رییس انجمن تولیدکنندگان مقاطع برنجی:

شرکت ملی مس به ما کمکی نکرده است

عصر معدن- علی هوشمند رییس انجمن تولیدکنندگان مقاطع برنجی گفت: محصولات ما آلیاژی است که ۶۰درصد آن از مس، حدود ۴۰درصد روی و اندکی روی دارد.

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲:۰۰

شرکت ملی مس به ما کمکی نکرده است

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، وی ادامه داد: ما سالانه بین 60تا70هزارتن تولید داریم و شیرآلات، تاسیسات، خودروسازی و صنایع الکترونیک مصرف کننده ما هستند.

وی افزود: مشکل اصلی تولیدکننده نبود ماده اولیه است، زیرا در ابتدای سال قیمت ماده اولیه 22هزارو 300تومان بود اما اکنون به 60هزارتومان رسیده است.
وی افزود: ما مشکل خود را به شرکت ملی مس ارائه کردیم اما کمکی به ما نکردند‌ و اکنون از ضایعات برای تولید استفاده می کنیم که کیفیت مناسبی ندارد. این در حالی است که تنها صنعتی که توانسته جلوی واردات محصولات چینی را به ایران بگیرد شیرآلات است که مصرف کننده تولیدات ما هستند،
وی ادامه داد: در وزارت صمت و دیگر سازمانهای مربوطه نیز کسی پاسخگوی ما نیست‌‌.

به گفته وی، ایران و ترکیه بزرگترین تولید کننده شیرآلات در خاور میانه هستند و می توانیم با استفاده از این ظرفیت به اقتصاد ملی کمک کنیم. این در حالی است که کاتد به دست ما نمیرسد و تنها مفتول سیمی برای ذوب در اختیار ما قرار میگیرد که خود جای سوال دارد.

هوشمند ادامه داد: قراضه مس همچون مفتول مس مورد مصرف صنایع مس است اما ما مجبوریم به سمت استفاده از موادی برویم که ناخالصی بیشتری دارد. این در حالی است که امسال شاهد صادرات قراضه مسی بودیم که توانستیم با پیگیری از این کار جلوگیری کنیم.

برچسب ها

شرکت ملی مسآلیاژانجمن تولیدکنندگان مقاطع برنجیخودروسازی
مطالب مرتبط بیشتر
تدوین برنامه جامع سلامت شغلی در شرکت مس آموزش و تربیت نیروی انسانی مهم‌ترین عامل پیشرفت است مجمع‌‌عمومی شرکت ملی مس را آنلاین ببینید تراک‌های سنگین در مس سرچشمه بومی‌سازی شدند دهه صعود؛ سور مس دکتر حریرچی و جهانپور از شرکت مس قدردانی کردند بازدید وزیر صمت از غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران در شانزدهمین نمایشگاه ایران کانمین هر خودرو ۲۲ میلیون تومان هزینه فولاد دارد ثبت فروش حدود ۲۸ هزار میلیارد تومانی در نه ماه نماینده مردم رفسنجان و انار صعود تیم فوتبال مس رفسنجان را به مدیرعامل شرکت مس تبریک گفت اصحاب رسانه، همراهان توسعه پایدار قدرانی از حمایت‌های مدیرعامل شرکت مس از ورزش استان نعیمی قائم مقام ایمیدرو: شرکت مس موفق ترین شرکت صنایع معدنی در سال ۹۸ است تولید شمش ۶ تنی در کشور کارخانه اسید و ذوب خاتون آباد شرکت ملی مس به دستور روحانی افتتاح شد اجرای طرح جامع سیستم‌های یکپارچه اطلاعاتی در شرکت ملی مس ضرورت توسعه پایدار در سال جهش تولید حضور مؤثر در تأمین فوری نیازهای شبکه بهداشت و درمان درجهت مبارزه با کرونا شرایط تولید و صادرات مس در وضعیت مناسبی قرار دارد مس باهنر کرمان، ایران را از واردات لوله‌های آلیاژی بی‌نیاز کرد قرارگرفتن "فولاد"، "کگل" و "فملی" در میان ۵ رتبه نخست بورس تهران میلگرد آلیاژی به سبد محصولات فولاد صنعت بناب اضافه می‌شود به‌زودی خبرهای خوشی درباره ذخایر جدید شرکت مس اعلام می‌شود استفاده نظامی امریکا از آلیاژ نقره -طلا آلیاژی که از گرانترین فلزها ساخته شد
برگشت به بالا