در مرحله نخست اکتشاف حاصل شد؛

افزایش حدود ۲.۵ برابری ذخیره معدن سرب نخلک

عصر معدن- مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک از افزایش ۲.۵ برابری میزان ذخیره این معدن خبر داد.

يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵:۰۰

افزایش حدود ۲.۵ برابری ذخیره معدن سرب نخلک

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عارف باقری با بیان این مطلب گفت: با توجه به اقدامات مجتمع معدنی سرب نخلک در راستای برنامه ابلاغی اکتشاف از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، توسعه کمی و کیفی امور اکتشاف در این مجتمع اجرایی شد.
وی ادامه داد: با دریافت گواهی کشف در معدن نخلک و انجام عملیات اکتشافی، ذخیره قطعی این معدن از 426 هزار تن به یک میلیون و 50 هزار تن افزایش یافت.
افزایش ذخیره تا 6 میلیون تن
مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک با اشاره به برنامه تداوم عملیات اکتشافی در این معدن تصریح کرد: افزایش حجم ذخیره حاصل شده (یک میلیون و 50 هزار تن)، تنها در بخش نخست رونمایی از ذخایر اکتشافی معدن نخلک است و با تکمیل زنجیره اکتشاف، به زودی شاهد افزایش ذخیره ماده معدنی تا حدود 6 میلیون تن خواهیم بود.
وی افزود: در ابتدای سال 99، برای معدن چاه خربزه - در 11 کیلومتری مجتمع معدنی سرب نخلک - گواهی کشف سرب و روی از مراجع ذیصلاح اقدام شده است.
باقری با اشاره به لزوم توجه به توسعه همگون اکتشاف همزمان با نگاه به تولید و استخراج، گفت: از ابتدای واگذاری راهبری مجتمع سرب نخلک از سال 96 تاکنون، اقدامات مختلفی در حوزه اکتشاف شامل تهیه انواع نقشه های زمین شناسی، توپوگرافی، تکتونیکی و نیز به کار گیری انواع روش های ژئوفیزیکی در عمق، انجام شده است.
وی ادامه داد: انجام 12 هزار متر حفاری مغزه گیری، حفر 2 هزار متر مکعب ترانشه و استقرار 6 دستگاه حفاری در محدوده های دارای پتانسیل، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مجتمع برای رفع دغدغه تامین ماده اولیه همزمان با افزایش میزان تولید است.
مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک خاطرنشان کرد: اقدامات یاد شده، با استفاده از توان فنی و مهندسی تیم اکتشاف این مجتمع، صورت گرفته است.
مجتمع سرب نخلک در فاصله 125 کیلومتری شمال شرق نایین و 45 کیلومتری شمال شرق انارک در حاشیه کویر مرکزی ایران (در استان اصفهان) واقع شده است.

برچسب ها

نخلکسرب
مطالب مرتبط بیشتر
در استخراج، ۲۰ درصد از برنامه جلوتر هستیم پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی پروژه راه دسترسی به معادن سرب و روی نخلک "نخلک" به معدن سرب در مقیاس جهانی تبدیل شده است گامی جدید در مسیر مدرن سازی معدن زیرزمینی سرب نخلک افزایش ۴ درصدی تولید کنسانتره سرب نخلک افزایش زنجیره تولید نخلک همزمان با اجرای طرح های توسعه ای عملکرد سرب و روی نخلک: ۲۵۲هزار تن استخراج؛ ۸۸۰۰ تن تولید کنسانتره چشم انداز کوتاه مدت بازار سرب در آسیا و جهان روند افزایشی تولید شرکت های زنجیره سرب و روی ایمیدرو افزایش ۳۱ درصدی تولید کنسانتره سرب نخلک افزایش اکتشاف، استخراج و تولید مجتمع سرب نخلک پیشرفت ۵۸ درصدی طرح احداث کارخانه فرآوری سرب و روی مهدی آباد چین کماکان پیشتاز تولید سرب جهان شد از احداث کارخانه جدید سرب تا سهم ۴۰ درصدی در تولید سرب کشور نهال توسعه "نخلک" با رونمایی از ۶ پروژه جدید ۶ پروژه و طرح مجتمع سرب نخلک افتتاح شد اتمام بازسازی واحد قدیمی تولید سرب نخلک تا پایان شهریور استخراج نخلک مکانیزه می شود/اولین اجرای طرح اسپیرال معدنی در ایمپاسکو افزایش استخراج و تولید در شرکت های سرب و روی ایمیدرو؛‌ "مهدی آباد" پیشتاز در رشد مصرف سرب از تولید پیشی گرفت معدن نخلک دوباره احیا شده است افزایش استخراج معادن سرب و روی انگوران،‌ مهدی آباد و نخلک رشد بی سابقه تولید با راهبری بخش خصوصی انجام ۳۰۰ هزار متر عملیات حفاری توسط ایمپاسکو جو منفی بر معاملات بازار فلزات پایه حاکم شد اژدهای زرد صدرنشین تولیدکنندگان سرب رشد ۱۹۰درصدی تولید مجتمع سرب و روی نخلک ۴هزار تن به ظرفیت کنسانتره سرب کشور افزوده شد
برگشت به بالا