مدیرعامل ایمپاسکو در آستانه هفته دولت اعلام کرد:

ظرفیت تولید کنسانتره مجتمع سرب نخلک در آستانه ۲ برابر شدن

عصر معدن- مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) اعلام کرد: با افتتاح ۵ طرح‌ توسعه‌ای مجتمع نخلک در هفته دولت، ظرفیت تولید کنسانتره این مجتمع، ۲ برابر می شود.

چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶:۰۰

ظرفیت تولید کنسانتره مجتمع سرب نخلک در آستانه ۲ برابر شدن

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمپاسکو، خدایار کریم‌نژاد با بیان این مطلب گفت: مجتمع معدنی سرب نخلک از جمله واحدهای موفق واگذار شده به بخش خصوصی در راستای اصل 44 قانون اساسی و بند ت ماده 35 قانون رفع موانع تولید است که با سرمایه‌گذاری 5500 میلیارد ریالی بخش خصوصی، گام مهمی در توسعه برداشته است.

وی افزود: از مهمترین طرح‌های اصلی قابل بهره برداری در این مجتمع، احداث فاز نخست کارخانه فرآوری 20 هزارتنی، اتمام طرح مکانیزه کردن راه دسترسی به معدن زیرزمینی (اسپیرال) با اتصال به شبکه تونل‌های زیرزمینی در همه افق‌ها، طرح‌های زیست محیطی از جمله تیکنر و فیلترپرس و نیز آسفالت جاده دسترسی به آن به طول 10 کیلومتر است.

مدیرعامل ایمپاسکو تصریح کرد: با افتتاح و بهره برداری از تونل اسپیرال و فاز نخست کارخانه فرآوری تولید کنسانتره 20 هزار تنی، ظرفیت استخراج و تولید کنسانتره در این مجتمع، سالانه 2 برابر افزایش می یابد. با بهره برداری از فاز سوم این کارخانه در آینده، میزان تولید کنسانتره به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: 5 طرح آماده افتتاح مجتمع نخلک با سرمایه گذاری 3 جانبه طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و راهبر مجتمع انجام شده است.

کریم نژاد تصریح کرد: مجتمع معدنی سرب نخلک از جمله واحدهای در حال توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی است که اجرای طرح‌های توسعه‌ای پایدار با مشارکت و سرمایه‌گذاری راهبر، تحولات قابل توجهی در این مجتمع رقم زده است.

وی افزود: شروع احداث همه طرح‌های توسعه‌ای ذکر شده از اسفند 99 بوده که به رغم تحریم‌های ظالمانه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با تکیه بر توان و دانش متخصصان داخلی احداث شده است.

مدیرعامل ایمپاسکو خاطرنشان کرد: اهتمام به حفظ محیط زیست با اجرای مهم‌ترین طرح های زیست محیطی شامل احداث تیکنر، فیلترپرس، بازچرخانی 80 درصدی آب فرآیند تولید، نصب غبارگیر در مدار خردایش، تصفیه خانه بهداشتی و احداث سوله نگهداری مواد شیمیایی، با جدیت دنبال شده است.

وی افزود: افتتاح و اجرای این طرح‌ها موجب افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در این منطقه شده است.

 

برچسب ها

نخلک
مطالب مرتبط بیشتر
"نخلک" به معدن سرب در مقیاس جهانی تبدیل شده است گامی جدید در مسیر مدرن سازی معدن زیرزمینی سرب نخلک افزایش ۴ درصدی تولید کنسانتره سرب نخلک افزایش زنجیره تولید نخلک همزمان با اجرای طرح های توسعه ای عملکرد سرب و روی نخلک: ۲۵۲هزار تن استخراج؛ ۸۸۰۰ تن تولید کنسانتره روند افزایشی تولید شرکت های زنجیره سرب و روی ایمیدرو افزایش ۳۱ درصدی تولید کنسانتره سرب نخلک افزایش اکتشاف، استخراج و تولید مجتمع سرب نخلک از احداث کارخانه جدید سرب تا سهم ۴۰ درصدی در تولید سرب کشور نهال توسعه "نخلک" با رونمایی از ۶ پروژه جدید افزایش حدود ۲.۵ برابری ذخیره معدن سرب نخلک اتمام بازسازی واحد قدیمی تولید سرب نخلک تا پایان شهریور استخراج نخلک مکانیزه می شود/اولین اجرای طرح اسپیرال معدنی در ایمپاسکو افزایش استخراج و تولید در شرکت های سرب و روی ایمیدرو؛‌ "مهدی آباد" پیشتاز در رشد معدن نخلک دوباره احیا شده است افزایش استخراج معادن سرب و روی انگوران،‌ مهدی آباد و نخلک رشد بی سابقه تولید با راهبری بخش خصوصی انجام ۳۰۰ هزار متر عملیات حفاری توسط ایمپاسکو رشد ۱۹۰درصدی تولید مجتمع سرب و روی نخلک ۴هزار تن به ظرفیت کنسانتره سرب کشور افزوده شد
برگشت به بالا