این فلز، از کره ماه می آید

عصر معدن- بیشتر فلزات موجود در سنگ های ماه می توانند صنعت ساخت هواپیما و اتومبیل را تغییر دهد.

جمعه ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶:۰۰

این فلز، از کره ماه می آید

به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» یک مزیت غیرمنتظره  از افزایش استخراج فلزات  مورد استفاده برای ساخت باتری، این است که تولید اسکاندیوم را افزایش می‌دهد. در واقع اسکاندیوم یک عنصر مبهم است که برای تولید هواپیما و ماشین‌ها استفاده می شود اما به دلیل کمبود عرضه، مدت طولانی است که عرضه آن متوقف شده‌است.

اسکاندیوم فلزی نقره ای- سفید رنگ است که در غلظت های بالا در سنگ های ماه یافت می شود و میزان ذخیره آن در کره ماه نسبت به زمین بیشتر است. در واقع این فلز  می‌تواند به آلومینیوم اضافه شود تا آلیاژهای سبک تر، قوی تر و قابل انعطاف بیشتری تولید کند. اسکاندیوم می تواند به طور چشمگیری وزن قطعات برای هواپیماها، اتومبیل ها یا کشتی ها را کاهش دهد و به صرفه جویی در هزینه های سوخت کمک کند.
جان کار، معاون رئیس جمهور برای توسعه کسب و کار و بازاریابی اسکاندیم در Clean TeQ Holdings Ltd، گفت: "این فلز یکی از قوی ترین عناصر تقویتی است که می توانید به آلومینیوم اضافه کنید.
یک بهره بردار استرالیایی قصد دارد این فلز را در کنار کبالت و نیکل برای بخش تولید باتری به کار ببرد. "زیرا اگر مقدار بسیار کمی از اسکاندیوم  به این دو عنصر اضافه شود تاثیرات شگفت انگیز آن دیده خواهد شد.
اکنون مشکل بزرگ فقدان عرضه اسکاندیوم  بوده‌است. این امر با رسیدن معادن جدید بهبود می‌یابد و به عنوان بخشی از فرآیند تولید  باتری‌های لیتیوم - یونی به کبالت و نیکل اضافه خواهد شد.
استخراج تمام این 3 فلز  از یک سپرده، به جای تمرکز تنها به تولید و بدست آوردن اسکاندیوم، به شدت اقتصاد را بهبود می بخشد. Carr گفت: هزینه تولید با این روش به طور قابل توجهی کمتر خواهد بود. 
تولید آلیاژ با استفاده از اسکاندیوم در دهه 1960 توسعه داده شد و در جت‌های جنگنده روسی میگ  به کار گرفته شد.این مواد در حال حاضر عمدتا در سلول‌های سوختی اکسید جامد مورد استفاده قرارمی‌گیرند و برای تامین نیاز در بیمارستان‌ها یا مراکز داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، همچنین برای چاپ 3 بعدی، از جمله موتور الکتریکی ، به کار می روند.

برچسب ها

اکتشاف و استخراجکاربری صنعتیکره زمیناسکاندیمکره ماههواپیما
مطالب مرتبط بیشتر
دستور ترامپ برای فعالیت‌های معدنکاری بر روی کره ماه هند لایحه قوانین معدنی را برای استخراج تجاری از زغال سنگ تصویب می‌کند فعال بودن ۶ هزار معدن در کشور/ اکتشافات عمقی مورد توجه است اسرار معدن هنوز پابرجاست استخراج نخلک مکانیزه می شود/اولین اجرای طرح اسپیرال معدنی در ایمپاسکو معدن زیرزمینی انگوران به نوارنقاله ۱۱۰۰ متری مجهز شد پیوست‌های زیست‌محیطی در استخراج معادن استان سمنان لحاظ شود کشف مواد معدنی مشکوک در نیمه پنهان ماه بهای جهانی سنگ آهن افزایش یافت ثبت رکوردهای سه گانه زغال سنگ طبس تشکیل کمیته مالی ایمیدرو مطابق با روش های بازار سرمایه باید فرآوری براساس نیازهای روز دنیا باشد ایمیدرو تعامل خوبی با سازمان انرژی اتمی دارد معدنکاری در ماه تا سال ۲۰۲۵ رشد ۱۸ درصدی فعالیت‌های اکتشافی شرکت مس ایران به فناوری نوین برای فرآوری سرب و روی دست یافت راهکار صنعت فولاد ایران آمایش صحیح زنجیره تولید است کاهش چشمگیر قیمت تمام شده مس محتوی معدنی شرکت مس ایران در میان۱۰ کشور برتر دارنده ذخایر پتاسیم اکتشاف در دوران تحریم اولویت بخش معدن باشد دستیابی به پیشرفت های معدنی با پرهیز از بخشی نگری مرکز معدنی فضایی اروپا کدام کشور است؟ پوسکو به دنبال استخراج لیتیوم آیا ایده خودکفایی معدنی ترامپ محقق می‌شود؟ تولید مس در ۲۰۱۹ بدون تغییر باقی می ماند ارزانی کم‌سابقه پلاتین در پی شوک‌ ارزی جنگ تجاری قیمت فلز سرخ را کاهش داده است چهار میلیارد تن الماس در دل زمین یکی از بزرگترین ذخایر لیتیوم کشف شد هوش مصنوعی به کمک معدنکاری آمد « Fura Gems » یاقوت های خود را افزایش می دهد همکاری طلایی کانادا و چین کلید می خورد دستاوردهای قابل توجه «ایمیدرو» برای اقتصاد ایران/ «مهدی کرباسیان» مدیری با روحیه جوان کمترین آلودگی استخراج، متعلق به کدام فلز است؟ ۴۳ فقره پروانه بهره برداری معادن در آذربایجان غربی صادر شد گرانی بی سر و صدای یک فلز نادر افزایش ۱۲ درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ ایمیدرو تولید ۶۵ درصد طلای کشور در کردستان استخراج ۳۲ نوع ماده معدنی در استان یزد مرکز پژوهش های کاربردی کرج، موتور محرکه فعال و تجاری سازی نوآوری ها افزایش ۴۳ درصدی اشتغال در بخش معدن استان تهران سرمایه گذاری ۹۰میلیارد ریالی در بخش معدن زنجان کشورهای نقره ای جهان را بشناسیم کدام محصولات صنعتی و معدنی ایران بیشتر مشتری دارند؟ امسال ۳۶ پروانه بهره برداری معدن در استان خوزستان صادر شد دسترسی مطلوب به امکانات فنی و ماشین آلات معدنی نداریم
برگشت به بالا