معاون وزیر عنوان کرد:

اعطای مجوز واردات بیش از ۵ دستگاه ماشین آلات معدنی در گرو قرارداد با هپکو

عصر معدن- معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت گفت: همواره برای توسعه کشور به توان هپکو امید داشته ایم.

پنجشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵:۰۰

اعطای مجوز واردات بیش از ۵ دستگاه ماشین آلات معدنی در گرو قرارداد با هپکو

به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایسنا، رضا محتشمی پور روز پنجشنبه 2 دی در حاشیه بازدید از هپکو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هپکو یکی از بضاعت های صنعتی کشور است و همیشه یکی از نقاطی بوده که برای توسعه توان صنعتی کشور به آن امیدوار بوده ایم.

وی افزود: امروز به حجم زیادی از ماشین آلات نیاز داریم و امیدواریم بتوانیم با کمک مجموعه هایی مثل هپکو سهم مناسبی از نیاز کشور را تامین کنیم.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت گفت: بر اساس مقررات موجود، واردات با عقد قرارداد با هپکو انجام می شود و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. به این صورت که اگر درخواست واردات ماشین آلات معدنی بیش از 5 دستگاه باشد، متقاضی باید با هپکو قرارداد ببندد و در این صورت به او مجوز واردات داده می شود. این متقاضیان در صورت ارائه مدارک این قرارداد می توانند مجوز واردات دریافت کنند.

محتشمی پور اضافه کرد: شبکه مدیریت واردات و صادرات ممکن است خطاهایی داشته باشد از جمله اینکه در مقاطعی واردات ماشین الاتی که مجوز نداشته انجام شده که شاید خیلی هم غیرمنتظره نبوده، در مجموع به میزانی که توان این مجموعه افزایش یابد نیاز به واردات کاهش پیدا می کند و در نتیجه تولید و اتکا به مجموعه هایی مثل هپکو بیشتر خواهد شد.

وی هدف از سفر به استان مرکزی را آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های این شرکت عنوان کرد.

برچسب ها

هپکو
برگشت به بالا