مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک اعلام کرد:

افزایش ۸ درصدی تولید پتاس در سال ۱۴۰۱

عصر معدن- مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک اعلام کرد: تولید پتاس در این مجتمع طی سال ۱۴۰۱، حدود ۸ درصد افزایش یافت.

دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰:۰۰

افزایش ۸ درصدی تولید پتاس در سال ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سید حسین شهامی با بیان این مطلب گفت: مجتمع پتاس خور و بیابانک در سال 1401 حدود 40 هزار تن پتاس تولید کرد. این میزان تولید، علاوه بر افزایش نسبت به میزان تولید سال گذشته، حاکی از تحقق 100 درصدی برنامه تولید است.
وی افزود: در بخش استخراج ماده معدنی نیز 20 میلیون و 200 هزار متر مکعب ماده معدنی استخراج شد که نشان دهنده تحقق حدود 94 درصدی برنامه استخراج سال 1401 (21 میلیون و 500 هزار تن) است.

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک با اشاره به تولید بیش از یک میلیون و 800 هزار متر مکعب نمک صنعتی در سال 1401، تصریح کرد: این میزان تولید، بیش از 91 درصد برنامه پیش بینی شده (2 میلیون مترمکعب) در سال گذشته بود.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته، بیش از 330 هزار تن کارنالیت استحصال شد که در مقایسه با میزان تولید سال 1400، حدود 17 درصد و نسبت به برنامه، 110 درصد افزایش نشان می دهد.

طرح های توسعه ای مجتمع پتاس خور و بیابانک

شهامی درباره طرح های توسعه ای این شرکت گفت: از جمله اقدامات سال گذشته، اتمام ساخت سیل بند به طول 7 کیلومتر و آغاز عملیات ساخت استخرهای تبخیر خورشیدی به وسعت 13 کیلومتر مربع بود.

وی افزود: طرح تولید 100 هزار تن پتاس از پلایای ترود و پلایای میانی تا پایان سال 1401، حدود 23 درصد پیشرفت داشت که طبق برنامه، با بهره برداری از آن، تولید پتاس از سال 1406 آغاز و به ظرفیت 100 هزار تن در سال خواهد رسید.

مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک درباره توسعه گردشگری در این مجتمع توضیح داد: توسعه گردشگری در این مجتمع، از جمله تعهدات سرمایه‌گذار است که مقرر شده تا طرح جامع گردشگری را تا سال 1404 تکمیل کند.

 

برچسب ها

پتاس خورو بیابانک
برگشت به بالا