اندونزی دومین تولیدکننده کبالت شد

عصر معدن- بر اساس داده‌های موسسه کبالت در بریتانیا، اندونزی در سال گذشته به دومین تامین‌کننده کبالت جهان تبدیل شد و جمهوری دموکراتیک کنگو رتبه برتر را داشت.

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰:۰۰

اندونزی دومین تولیدکننده کبالت شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، کبالت یک عنصر مهم برای باتری‌های لیتیوم یون قابل شارژ مورد استفاده در خودروهای الکتریکی است که انتظار می‌رود فروش آن در سال‌های آینده با توجه به مسیر صنعت خودرو برای دستیابی به اهداف آلایندگی افزایش یابد.

این موسسه اظهار کرد که تولید کبالت اندونزی از 2700 تن در سال 2021 به 9500 تن در سال 2022 افزایش یافت. همچنین، این موسسه اعلام کرد که رشد عرضه کبالت ادامه یافت و تقاضا به ویژه برای لوازم الکترونیکی قابل حمل کاهش یافت و قیمت فلز کبالت از آوریل تا پایان سال به نصف کاهش یافت.

قرارداد کبالت گروه بورس کالای شیکاگو نشان می‌دهد که قیمت‌ها در سال گذشته بیش از 60 درصد کاهش یافته و به 15 دلار در هر پوند رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، تجزیه و تحلیل داده‌های این موسسه نشان می‌دهد که خودروهای برقی 74 هزار تن یا نزدیک به 40 درصد از کل تقاضا را در سال گذشته به خود اختصاص دادند در حالی که در سال 2021 به مقدار 56 هزار تن یا 34 درصد بود.

برچسب ها

کبالتاندونزی
مطالب مرتبط بیشتر
گلنکور قرارداد جدید خود را امضا کرد مجوز افزایش سه برابری صادرات کنسانتره مس کمپانی فریپورت سیاست‌های تشویقی دولت اندونزی برای سرمایه‌گذاری‌ چین در صنعت مس "معامله با چین" ساده "است سرمایه گذاری گلنگور در بازار کبالت معدنچیان بزرگ به دنبال تصاحب بازار باتری EV استخراج گوگرد از دل آتشفشان تصمیم دولت اندونزی برای معادن طلا صنعت خودرو نیازمند سرمایه گذاری در معادن فلزی بحبوحه در توسعه معدن مس گراسبرگ اندونزی صادرات کبالت ادامه دارد تولید جهانی ۱۴۰هزار تن کبالت در سال ۲۰۱۸ پایان داستان زندگی ۱۰۰ معدنچی در معدن غیرقانونی طلا شروع دوباره گلنکور در کنگو با رشد تولید کبالت و مس تصمیم اندونزی برای فری‌پورت چیست؟ قرارداد چین با گلنکور متوقف شد نیمی از کبالت جهان در دست کنگویی‌ها رشد درآمدهای معدنی کنگو در سال ۲۰۱۸ فشار اندونزی برای برق رسانی با سوخت فسیلی استخراج کبالت از اقیانوس آرام چرا کشورها ذخایر طلایشان را برمی‌گردانند؟ پیش بینی ها از قیمت کبالت می گویند سیاست های گلنکور برای عرضه در بازار گلنگور باز هم رکورد زد حفاظت اضطراری اندونزی از تولیدکنندگان آلومینیوم اعمال مالیات برای یک فلز استراتژیک مصرف‌کنندگان کبالت صاحب منطقه ویژه اقتصادی می‌شوند بزرگترین ذخایر فلز سرخ جهان کجاست؟ تولیدکنندگان باتری‌های الکترونیکی به دنبال جایگزینی برای کبالت تولید مس در ۲۰۱۹ بدون تغییر باقی می ماند تولید خودروهای برقی در چین کاهش یافت خودروسازان با نیکل به آرامش می رسند نگرانی "پاناسونیک" برای تامین کبالت ادامه دارد توجه جهان باز هم به کبالت جلب شد شرکت BMW در کبالت سرمایه گذاری کرد اکثریت سهام دومین معدن مس جهان به اندونزی فروخته شد Mitsui ژاپن به دنبال افزایش سهام در Vale LME استفاده از کودکان کار را بررسى مى کند جلسه دادرسی گلنکور تعلیق شد سرنوشت متفاوت لیتیوم و کبالت سرمایه گذاری «فولکس واگن» در باتری های جامد چین بازار کبالت را به دست می گیرد جذابیت سرمایه گذاری نیکل رو به افزایش است ذخیره کبالت و نیکل ایران کجاست؟ ذخایری که حکم طلا را دارند افزایش مصرف کبالت پاناسونیک در پی همکاری با تسلا معادن مس و کبالت مشکل گلنکور را حل کردند «طلا»، محبوب ترین نام برای شرکت های معدنی جهان خشونت بازار کبالت با تقاضای صنعت خودرو محصولات جدید« BMW» نیازمند نیکل و کبالت سازندگان باتری به دنبال جایگزینی برای کبالت هستند تولید کبالت در حال افزایش است بیماری «ابولا» تهدیدی برای کبالت آغاز پروژه معدنی درکمربند آبی کبالت-نقره پایان سرمایه‌گذاری «انگلو امریکن» در معادن دریایی مس در آینده نایاب می شود اندونزی تهدیدی برای بازار صادراتی بوکسیت استرالیا برترین کشورهای تولیدکننده کبالت جهان در سال ۲۰۱۷
برگشت به بالا