فیروزه؛ سنگی با قدمت ۷هزار سال

عصر معدن- سنگ فیروزه ایرانی از قدمت بسیار بالایی برخوردار بوده و از شهرت جهانی برخوردار است.

يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳:۰۰

فیروزه؛ سنگی با قدمت ۷هزار سال

به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» رنگ سبز و آبی فیرزوه که آن را در طبیعت می بینیم دلایل مختلفی دارد؛ به این شکل که رنگ آبی آن به دلیل وجود عنصر مس بوده و رنگ سبز آن ناشی از وجود عناصر آهن یا کروم است. از سوی دیگر قدمت سنگ فیروزه ایران را می توان از وجود  این سنگ در مقبره ها و تابوت های فراعنه مصر متوجه شد.


وجود فیروزه در استان‌های خراسان، آذربایجان و کرمان سبب شده تا ایران به عنوان یکی از دارندگان این سنگ ارزشمند در جهان شناخته شود و معدن فیروزه نیشابور با قدمت تاریخی 7هزار ساله و قدمت رسمی 700 ساله به عنوان یکی از برندهای معروف این سنگ ارزشمند در جهان شناخته شود و حتی در موزه زمین شناسی لندن نیز فیروزه نیشابور به عنوان برند بین المللی به نمایش گذاشته شده است.

 

 

 

برچسب ها

سنگهای قیمتیفیروزهنیشابور
مطالب مرتبط بیشتر
فعالیت ۱۸ معدن سنگ‌های تزئینی در سمنان تاکید غریب پور بر لزوم تدوین طرح جامع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی الماس هایی که ردیابی می شوند راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه گوهرشناسی این سنگ هم زمرد است هم یاقوت! تولید جهانی الماس در سال۲۰۱۸ بدون تغییر ماند کاهش چشمگیر فروش "آلروسا" جان اف کندی توجه جهان را به این سنگ جلب کرد گنجی نهفته در میان معادن سیستان و بلوچستان جواهرات هندی انبار شدند معدن و صنایع معدنی در صدر صادرات ایران به ترکیه ۲۰۱۸، سال خوب معدنکار الماس متمرکز در افریقا خریداران الماس در نیویورک چه کسانی هستند؟ یاقوت کبود، سنگ خردمندان الماس ارزان شد با نادرترین سنگ سیبری آشنا شوید/ هر قیراط ۲۰۰۰دلار "آکوامارین" سنگ پیشگو افت ملایم قیمت سنگ‌آهن در بازار چین سنگی به رنگ "غروب آفتاب" از خواص کانی کمیاب «آپوفیلیت» چه می دانید؟ افزایش سطح انرژی با جواهرات فلوریتی جواهراتی با تِم حیوانات از جنس «شوپارد» با جواهر"عصربرنز" آشنا شوید "مالاکیت" سنگ سبز دوست داشتنی «اوپال کنترا لوز»، سنگی که کهکشان دارد «پینیت»، کمیاب ترین سنگ دنیا یاقوت سرخ با ارزش تر از طلا از سنگ یمانی چه می دانید؟ ناگفته های فیروزه ای بازار داغ سنگ های قیمتی معدن فیروزه با قدمتی چند هزار ساله نگهداری بزرگترین صفحه عقیق برش‌خورده دنیا در موزه سنگ‌های قیمتی قم
برگشت به بالا