تعریف پروژه جداسازی نمک از آب چشمه‌های گرمسار

عصر معدن- رئیس پردیس گرمسار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه داریم با همکاری منطقه ویژه اقتصادی گرمسار پس از اخذ مجوزهای لازم پارک علم و فناوری بین‌المللی را در این منطقه راه اندازی کنیم.;

تعریف پروژه جداسازی نمک از آب چشمه‌های گرمسار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی ورکیانی در حاشیه بازدید نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی و مدیران منطقه ویژه اقتصادی گرمسار از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: با احداث منطقه ویژه اقتصادی گرمسار طی مذاکرات صورت گرفته، قرار است زمینی در این منطقه به دانشگاه صنعتی امیرکبیر اختصاص داده شود تا در این زمین پارک علم و فناوری ایجاد شود. این پارک علم و فناوری با مشارکت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت مدیریت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار راه‌اندازی خواهد شد. شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک می‌توانند علاوه بر مزایای پارکهای علم و فناوری از مزایای منطقه ویژه اقتصادی نیز بهره‌مند باشند.

    حسینی ورکیانی اظهار کرد: طرح توجیهی مقدماتی برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری تدوین و ارائه شده که هم اکنون درحال بررسی کارشناسی است.

    وی گفت: در همین راستا نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، مدیرعامل، رئیس هیات مدیره و مدیر سرمایه گذاری و مدیر امور مهندسی و رئیس دفتر فنی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کردند.

    حسینی ورکیانی تاکید کرد: مدیریت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در نظر دارند که در اولین فرصت فضاهایی را به آغاز فعالیت پارک علم وفناوری اختصاص دهند. در این صورت و با توجه به نزدیکی شهرستان گرمسار به تهران، شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز می‌توانند با حضور در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار فعالیت خود را گسترش داده و فضای لازم برای تولید محصولات خود را دریافت کنند.

    حسینی ورکیانی خاطرنشان کرد: در بازدید از برج فناوری دانشگاه، برخی شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند که در زمینه تصفیه آب فعالیت دارند؛ بنابراین طی بازدید مسئولان شهر گرمسار از این شرکت مذاکراتی صورت گرفت که این شرکت آب چند چشمه شهر گرمسار را تصفیه و نمک آب را جدا کند.

    وی عنوان کرد: نمک جدا شده از آب این چشمه‌ها برای مصارف طبی قابل استفاده خواهد بود.

    رئیس پردیس گرمسار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در برج فناوری دانشگاه یک شرکت تولیدکننده فیلتر وجود دارد که قرار شد محصولات این شرکت نیز به صنایع استان سمنان معرفی شود.

    حسینی ورکیانی خاطرنشان کرد: طی بازدید مسئولین شهرستان گرمسار از برج فناوری دانشگاه، ابتکارات و فعالیت‌های برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان مورد توجه ایشان قرار گرفت و مقرر شد از توانمندی‌های این شرکتها برای تصفیه آب شور چشمه‌های شهرستان، جداسازی نمک‌های با ارزش موجود در آب برخی چشمه‌ها، بکارگیری نانوفیلترها در واحدهای صنعتی و تولیدی استان بهره‌برداری شود.

    تعریف پروژه جداسازی نمک از آب چشمه‌های گرمسار با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

     غلامرضا کاتب، نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: برنامه داریم با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر پروژه تحقیقاتی برای جداسازی نمک از آب چشمه‌های شهر گرمسار را تعریف و پیاده‌سازی کنیم.

    کاتب خاطرنشان کرد: اقدام دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه ایجاد برج فناوری و حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان بسیار قابل تحسین است.

    وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با فعالیت‌های دانش‌بنیان توانسته است باری از دوش نظام بردارد و این نوع فعالیت‌ها موجب می‌شود تا امید در کشور ایجاد شود.

     کاتب اظهار کرد: با کمک دانشگاه صنعتی امیرکبیر می توانیم پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی متناسب با نیازهای منطقه گرمسار تعریف کنیم.

    نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اختصاص فضایی به پارک علم و فناوری در برنامه قرار دارد که این پارک با مشارکت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و منطقه ویژه اقتصادی گرمسار و با کمک وزارت علوم راه‌اندازی می‌شود.

     کاتب افزود: یکی از رسالت‌های ما، بازاریابی برای شرکت‌های دانش بنیان است که برنامه داریم در گرمسار این موضوع را برنامه‌ریزی کنیم و از دستاوردهای این شرکت‌ها استفاده کنیم.

    نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در گرمسار حدود 13 مرکز دانشگاهی فعال هستند، برنامه‌ای ترتیب داده می‌شود که رؤسای این مراکز از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کرده و در جریان ایده‌های این دانشگاه برتر برای تبدیل به دانشگاه نسل سه قرار گیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی