- سیدمسعود معصوم‌نتاج مدیر دفتر فنی انرژی و سیالات فولاد خوزستان در یادداشتی درخصوص انرژی نوشت: انرژی در کشورهای گوناگون جهان همواره از اهمیت بالا و استراتژیکی برخوردار است اما در کشورهایی که صاحب انرژی خام هستند، مانند ایران، به‌دلیل ارزان و در دسترس بودن، توجه کمتری به آن می‌شود.

يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸:۰۰

ارزان بودن انرژی مجوزی برای هدر رفت سرمایه ملی نیست

به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در ادامه این یادداشت آمده است:

با توجه به بالا رفتن مصرف انرژی در کشور و افزایش اهمیت استراتژیک انرژی در سطح منطقه و جهان در چند سال گذشته، به‌تدریج رویکرد استراتژیک کشور به سمت حفظ و صیانت از منابع انرژی سوق یافت. این موضوع نخستین‌بار و به‌طورجدی در قانون 5 ساله سوم توسعه و قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و به‌طور جدی‌تر در قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در سال 1389 دیده شد. با تصویب قوانین گوناگون مرتبط با انرژی به‌تدریج رویکرد مدیریت مصرف انرژی به مدیریت انرژی تغییر کرد.

تابع هدف مدیریت انرژی در دنیا به‌صورت افزایش تولید ملی و افزایش رفاه اجتماعی تعریف می‌شود؛ درحالی‌که مدیریت مصرف انرژی به‌صورت کاهش هزینه‌های انرژی تعریف می‌شود. کاهش هزینه‌های انرژی به معنای مدیریت بار الکتریکی و کاهش اتلاف است. در کشور ایران و در زمینه مدیریت بار الکتریکی عملکرد مناسبی وجود دارد، اما درواقع مدیریت بار با مدیریت انرژی متفاوت است و اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف در کشور اجرا می‌شود، در تضاد با منافع صنایع و شرکت‌ها است. با اجرای طرح‌های مدیریت بار الکتریکی از قبیل طرح ذخیره عملیاتی، کارخانه‌ها مجبور به کاهش تولید در زمان اوج مصرف می‌شوند. درحالی‌که هدف نهایی در هر کارخانه و مجموعه تولیدی، ارتقای بهره‌وری و میزان تولید است. باید اذعان کرد که مدیریت بار الکتریکی به این صورت در اغلب موارد منجر به متضرر شدن صنایع می‌شود. کاهش مصرف انرژی و مباحثی ازاین‌دست در مرحله بعدی قرار دارد و بر اساس ساختار افزایش تولید ملی، تحقق می‌یابند؛ یعنی مدیریت مصرف انرژی درون مدیریت انرژی نهفته است، درواقع مدیریت انرژی، سیستمی است که نگاه جامعی به انرژی دارد.

مدیریت انرژی در شرکت فولاد خوزستان

زیربنای کنترل و بهینه‌سازی انرژی از سال‌ها قبل در شرکت فولاد خوزستان وجود داشته است. انجام سه دوره ممیزی فنی انرژی که به‌طور داوطلبانه در این مجموعه طی سال‌های 76 تا 89 انجام شده، نشان از توجه خاص مدیریت ارشد این شرکت به بحث انرژی از گذشته‌های دور دارد. با این حال، از سال 1383 با تشکیل واحد کنترل و بهینه‌سازی انرژی در دفتر فنی بخش انرژی و سیالات، توجه ویژه‌ای به این امر شد. پس‌ازآن با تصویب استاندارد ISIRI 9653 (استاندارد داخلی مصرف انرژی در تولید آهن و فولاد) در سال 1387 و ابلاغ قانون اصلاح الگوی مصرف در سال 1389، توجه به این موضوع و الزامات قانونی آن در دستور کار مدیریت شرکت فولاد خوزستان قرار گرفت. شرکت فولاد خوزستان، هزینه‌های قابل‌توجهی را بابت حامل‌های انرژی پرداخت می‌کند؛ ازاین‌رو سیستم مدیریت انرژی تاثیر بسزایی بر کاهش هزینه‌ها، افزایش راندمان تولید، کاهش توقف، بهبود کنترل عملیات، بهینه‌سازی طرح‌ها و بهبود فرآیند تامین خدمات، مواد، تجهیزات و انرژی دارد.

با استقرار استاندارد ISO50001 در سال 1393 در شرکت فولاد خوزستان، روند بهینه‌سازی مصرف انرژی، سرعت بیشتری گرفت. واحد کنترل و بهینه‌سازی انرژی مستقر در دفتر فنی انرژی و سیالات که مسئولیت کنترل و پایش عملکرد انرژی و آب را در شرکت بر عهده دارد، متولی سیستم مدیریت انرژی و کنترل حسن اجرای الزامات آن در شرکت فولاد خوزستان است. گفتنی است که در سال 1393، این شرکت اولین شرکت فولادی بود که موفق به دریافت گواهینامه ISO50001 شد.

نقش کمیته‌های انرژی در بهبود سیستم مدیریت انرژی

کمیته‌های انرژی در بخش‌های گوناگون فولادسازی، احیا، مواد اولیه، انرژی و سیالات و سایر واحدهای پشتیبانی، در مراحل متعدد اقدام به بررسی، شناسایی و ثبت تجهیزات، میزان مصرف حامل‌های انرژی، شرایط حاکم بر واحدها و مستندسازی اطلاعات مربوط به هرکدام از آن‌ها می‌کنند.

ازآنجایی‌که خرید انرژی در شرکت جزو اقلام استراتژیک و اساسی است، هرگونه بهبودی در کاهش هزینه انرژی، آورده‌های مالی فراوانی برای شرکت دارد. با ورود سیستم مدیریت انرژی به این مقوله، این موضوع سرعت بیشتری گرفته است. در راستای تحقق الزامات سیستم مدیریت انرژی مبتنی بر استاندارد ISO50001 و به‌منظور مدیریت موثر عملکرد انرژی، لازم است از نحوه عملکرد انرژی در تجهیزات، سیستم‌ها، امکانات و فرآیندها در طول زمان مطلع شده و از طریق آن، عملکرد جاری، میزان انحراف از اهداف و اثربخشی طرح‌های در دست اقدام، مشخص می‌شود. برای پایش این امور از خط مبنای انرژی استفاده می‌شود. براساس تعریف ISO50001 خط مبنای انرژی مرجع کمی است که مبنایی برای مقایسه عملکرد انرژی فراهم می‌کند.

مدل‌سازی مصرف انرژی در شرکت فولاد خوزستان

مدل‌سازی مصرف انرژی با کمک دانش فرآیندی بهره‌برداران در شرکت با توجه به موارد ذیل انجام شده است:

- تعیین مرز؛

- تعیین جریان انرژی؛

- نمودار فنسی؛

- شناسایی و تعیین متغیرهای مرتبط؛

- شناسایی و تعیین عوامل ثابت؛

- تعیین نوع شاخص عملکرد انرژی و خط مبنا؛

- تعیین و بررسی دوره زمانی خط مبنا، دوره زمانی تست خط مبنا و دوره زمانی گزارش‌دهی؛

- بررسی میزان تواتر، صحت، دقت و در دسترس بودن اطلاعات؛

- پایش آماری داده‌ها و مطابقت داشتن با شرایط واقعی با استفاده از تست‌های چولگی و افراشتگی، کلموگرو و شاپیرو، نمودار نرمال Q-Q، نمودارهای جعبه‌ای و...؛

- تهیه مدل آماری و تست‌های مربوط شامل صحت اطمینان R²، آماره F، آماره T، تورم واریانس، خطای باقیمانده داده‌ها، بررسی نمودارهای هیستروگرام، بررسی نمودارهای P-P خطای باقیمانده داده‌ها، بررسی نمودار اغتشاش خطای باقیمانده داده‌ها، بررسی تست‌های DFBeta و DFFit و...؛

- تصحیحات معمول خط مبنا؛

- استفاده از دوره تست خط مبنا و چک کردن با شرایط واقعی سایت؛

- تعیین UCL و LCL خط مبنا؛

- بررسی نمودارهای مربوط به خط مبنا و دوره گزارش‌دهی؛

- بررسی عملکرد انرژی و پیگیری دلایل مغایرت در مواقع عدول از UCL و LCL؛

- بررسی فرآیندهای تولیدی با نمودارهای CUSUM و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها؛

- با کمک خط مبنا می‌توان هدف‌گذاری سالیانه را انجام داد (درصورتی‌که هیچ فرصت بهبودی اجرا نشود و فقط بتوان با تحت کنترل قرار دادن متغیرهای مرتبط به ‌صرفه‌جویی رسید و همچنین اهداف سال بعد را برآورده کرد)، به‌گونه‌ای که هم چالشی باشند و هم در دسترس؛

- برآورد انرژی در آینده براساس متغیرهای اثرگذار بر مصرف انرژی و خط مبنای انرژی انجام می‌شود و چنانچه قصد تغییر هر یک از عوامل اثرگذار را داشته باشیم، میزان تغییرات در انرژی مصرفی تخمین زده می‌شود.

سیاست‌های کلی سیستم مدیریت انرژی

در شرکت فولاد خوزستان، سیستم مدیریت انرژی مبتنی بر استاندارد ISO50001 از زمان استقرار در سال 1393 تاکنون، دستخوش تغییراتی شده و بهبودهای مستمری داشته که در این 5 سال توجه و نگاه سازمان و کارکنان را به خود معطوف کرده است. سیاست‌های کلی این سیستم در 5 سال آینده شامل موارد ذیل است:

1-   اصلاح و بهبود فرآیند شناسایی، ابلاغ، اجرا و ارزیابی انطباق الزامات قانونی و سایر الزامات؛

2-  اصلاح و بهبود فرآیند تأمین خدمات، تجهیزات، محصولات و انرژی مرتبط با نواحی استفاده بارز انرژی؛

3-  اصلاح و بهبود فرآیند طرح و پروژه‌های فولاد خوزستان مبتنی بر الزامات سیستم مدیریت انرژی؛

4-  اصلاح و بهبود فرآیند کنترل عملیات و فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات مرتبط با نواحی استفاده بارز انرژی؛

5-  گسترش و نهادینه کردن مدل‌سازی‌های پیشرفته و خطوط مبنای انرژی در واحدهای تولیدی و پشتیبانی؛

6-  برگزاری دوره‌ای ممیزی داخلی سیستم مدیریت انرژی و ممیزی فنی انرژی به‌طور تخصصی با محوریت واحد کنترل و بهینه‌سازی انرژی و همکاری سایر ذی‌نفعان؛

7-  برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی.

به‌روز در مدیریت انرژی

در ابتدا استقرار IS0 50001 براساس ویرایش سال 2011 در شرکت فولاد خوزستان انجام می‌شد و بنای شرکت بر این است که از اواخر سال 1398، ویرایش 2018 را در شرکت فولاد خوزستان پیاده‌سازی کند. تا اواخر سال جاری ویرایش 2018 به‌منظور ممیزی شخص ثالث برای شرکت اجباری می‌شود، بنابراین ویرایش جدید باید جایگزین ویرایش 2011 شود.

این استاندارد همانند سایر استانداردها پس از گذشت سال‌ها به تکامل و بلوغ بیشتری رسیده و با توجه به اینکه ویرایش جدید دارای الزامات و معیارهای سختگیرانه‌تری است؛ بنابراین برای اجرای مناسب سیستم مدیریت انرژی براساس ایزو 50001 ویرایش 2018 نیاز به مقدمات و بسترهای کافی دارد که مسلما همکاری و تعهد بیش‌ازپیش مدیران واحدهای ذی‌ربط را می‌طلبد. مقدمات اجرای ویرایش جدید IS0 50001 به‌‌طور کلی در شرکت موجود است اما توجه و تمرکز بیشتر در برآورده‎سازی الزامات انرژی در فرآیندهای تولیدی و کنترل عملیات آن‌ها، اصلاح فرآیند تأمین خدمات، محصولات، تجهیزات و انرژی مرتبط با نواحی استفاده بارز انرژی و نیز اصلاح فرآیند طراحی و اجرای پروژه‌های مرتبط با نواحی استفاده بارز انرژی، لازم و ضروری است.

برچسب ها

فولاد خوزستانسرمایه گذاریانرژی
مطالب مرتبط بیشتر
ساخت اولین دلتای مسی آبگرم کوره قوس الکتریکی جهان در فولاد خوزستان تولید ۷۵ درصد فولادخام خاورمیانه در ایران رشد قابل توجه صادرات فولاد ایران فولاد خوزستان ۴۴۰هزار تُن شمش فولادی نوردکاران داخلی تامین کرد برترین های هفته در بورس کالا همرسانی صنایع و شرکت های حوزه انرژی های تجدیدپذیر بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری صنعت کشور در فولاد خوزستان خرمی شاد: سرمایه گذاری ۱۶۴۱میلیارد ریالی ایمیدرو در توسعه زیرساخت های شهرستان های یزد رشد ۲۰ درصدی صادرات فولاد میانی در شرکت فولاد خوزستان صدرنشینی فولاد خوزستان در تامین نیاز شمش فولادی کشور کارخانه مگامدول آهن اسفنجی و فولادسازی شادگان امسال به بهره‌برداری می‌رسند فولادسازان کشور در سال ۱۴۰۱ چه عملکردی داشتند؟ باوجود اعمال محدودیت‌های انرژی، تولید فولادی‌ها کم نشد برگزاری آیین رونمایی از ۱۵۶۰ قطعه بومی سازی گروه فولاد خوزستان تعداد متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کاشان به ۲۳ شرکت رسید بومی سازی بیش از ۲۵ هزار قطعه در شرکت فولاد خوزستان کسب رتبه نخست شرکت فولاد خوزستان در شاخص صادرات امضا قرارداد یک و نیم میلیون یورویی فولاد خوزستان با شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور ارزش سهام شرکت فولاد خوزستان در بازار سرمایه افزایش می‌یابد اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای سرمایه‌گذاری معدنی در گناباد و بجستان افزایش شدید مصرف زغال سنگ در آلمان تامین سنگ آهن اصلی‌ترین چالش صنعت فولاد انتشار کتاب «۲۰۰ اقدام جهادی در شرکت فولاد خوزستان» کمبود انرژی عامل بر هم خوردن توازن در حلقه تولید گندله شرکت فولاد خوزستان صادرکننده نمونه کشور شد زغال سنگ چگونه از بحران انرژی عمر دوباره گرفت؟ فملی، فخوز و شپنا صدرنشین شدند فملی، هرمز و فخوز صدرنشین شدند هدف تامین زیرساخت های مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو، اطمینان خاطر سرمایه گذاران است فملی، فخوز و ذوب صدرنشین شدند عصر طلایی زغال‌سنگ رکود بازار ورق اروپا به دنبال تداوم بحران انرژی انرژی گران تمایل به استخراج زغال سنگ را بیشتر کرد سرمایه‌گذاری ایمیدرو در مناطق محروم موجب ایجاد اشتغال و کاهش محرومیت می‌شود حمله سایبری به شرکت فولاد خوزستان آمادگی همکاری ایمیدرو با نهادها برای اجرای طرح های بهینه سازی مصرف انرژی مدیرعامل فولاد خوزستان عضو هیات مدیره انجمن فولاد شد افزایش تقاضای فلزات به دنبال تلاش برای انتقال انرژی اولویت بندی فعالسازی معادن کوچک براساس پروژه های زیرساخت مقاومت آلومینیوم در برابر افزایش قیمت انرژی تدوین راهکارهای توسعه ای برای مصرف انرژی در واحدهای تابعه ایمیدرو روند کاهشی سرمایه‌گذاری در ۵ هزار و ۵۰۰ معدن طی سال های اخیر جعفری: تامین خوراک فولادسازان با فعال شدن معادن تحت اکتشاف فولاد مبارکه در مسیر تأمین پایدار مواد اولیه و انرژی کاهش مصرف انرژی در صنایع فولاد و سیمان چین تا سال ۲۰۲۵ رکورد تولید گندله در شرکت فولاد خوزستان شکسته شد عرضه ۵۰ هزار تن شمش بلوم فولاد خوزستان در قالب «کشف پریمیوم» پیشنهاد سرمایه‌گذاری ایران در معادن افغانستان رکورد تولید ماهانه شمش در فولاد خوزستان شکسته شد رکورد روزانه تولید شمش در فولاد خوزستان شکسته شد کاهش تولید فولاد در نتیجه بحران جهانی انرژی الزام پیمانکاران شرکت‌های تابعه فولاد به استفاده از نیروی بومی جهش قیمت روی در پی بحران انرژی جهش قیمت فلزات در پی بحران انرژی فولاد خوزستان در مسیر توسعه است بحران انرژی چین و تاثیر آن بر بازار فولاد انعکاس کمبود انرژی جهانی در قیمت‌های زغال سنگ، نفت و گاز کاهش شدید تولید فولاد خوزستان به واسطه محدودیت‌های برق کمبود گاز طبیعی اروپا را مجبور به استفاده مجدد از زغال‌سنگ می‌کند سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد دلاری توسط بخش خصوصی در معادن پذیرش آهن اسفنجی فولاد خوزستان در بورس کالای ایران تحقق «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها» از مسیر بورس کالا مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان برگزار شد سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر برای کسب دانش فنی و تکنولوژی فولاد علی محمدی سکان مدیریت فولاد ارفع را به دست گرفت سرمایه گذاری کنسرسیوم روی مهدی آباد به ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسید افتتاح طرح توسعه فولادسازی شرکت آریان فولاد بوئین زهرا توسط وزیر صمت سرمایه گذاری ۳۳ میلیارد ریالی در معدن آهن شوشکی در استان سیستان و بلوچستان مجمع "فخوز" برگزار شد سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیاردی در طرح ریخته‌گری و تولید مفتول آلومینیومی در فردوس خراسان جنوبی ۵۰ درصد معادن کشور تعطیل است سرمایه "فخوز" ۵۰ هزار میلیاردی می شود فولاد خوزستان، تولید نیمه نخست را به مرز ۲ میلیون تن رساند «صندوق سرمایه‌گذاری مشترک» ۳۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های بزرگ معدنی می آید تعیین سود ۱۷۵۳ ریالی هر سهم "فخوز" طرح‌های توسعه شرکت فولاد خوزستان سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریالی در بخش معدن وجود ۳۰ نوع ماده معدنی در استان همدان برای سرمایه‌گذاری فولاد خوزستان همچون گذشته در ایفای مسئولیت‌ های اجتماعی پیشگام است فولاد خوزستان اولین گام "جهش تولید" را با قاطعیت برداشت افتتاح خط تولید ماسک تنفسی به سفارش شرکت فولاد خوزستان فولادمبارکه و فولاد خوزستان، وارد میدان مبارزه با ویروس کرونا شدند عبور از تولید روزانه ۱۳۰۰۰ هزار تن شمش فولاد اصلاح قیمت و افزایش عرضه همزمان شمش فولاد و میلگرد در بورس کالا جذب ۱.۴ میلیارد دلار کالای معدنی ایران توسط سه کشور در جهت رعایت نکات بهداشتی در برخورد با شیوع ویروس کرونا ؛ شرکت فولادخوزستان از حضور در سمپوزیوم اهن وفولاد انصراف داد فولاد خوزستان تندیس بلورین دهمین همایش جایزه ملی مدیریت مالی ایران دریافت کرد سند طرح جامع توسعه ظرفیت و سند طرح زیست محیطی و پسماند فولاد خوزستان تدوین شد برنامه سرمایه‌گذاری ۲۳ هزار میلیارد تومانی فولاد خوزستان برای طرح های توسعه طرح های عمرانی و اشتغال‌زایی شرکت فولاد خوزستان افتتاح شد اقدامات فولاد خوزستان رضایتمندی سهامداران را به همراه داشته است/عملکرد درخشان فولاد خوزستان در همه حوزه ها توجه به مزیت های استانی در سرمایه‌گذاری بخش معدن و توسعه صنایع معدنی طرح های زیست محیطی شرکت فولاد خوزستان به بهره‌برداری رسید/کاهش ۶۰ درصدی آلودگی محیط زیست از سوی فولاد خوزستان تحریم ها تاثیری در تولید نداشته است ۶۰ درصد مالکیت فولاد اکسین از آن فولاد خوزستان شد امضای قرارداد بومی سازی ماشین ریخته گری خط تولید به ارزش ۲۰ میلیون یورو تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت فولاد خوزستان و دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد رکورد تولید روزانه فولاد خوزستان شکسته شد فولاد خوزستان کانون خدمت رسانی به شهروندان اهوازی و کارونی نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمان در تبریز فرصتی برای جذب سرمایه‌های راکد است بومی‌سازی فولاد خوزستان در فاز توسعه قرار دارد چگونه موقعیت یابی ماهواره ای می تواند به معادن کمک کند شرکت فولاد خوزستان صادر کننده نمونه کشور شد فولاد خوزستان نشان عقاب طلایی اجلاس توسعه صادرات ایران را دریافت کرد رکورد روزانه تولید فولاد سازی در فولاد خوزستان شکسته شد تور تعالی ۱۳۹۸ با میزبانی فولاد خوزستان برگزار شد شرکت فولاد خوزستان پیشرو در پیاده‌سازی استراتژی اقتصاد مقاومتی دستاوردهای شرکت فولاد خوزستان در بازار سرمایه ارائه شد عملکرد عجیب چین در حوزه زغال سنگ احتمال افزایش سرمایه گل‌گهر به ۱۰ هزار میلیارد تومان گام های فولاد خوزستان در صادرات، تامین مواد اولیه و رفع تعهد ارزی افزایش ۱۰ مگاواتی ظرفیت تولید توربین گازی نیروگاه فولاد مبارکه تامین و ارسال مستمر مواد اولیه، نشان از عملکرد رو به رشد فولاد لجستیک است پروژه کنترل غبار به روش مه خشک بررسی افزایش سهم فولاد خوزستان از شبکه ریلی کشور مجوز افزایش سه برابری صادرات کنسانتره مس کمپانی فریپورت شرکت فولاد خوزستان موفق به کسب گواهینامه‌های ISO۱۰۰۰۲ و ISO۱۰۰۰۴ شد گام موثر برای فولاد خوزستان در عرصه‌ توسعه صنعت داخلی اولویت اصلی فولادخوزستان، ادامه توسعه در بالادست زنجیره برای تامین پایدار سنگ آهن و کنسانتره است انتخاب اولین وزیر سلطنتی انرژی سرمایه گذاری کانادا برای کاهش مصرف انرژی در معادن بالاترین رکورد تولید ماهیانه رقم زده شد بازدید مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد خرید ۴ دستگاه ترانسفورماتور ایستگاه اصلی برق فولاد خوزستان رکورد تولید شمش در فولاد خوزستان از مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن عبور کرد کارهای مشترکی با فولاد اکسین انجام خواهیم داد پیام مدیرعامل فولادخوزستان به مناسبت هفته دولت نمایشگاه بومی‌سازی جایگاه شناخت و بروز توانمندی‌های خوزستان است باید از ساخت تجهیزات به سمت تولید و دانش مهندسی حرکت کنیم ۸۴ نیروگاه زغالسنگ آلمان در لیست تعطیلی؛ هدف حفظ کره زمین است زغال سنگ، انرژی طلایی استرالیایی‌ها افزایش مجوز معادن زغال‌سنگ در چین بیش از ۷۶ درصد شمش فولادی را سه مجموعه تولیدی تامین کردند بخشنامه صادره معاونت معدنی وزارتخانه مغایر با نظر وزیر است پوشش ۱۰۰درصدی برنامه سه ماهه تولید فولاد خوزستان در سایه تحریم محقق شد کسب گواهی انطباق با نظام مدیریت بهبود رضایت مشتری ارزآوری و حمایت فولاد خوزستان از بنگاه های اقتصادی کوچک قابل تقدیر است در سال رونق تولید، دولت در واردات ورق‌های فولادی تجدید نظر کند/ فولاد اکسین قابلیت تامین نیاز داخل را دارد حمایت از تولید داخلی یک هدف استراتژیک در گروه فولاد خوزستان است خط مشی بهبود رضایت مشتریان فولاد خوزستان تدوین و ابلاغ شد نخستین استاندارد ملی شمشه و شمشال فولاد خوزستان نمایشگاه بومی سازی قطعات و تجهیزات برگزار می‌کند باید از یک پنجره واحد به صنعت فولاد خوزستان نگاه کرد صادرات یک میلیون تنی فولادسازان بزرگ در دو ماه ۹۸؛ فولاد خوزستان در رتبه نخست افزایش سود سهام فولاد خوزستان در سال ۹۷ سیستم‌های ذخیره انرژی عامل افزایش ۲،۳میلیون تنی تقاضای مس تولید شمش فولادی فروردین ماه به بیش از ۱.۷ میلیون تن رسید ابلاغ ۵ شاخص خط مشی سیستم مدیریت انرژی ایمیدرو پیام تقدیر مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پی کسب تندیس طلایی روابط عمومی ایران روابط عمومی محرک جذب سرمایه گذار در بخش معدن و صنایع معدنی! کمک ۲۸۰ میلیارد ریالی فولاد خوزستان به مناطق سیل زده فولاد خوزستان نیازهای آینده را مدیریت کرده است/ سهم ۵۷ درصدی فولاد خوزستان از صادرات فولاد روش های سه گانه توسعه در شرایط حساس/ ایمیدرو، زمینه ساز توسعه بخش خصوصی است سیل چه بر سر حمل و نقل فولاد خوزستان آورد؟ صرفه‌جویی در مصارف انرژی و آب و حرکت به سمت پسماند صفر سیلاب‌ها فرصتی مناسب برای صنایع سنگان اقلام ضروری سیل زدگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن تامین می‌شود رویکرد جدید آنگلوامریکن مشخص شد نقش مسیرهای مواصلاتی خوزستان در امنیت ملی خواهرخواندگی با بنادر عمان تاثیری بر تحریم ندارد کمک ۱۰۰میلیارد تومانی بزرگان معدنی به سیل زدگان استمرار امداد رسانی به مناطق سیل زده استان خوزستان اولویت اصلی ماست مصرف انرژی و آب فولاد مبارکه از میانگین مصرف جهانی کمتر است خدمت جهادی به مردم ادامه دارد با تمام توان در کنار مردم سیل زده هستیم رونق تولید در فولاد خوزستان، تداوم و پایداری تولید را در صنایع استان به همراه دارد تقدیر "مهدی تاج" از مدیرعامل فولادخوزستان فولاد سازان بیش از پنج میلیون تن صادرات داشتند محصولات فولاد خوزستان به ۱۷ کشور جهان صادر می‌شود فولاد خوزستان باید در خدمت استان باشد هدف ما دستیابی به محصول نهایی خاص است ثبت رکوردهای جدید تولید دستاورد همدلی و همراهی تمامی کارکنان است راه اندازی فاز نخست کارخانه آلومینیوم جنوب تا نیمه نخست سال آینده اهداف مشترک فولاد خوزستان و فولاد اکسین اولین قدم برای اتصال فولاد اکسین به فولاد خوزستان برداشته شد معدن وصنایع معدنی در لایحه بودجه ۹۸ شرط فولاد خوزستان برای بازگشت دوباره به بازار اروپا/منتظر افزایش سودهی بیشتر «فولاد» باشید مدیرعامل شرکت فولادخوزستان، مدیر نمونه جهادی کشور شد ثبت رکورد تولید کنسانتره در مجمتع صنعتی و معدنی توسعه ملی سنگان قول مساعد دادستان برای آزادی کارگران گروه ملی اکتشافات معدنی مبتنی بر الگوهای توسعه پایدار آینده نقره تحت تاثیر بازارهای جهانی حمایت همه جانبه فولادخوزستان از تولیدکنندگان داخلی زغال‌سنگ، انرژی فراموش شده در ایران توسعه و ارتقا ایمنى با واقعى شدن قیمت زغال سنگ افزایش سرمایه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی فملی بورس کالا معاملات منصفانه را در اقتصاد رواج داد کسب رکورد کاهش مصرف الکترود در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه آلمان مصرف زغالسنگ را کاهش می دهد کلنگ‌ احداث کارخانه مگامدول آهن‌اسفنجی فولاد خوزستان به زمین زده شد فولاد خوزستان یکی از قطب های اصلی تولید فولاد کشور است صدور مجوز افزایش سرمایه ٨۵ درصدی ذوب آهن اصفهان اتحاد دولت و بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذاران به بخش معدن حق فولاد خوزستان سلب شد ذخایر بوکسیت کشور ارتقا یافته است استراتژى شرکت هاى فولادى «سرآمدى عملیات» است نیاز به ۱۳هزار میلیون‌یورو سرمایه گذاری برای امور زیربنایی گروه ملی فولاد به روزهای اوج خود برمی‌گردد «تختال» و «بلوم» در میان بیشترین تقاضاهای امروز بورس کالا عرضه ٥ هزار تن شمش تولیدى فولاد خوزستان در بورس کالا واگذاری کنسانتره و گندله "توسعه ملی" به فولاد خوزستان
برگشت به بالا