عضو هیات ‌رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد تاکید کرد:

لزوم بهبود کارایی مصرف انرژی در صنایع

عصر معدن- عضو هیات ‌رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: می‌توان با اتخاذ تدابیر و راهکارهای اساسی نظیر بهبود کارایی مصرف انرژی در صنایع، توسعه زیرساخت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و اصلاح الگوی مصرف، به جبران ناترازی انرژی پرداخت.

يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸:۰۰

لزوم بهبود کارایی مصرف انرژی در صنایع

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، «احمد دنیانور» امروز (یکشنبه) اظهار داشت: برای حل ناترازی انرژی نیازمند راهکارهایی از سوی متولیان امر برای بهبود کارایی مصرف انرژی در صنایع هستیم.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت منابع انرژی، گفت: در شرایطی که ایران با تحریم‌های گسترده روبه‌رو بوده‌ و مدیریت منابع انرژی یکی از چالش‌هاست، نیازمند ارائه رویکرد مدیریتی در تامین انرژی صنایع هستیم تا از این طریق به تولید داخل آسیب وارد نشود.

عضو هیات ‌رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ادامه‌داد: هر ساله با نزدیک شدن به فصل گرما، شاهد محدودیت مصرف برق برای صنایعی مانند فولاد و سیمان هستیم که نقش کلیدی در تولید و اشتغال کشور دارند. از این رو نیازمند مدیریت در تامین انرژی هستیم تا بتوانیم از این طریق بازارهای داخلی و خارجی را حفظ کنیم.

این مقام صنفی افزود: می‌توان با اتخاذ تدابیر و راهکارهای اساسی، نظیر بهبود کارایی مصرف انرژی در صنایع، توسعه زیرساخت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و اصلاح الگوی مصرف، به جبران ناترازی انرژی پرداخت.

دنیانور با اشاره به اینکه باید با برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ سیاست‌های کلان از محدودیت های انرژی جلوگیری شود، گفت: مدیریت مصرف انرژی نباید به قیمت توقف چرخ‌های تولید و افزایش نرخ بیکاری تمام شود، بلکه باید با هدف حفظ و تقویت تولید و اشتغال انجام پذیرد.

وی اضافه‌کرد: باید دانست که هنر مدیریت منابع انرژی آن است که بدون فشار به صنعت و اقتصاد، مساله ناترازی مدیریت شود. این مهم می‌تواند با مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه، همچنین با سرمایه‌گذاری‌های کلان در جهت توسعه منابع پایدار انجام شود.

عضو هیات ‌رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران عنوان کرد: تامین انرژی مورد نیاز صنایع منجر به رشد تولید و اقتصاد ملی می شود که ناترازی انرژی به شکلی پایدار و هوشمندانه مدیریت می‌شود.

برچسب ها

انرژیانجمن تولیدکنندگان فولاد
مطالب مرتبط بیشتر
افزایش شدید مصرف زغال سنگ در آلمان رشد میانگین ۱۵ درصدی تولید در صنعت فولاد عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا اصلاح شود کمبود انرژی عامل بر هم خوردن توازن در حلقه تولید گندله زغال سنگ چگونه از بحران انرژی عمر دوباره گرفت؟ عصر طلایی زغال‌سنگ رکود بازار ورق اروپا به دنبال تداوم بحران انرژی انرژی گران تمایل به استخراج زغال سنگ را بیشتر کرد آمادگی همکاری ایمیدرو با نهادها برای اجرای طرح های بهینه سازی مصرف انرژی افزایش تقاضای فلزات به دنبال تلاش برای انتقال انرژی مقاومت آلومینیوم در برابر افزایش قیمت انرژی تدوین راهکارهای توسعه ای برای مصرف انرژی در واحدهای تابعه ایمیدرو جزییات تعطیلی موقت ۱۱۰ کارخانه فولادی فولاد مبارکه در مسیر تأمین پایدار مواد اولیه و انرژی کاهش مصرف انرژی در صنایع فولاد و سیمان چین تا سال ۲۰۲۵ کاهش تولید فولاد در نتیجه بحران جهانی انرژی جهش قیمت روی در پی بحران انرژی جهش قیمت فلزات در پی بحران انرژی بحران انرژی چین و تاثیر آن بر بازار فولاد انعکاس کمبود انرژی جهانی در قیمت‌های زغال سنگ، نفت و گاز کمبود گاز طبیعی اروپا را مجبور به استفاده مجدد از زغال‌سنگ می‌کند طرح تحول دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه نقطه عطفی در صنعت کشور است تخصیص آهن اسفنجی به واحدهای ذوب القایی مدل سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در حوزه محیط زیست؛ الگوی صنعت فولاد ایران تولید ۲۵.۳ میلیون تن شمش فولادی تا پایان دی‌ماه گاهی سنگ‌آهن برای فولادسازان، گران‌تر از نرخ‌های صادراتی درمی‌آید! ارزان بودن انرژی مجوزی برای هدر رفت سرمایه ملی نیست عملکرد عجیب چین در حوزه زغال سنگ افزایش ۱۰ مگاواتی ظرفیت تولید توربین گازی نیروگاه فولاد مبارکه مجوز افزایش سه برابری صادرات کنسانتره مس کمپانی فریپورت انتخاب اولین وزیر سلطنتی انرژی سرمایه گذاری کانادا برای کاهش مصرف انرژی در معادن ۸۴ نیروگاه زغالسنگ آلمان در لیست تعطیلی؛ هدف حفظ کره زمین است زغال سنگ، انرژی طلایی استرالیایی‌ها افزایش مجوز معادن زغال‌سنگ در چین سیستم‌های ذخیره انرژی عامل افزایش ۲،۳میلیون تنی تقاضای مس ابلاغ ۵ شاخص خط مشی سیستم مدیریت انرژی ایمیدرو مشکلات ارزی بخش معدن و صنایع معدنی را حل می کنیم صرفه‌جویی در مصارف انرژی و آب و حرکت به سمت پسماند صفر سیلاب‌ها فرصتی مناسب برای صنایع سنگان رویکرد جدید آنگلوامریکن مشخص شد مصرف انرژی و آب فولاد مبارکه از میانگین مصرف جهانی کمتر است اکتشافات معدنی مبتنی بر الگوهای توسعه پایدار زغال‌سنگ، انرژی فراموش شده در ایران توسعه و ارتقا ایمنى با واقعى شدن قیمت زغال سنگ کسب رکورد کاهش مصرف الکترود در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه آلمان مصرف زغالسنگ را کاهش می دهد
برگشت به بالا