صادرات محصولات حوزه معدن از ۵ میلیارد دلار گذشت

عصر معدن- بررسی آمارهای تجارت خارجی در پنج ماهه ابتدایی امسال حاکی از صادرات پنج میلیارد و ۸۸ میلیون دلاری محصولات بخش معدن و صنایع معدنی است. آماری که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۲۶ درصدی نشان می‌دهد.

سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴:۰۰

صادرات محصولات حوزه معدن از ۵ میلیارد دلار گذشت

به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، این میزان صادرات معادل 21 میلیون و 978 هزار تن انواع محصولات است که از نظر وزنی نیز افزایشی 11 درصدی داشته است.

برپایه این گزارش، در این مدت بیشترین میزان صادرات مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با بیش از سه میلیارد و 89 میلیون دلار و ثبت رشد 176 درصدی بود.

پس از آن، مس و محصولات پایین‌دستی با صادرات 621 میلیون و 600 هزار دلاری و رشد 82 درصدی در مکان دوم قرار گرفته است.

در پنج ماهه نخست امسال همچنین «سایر معدن و صنایع معدنی»‌ با 314 میلیون و 460 هزار دلار و ثبت رشد 23 درصدی و زنجیره آلومینیوم و محصولات با 244 میلیون و 180 هزار دلار (رشد 287 درصدی) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

این در حالی است که بیشترین رشد صادرات در این مدت با 373 درصد رشد به انواع محصولات سفال، آجر و سرامیک تعلق گرفت.

برپایه این گزارش، در پنج ماهه امسال همچنین بیش از 183.3 میلیون دلار محصولات زنجیره روی، 174.2 میلیون دلار محصولات زنجیره سیمان، 92.2 میلیون دلار آهن اسفنجی و 69.6 میلیون دلار انواع سنگ و محصولات مرتبط صادر شد.

انواع فرو، پودر آلومینا، زنجیره تیتان، زنجیره سرب، زنجیره مولیبدن، زنجیره کروم، سنگ آهن دانه‌بندی و کنسانتره و میکا، سایر محصولات صادراتی بخش معدن و صنایع معدنی کشورمان در پنج ماهه امسال را تشکیل می‌دهد.

کاهش وزنی واردات بخش معدن و صنایع معدنی 

مطابق این آمارها، از ابتدای امسال تا پایان مردادماه یک میلیون و 424 هزار تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش یک میلیارد و 291 میلیون دلار وارد کشور شد.

این میزان واردات در هم‌سنجی با پارسال از نظر وزنی هرچند با هفت درصد کاهش مواجه شده، اما ارزش این میزان واردات 6 درصد رشد داشته است.

بیشترین میزان واردات نیز با 465 میلیون و 640 هزار دلار مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط به ثبت رسیده است.

برچسب ها

محصولات معدنی
مطالب مرتبط بیشتر
رشد تولید ۸ محصول منتخب معدنی محصولات معدنی ۲۷ درصد از کل صادرات را به خود اختصاص داده اند تنوع عرضه محصولات صنعتی و معدنی در بورس کالا افت تولید اکثریت محصولات معدنی رشد ۷۹ درصدی صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی تا پایان بهمن‌ماه/ثبت رشد تاریخی صادرات حفظ ۲۳ درصد افزایش تولید معدنی‌ها رشد تولید نیمی از محصولات منتخب معدنی طی ۷ ماهه امسال رشد تولید در ۲۰ محصول منتخب صنعتی و معدنی طی ۶ ماه نخست سال معدنی‌های بزرگ‌ در پنج ماهه امسال چقدر فروخته‌اند؟ رشد تولید ۷ محصول معدنی تنوع عرضه محصولات صنعتی و معدنی در بورس کالا ۴۰۰ هزار تن محصول معدنی در بورس کالا عرضه می شود رشد تولید ۹ قلم محصول اصلی معدنی و صنایع معدنی در فروردین عرضه انواع محصولات معدنی و سیمان در بورس کالا شمش فولادی شرکت ذوب و نورد شمش تبریز در بورس کالا پذیرش شد تراز تجاری مثبت ۴.۲ میلیارد دلاری بخش معدن در سال ۹۹ رشد تولید ۸ محصول از ۱۱ محصول منتخب معدنی رشد متوسط بیش از ۱۳ درصدی تولید کالاهای منتخب صنایع معدنی رشد تولیدات ۲۲ محصول اصلی صنعتی و معدنی در ۵ ماهه سال۹۹ رشد ۶ محصول منتخب معدنی طی ۴ ماه نخست امسال معرفی ۸ محصول معدنی پر تولید رشد ارزشی صادرات مواد و محصولات معدنی در ۶ ماهه نخست امسال رشد تولید ۸ محصول منتخب معدنی ارزش افزوده ۹۴درصد مواد معدنی استخراج شده در داخل کشور/ ۷ پیشنهاد برای توسعه زنجیره ارزش محصولات معدنی و فلزی صادرات افغانستان به هند از "بندرچابهار" آغاز شد ۸۲ درصد صادرات مواد معدنی کشور از بندر شهید رجایی انجام می شود مشکلات مربوط به صادرات محصولات غیرنفتی رفع شود روند روبه رشد بورس کالا در تامین مالی صنایع معرفی محصولات معدنی در نمایشگاه مجازی
برگشت به بالا