برترین‌های هفته در بورس کالا را بشناسید

عصر معدن- آمار معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران نشان می دهد در هفته منتهی به ۲۱ اردیبهشت ۴۱۳ شرکت در تالارها و بازار فرعی کالا و محصولشان را عرضه کردند که به معامله ۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش ۲۹.۷ هزار میلیارد تومان منتهی شد. ارزش معاملات ۱۰ شرکت برتر ۱۱.۳ هزار میلیارد تومان برآورد شد.;

برترین‌های هفته در بورس کالا را بشناسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر ، بورس کالای ایران برترین های بورس کالا در هفته منتهی به 21 اردیبهشت را براساس ارزش فروش شرکت ها در بازار فیزیکی اعلام کرد.

    جزییات رتبه‌بندی جایگاه شرکت‌ها از لحاظ فروش به شرح زیر است:

    ملی صنایع مس ایران (#فملی) با ثبت معامله 5 هزار و 912 تن مس کاتد، مس مفتول، مس کم عیار، سولفور مولیبدن و کنسانتره فلزات گران بها به ارزش 2 هزار و 869 میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

    فولاد خوزستان (#فخوز) با فروش 58 هزار و 500 تن شمش بلوم، تختال، آهن اسفنجی و آرگون به ارزش یک هزار و 303 میلیارد تومان، دوم شد.

    معدنی و صنعتی چادرملو (#کچاد) با فروش 215 هزار و 140 تن کنسانتره و گنندله سنگ آهن، شمش بلوم و آرگون به ارزش یک هزار و 232 میلیارد تومان، سوم شد.

    فولاد کاوه جنوب کیش (#کاوه) با ثبت معامله 49 هزار و 60 تن شمش بلوم و ضایعات نرمه آهن اسفنجی به ارزش یک هزار و 153 میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.

    معدنی و صنعتی گل گهر (#کگل) با فروش 190 هزار تن گندله سنگ آهن به ارزش یک هزار و 8 میلیارد تومان پنجم شد.

    فولاد مبارکه اصفهان (#فولاد) با ثبت معامله 29 هزار و 500 تن تختال، ورق رنگی و ورق گالوانیزه به ارزش 906 میلیارد تومان، ششم شد.

    سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با فروش 340 هزار تن سنگ آهن کلوخه و آهن اسفنجی به ارزش 786 میلیارد تومان در رتبه هفتم ایستاد.

    پالایش نفت اصفهان (#شپنا) نیز با ثبت معامله 39 هزار تن لوب کات سبک و گوگرد گرانوله به ارزش 775 میلیارد تومان هشتم شد.

    سنگ آهن گهرزمین (#کگهر) 146 هزار تن کنسانتره و گنندله سنگ آهن به ارزش 717 میلیارد تومان فروخت نهم شد.

    ذوب آهن اصفهان (#ذوب) با فروش 22 هزار و 361 تن تیرآهن و میلگرد و ثبت ارزش 591 میلیارد تومان دهم شد.

    پورسعیدخلیلی