با مشارکت ۷ کشور؛

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران آغاز به کار کرد

عصر معدن- سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران با حضور شرکت هایی از ایران و ۶ کشور دیگر در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰:۰۰

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ تهران آغاز به کار کرد

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، در آیین افتتاحیه این نمایشگاه «رضا محتشمی‌پور» معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، «مصطفی طاهری» رییس کمیسیون مجلس شورای اسلامی و اعضای انجمن سنگ تزئینی ایران حضور داشتند.

در این دوره از نمایشگاه 110 شرکت ایرانی همراه با شرکت‌هایی از 6 کشور چین، روسیه، هند، ایتالیا، ترکیه و یونان در فضایی به وسعت 12هزار متر مربع به ارائه آخرین دستاوردها و محصولات خود پرداختند.

شرکت‌های حاضر در این دوره از نمایشگاه در سه گروه اصلی ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی، ملزومات مصرفی و فرآوری معادن حضور دارند.

این نمایشگاه از امروز تا جمعه (دوازدهم خرداد) در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب پذیرای متخصصان و علاقه‌مندان است.

نزدیکی به بزرگترین شهرک صنعتی کشور (شمس‌آباد)، نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی امام(ره)، دسترسی آسان از اصفهان و محلات به عنوان دو قطب صنعتی و معدنی کشور، زیرساخت‌های به‌روز و بین‌المللی سایت شهر آفتاب و نبود ترافیک در محدوده شهر آفتاب و دسترسی آسان به مترو، دلایل اصلی انتخاب شهر آفتاب برای این دوره از نمایشگاه بوده است.

بر اساس این گزارش، بیش از 6 هزار واحد معدنی و فراوری سنگ تزئینی در کشور وجود دارد که زمینه اشتغال به کار حدود 600 هزار نفر را به وجود آورده است.

سالیانه به‌طور متوسط 10 تا 11 میلیون تن سنگ تزئینی در کشور استخراج می‌شود، با این حال نیزان تولید هیچ‌گاه از 15 میلیون تن فراتر نرفته است.

عمده سهم فروش محصولات این صنعت در داخل کشور است و سالیانه به‌طور متوسط 300 تا 350 میلیون دلار ارزآوری از محل صادرات داشته است. این در حالی است که ترکیه با دارا بودن ذخایر سنگ تزئینی همانند ایران و با تنوع سنگ کمتر، سالیانه بیش از 3.2 میلیارد دلار از محل صادرات این محصولات ارزآوری دارد.

«بهرام شکوری» رییس انجمن سنگ ایران معتقد است: قابلیت پنج میلیارد دلاری صادرات سنگ تزئینی وجود دارد.

وی بر لزوم توجه به بازارهای خارجی و توسعه صادرات به عنوان راهکار نجات این صنعت تاکید دارد.

برچسب ها

نمایشگاه بین المللیسنگ
مطالب مرتبط بیشتر
برگزاری میز ملی سنگ در ماه آینده ایران سهم اندکی در بازارهای بین‌المللی سنگ جهان دارد آسیب صنعت سنگ از دخالت‌های نابه‌جا فراخوان ثبت نام نخستین دوره تربیت تکنسین مهارتی کارخانه های سنگبری حضور کشور‌های اروپایی در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی طلا ساخت ماشین آلات نقطه قوت صنعت طلا سنگ هایی پیش پای صنعت سنگ برآورد فروش هزار میلیاردی در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران عاملی که سهم اندک ایران از بازار ۳۲ میلیارد دلاری تجارت سنگ را تهدید می‌کند شورای سیاست‌گذاری سنگ در کشور راه‌اندازی شود میزان تولید معادن سنگ کشور یک سوم ظرفیت اسمی است نمایشگاه اصفهان میزبان بزرگان سنگ و معادن کشور می‌شود ذخیره هزار و ۳۴۱ میلیون تنی معادن سنگ در محلات مارکتینگ ضعیف، مشکل اصلی تجارت سنگ در ایران واردات غیر قانونی ۲۱۰ هزار دلار سنگ و کنسانتره مس از مبادی قانونی روایت «شیرینه» و معدن سنگ مرمریت سنگ ۱۳.۵ کیلویی ماه حراج می شود کشف ۶ تن سنگ معدن در اسفراین صادرات ماشین آلات معدنی ایران به پاکستان ،پیش زمینه فرآوری و فروش سنگ دست معدنکاران زیر سنگ تامین تجهیزات مرگ کارگر جوان در معدن سنگ نگاه دانش‌محور نیاز امروز صنعت کشور فرآوری سنگ در انتظار حمایت استقرار واحدهای جدید حجاری در شمس آباد بحث صادرات سنگ باید در برنامه ها قرار گیرد دستپخت بی کیفیت چینی ها برای قبرهای ایرانی صادرات سنگ ساختمانی فرآوری شده ۱۴ درصد رشد داشته است کشف زمرد بزرگ ۵۰۰ هزار دلاری در منطقه اورال روسیه کشف بیش از ۱۲ تن سنگ معدن غیر مجاز در خراسان شمالی صادرات ۴ میلیون دلاری مواد معدنی از آذربایجان غربی الگوبرداری از قراردادهای نفتی برای توسعه معدن و صنایع معدنی استخراج چهارمیلیون و ۵۰۰ تن موادمعدنی از معادن چهارمحال و بختیاری تشکیل اتاق فکر راه حل مشکلات صنعت سنگ نگاهی به کنگلومرای شگفت انگیز سنگی که با چاقو بریده می شود! ﺻﺎدرات، ﻧﻮش‌داروی ﺑﻦ ﺑﺴﺖ رﮐﻮد ﺻﻨﻌﺖ ﺳﻨﮓ درخشش بخش معدن با نمایشگاه «معدن ترکیه ۲۰۱۸» مشکل تامین سرمایه در "فولاد غرب آسیا" حل شد استانبول میزبان فعالان معدنی می شود پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو برگزار می‌شود ۲۳ فقره محدوده اکتشافی و معدنی در هرمزگان واگذار می شود تا ۴ سال آینده، تولید زغال‌سنگ ۲ برابر می‌شود "مهدى آباد" نمونه عملى موفق معدنکارى در مناطق ممنوعه باید پذیرفت معدنکارى فعالیتى اقتصادى است آشنایی معدنکاران با آخرین تکنولوژی‌های دنیا در ایران کان مین ۲۰۱۸ دلالان، بازار سنگ ایران را بدنام کرده‌اند/ بازار سنگ ۶ ماهه دوم سال راکد است سنگ ایران به نام ترکیه صادر می شود /سنگ قبرهای چینی در ایران لزوم حذف واسطه ها بین تولید کننده و مصرف کننده واقعی آرزوی صنعتکاران تولید ریل توسط صنایع داخلی بوده است دلار ارزان می شود/ تاثیر تحریم های جدید بر صادرات فلزات صنعت سنگ آرام آرام رشد می کند اجرای وضع عوارض صادرات سنگ زمان بر است از خواص کانی کمیاب «آپوفیلیت» چه می دانید؟ سنگ هایی از جنس صلح برای روح انسان آرامش را با سنگ « Aquamarine»تجربه کنید «پینیت»، کمیاب ترین سنگ دنیا اصفهان، قطب صنعت و ریخته گری کشور است ماجرای قتل در معدن سنگ چه بود؟ رکودفعالیت معادن راکاهش داد «سرقینی» با صادرات سنگ خام کنار آمد بزرگان معدنی ایران و جهان مهمان IMT۲۰۱۸
برگشت به بالا