با حضور معاون علمی رییس‌جمهوری؛

مرکز نوآوری سنگ آهن مرکزی ایران افتتاح شد

عصر معدن- مرکز نوآوری و کارآفرینی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، در دانشگاه یزد با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.;

مرکز نوآوری سنگ آهن مرکزی ایران افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، در ادامه سفر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری به استان یزد، مرکز نوآوری و کارآفرینی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، با هدف اتصال اقتصاد معدن به نوآوری‌ها، فناوری‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. این مرکز نوآوری ضمن کاهش فاصله میان ایده‌های نوآورانه و فناورانه به صنعت، رفع نیازهای صنعت با کمک منابع انسانی خلاق و دانش‌آموخته را جزو هدفگذاری‌های خود تعریف کرده است.

    در این مرکز نوآوری، بستری برای اتصال میان نیازهای صنعت معدن، فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و ایده‌های نوآورانه فراهم خواهد شد و حمایت‌ها و راهبری‌هایی که توسط این مرکز نوآوری صورت می‌گیرد، زمینه‌ساز تعریف پروژه‌های مسأله محور و نوآورانه برای کمک به این صنعت خواهد شد.

    این مرکز نوآوری و کارآفرینی در زیرساختی به مساحت 280 متر مربع با سرمایه‌گذاری اولیه 650 میلیون تومان کار خود را آغاز کرد و با ارتقای زیرساخت و توسعه فعالیت‌ها ظرفیت این افزایش سرمایه‌گذاری وجود دارد.

    مرکز نوآوری و کارآفرینی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، با هدف اتصال حلقه دانشگاهی به صنعت فعالیت می‌کند و بیش از 5 هزار دانشجو در اطراف این مرکز نوآوری می‌توانند به حل نیازهای صنعت کمک کرده و یک محل استقرار و تمرکز استعدادها را شکل دهند تا این ظرفیت، در نهایت به نوآوری تبدیل شده و در قالب تیم‌های فناور، حل مساله صورت بگیرد. تیم‌های نوآور ابتدا از طریق سرمایه‌گذاری بذری مورد حمایت قرار گرفته و اگر حائز ویژگی‌های تولید محصول باشند، در قالب قرارداد با صندوق CVC سنگ آهن مرکزی ایران حمایت خواهند شد.

    به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اختصاص فضای کار اشتراکی، برگزاری جلسات ایده و نشست‌های کسب و کار، کارگاه‌های تخصصی آموزشی و بازارسازی برای طرح‌های نوآورانه، تنها بخشی از خدماتی است که این مرکز نوآوری مبتنی بر مدل استارتاپ استودیو یا کارخانه نوآوری به ایده‌پردازان ارائه می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات