چرا هر کیلو آهن ۱۹ هزار تومان شد؟

عصر معدن- رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه چرا باید ظرف چند ماه اخیر قیمت آهن به ۱۹ هزار تومان برسد، افزود: در برخی از ورق های فولادی و پروفیل ها قیمت ها رشد قابل توجهی را پیدا کرده است این در حالی است که تقاضا در سطح بازار افزایش پیدا نکرده است.;

چرا هر کیلو آهن ۱۹ هزار تومان شد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، رستگار با اشاره به اینکه بازار آهن در بلاتکلیفی به سر می برد، گفت: در حال حاضر قیمت آهن نسبت به مدت مشابه  در سال گذشته 100 درصد افزایش یافته و هیچ کس هم پاسخگویی این وضعیت نیست.

    وی با بیان اینکه چرا باید ظرف چند ماه اخیر قیمت آهن به 19 هزار تومان برسد، افزود: در برخی از ورق های فولادی و پروفیل ها قیمت ها رشد قابل توجهی را پیدا کرده است این در حالی است که تقاضا در سطح بازار افزایش پیدا نکرده است.

    رئیس اتحادیه فروشندگان آهن تصریح کرد: می گویند قطعی برق این مشکلات را به وجود آورده است در حالی که به اعتقاد ما عرضه نامناسب کالا در بورس، بی انضباطی در اجرای قانون، عدم نظارت بر بازار و بی توجهی به دستگاه های توزیعی باعث بهم ریختگی قیمت ها در بازار آهن شده است.

    رستگار اضافه کرد: در شرایط فعلی سود این افزایش قیمت ها به جیب رانت خواران می رود و دولت هم سکوت کرده و فقط نظاره گر است. مگر چه اتفاقی افتاده که باید نظام تولید و توزیع آهن بهم ریخته شود!  چندین بار اعلام کردیم نظام توزیعی آمادگی لازم را برای رسیدگی به بازار دارد اما کسی توجهی نداشته و حتی تولید کننده خود وارد توزیع کالا هم شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر