نقره ریزش کرد

عصر معدن- قیمت نقره در معاملات روز سه شنبه با سودگیری سرمایه‌گذاران از رشد چشمگیر روز گذشته این فلز ارزشمند حدود دو درصد کاهش یافت.

سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵:۰۰

نقره ریزش کرد

به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایسنا، اونس نقره برای تحویل فوری با 1.5 درصد کاهش، به 28 دلار و 54 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تحت تاثیر سیل ورود سرمایه گذاران غیرحرفه ای به بازار،  7.3 درصد جهش پیدا کرده بود که بالاترین قیمت از فوریه سال 2013 بود و به مرز 30 دلار و سه سنت رسیده بود.

شرکت CME Group سپرده الزامی از سوی بورس برای جلوگیری از ریسک ورشکستگی سرمایه گذارانی که در معاملات آتی حضور دارند را افزایش داد تا سفته بازی در بازار نقره را کنترل کند. هجوم دیوانه وار به بازار نقره که از هفته گذشته شروع شده، باعث شده است بسیاری از شرکتها از آمریکا گرفته تا سنگاپور برای تامین تقاضا برای شمش و سکه نقره تقلا کنند. همچنین کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا به دقت اوضاع بازار را زیر نظر گرفته است.

آمار صندوق "آی شیرز سیلور تراست" که بزرگترین صندوق ETF نقره است، نشان داد داراییهای نقره این صندوق از روز پنج شنبه تا جمعه به رکورد 37 میلیون سهم رسید. هر سهم معادل یک اونس نقره است.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت ED&F Man Capital Markets در این باره گفت: این حقیقت که نقره بدون افزایش قیمت مشابه سایر فلزات ارزشمند صعود کرده است نشان می دهد که تحت تاثیر عوامل بیرونی بوده و بنابراین مستعد افت قابل توجه قیمت است.

با وجود فقدان عوامل بنیادین تاثیرگذار در صعود قیمتها، کارشناسان می گویند تقاضای سرمایه گذاران غیرحرفه ای می تواند بازار را در آینده نزدیک همچنان بالاتر ببرد.

گرگور گرگرسن، موسسه شرکت بازرگانی سیلور بولین پی تی در سنگاپور اظهار کرد برخی از مشتریان طلا را می فروشند تا نقره بخرند. کمبود سکه نقره به خصوص در آمریکای شمالی ایجاد شده با این حال همچنان می توانیم شمش هزار اونسی نقره را با نرخ فعلی عرضه کنیم.

شرکت کارگزاری شمش اپمکس آمریکا نسبت به تاخیر در انجام معاملات نقره به دلیل افزایش حجم معاملات هشدار داد. سایر شرکتهای آمریکایی هم به مشتریانشان درباره تاخیر پنج تا 10 روزه تحویل هشدار داده اند.

فروشندگان و کارشناسان صنعت می گویند اگرچه افزایش سریع تقاضا، عرضه را با محدودیت روبرو کرده اما موجودی این فلز فراوان است و زمانی که فلز به مقصد مورد نیاز ارسال شود، تاخیرها احتمالا کمتر می شود.

طبق اعلام شرکت مشاوره متالز فوکوس، حدود یک میلیارد اونس نقره سالانه تولید و مصرف می شود و عرضه این فلز در یک دهه اخیر مازاد داشته است.

سرمایه گذاران چینی هم وارد بازار معاملات آتی و خرید سهام شرکتهای معدنی شدند اما ورود آنها محدودیتهای فیزیکی را به دنبال نداشته است. خریداران هندی هم معمولا طلا را به عنوان سرمایه گذاری ترجیح می دهند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق آمار متالز فوکوس، هند و چین معمولا یک چهارم تا یک سوم از تقاضا برای محصولاتی نظیر شمش و سکه نقره را تشکیل می دهند.

برچسب ها

نقره
مطالب مرتبط بیشتر
طلا و نقره همچنان سر به زیر در بازار پیش‌بینی قیمت نقره نقره را برای تحویل مهر ۱۴۰۱ معامله کنید پیش‌بینی قیمت نقره تولید سومین غول تولیدکننده نقره جهان کاهشی شد پیش‌بینی قیمت نقره افزایش تولید نقره در معادن کانادایی غول‌های نقره‌ای جهان در سال ۲۰۲۱ افزایش ۲۵ درصدی تولید نقره در معادن کانادا زمان معامله قرارداد آتی نقره در بورس کالا اعلام شد فرآیند تحویل قرارداد آتی نقره سررسید آذر ماه اعلام شد فرآیند تحویل قرارداد آتی نقره سررسید آبان ماه چگونه است؟ نقره را برای تحویل آذر ماه معامله کنید نقره را برای تحویل آبان ماه معامله کنید تورم آمریکا، سکوی پرش قیمت طلا و نقره فرآیند تحویل قرارداد آتی نقره سررسید خرداد ماه ۱۴۰۰ اعلام شد سراشیبی طلا؛ رکوردزنی نقره فرآیند تحویل قرارداد آتی نقره سررسید اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اعلام شد قرارداد آتی نقره با سررسید خرداد ۱۴۰۰ راه اندازی می شود تاثیر سیاست‌های پولی جدید آمریکا بر قیمت نقره قیمت جهانی طلا و نقره جهش کرد قیمت نقره رکورد زد درخشش نقره خیره کننده شد درخشش طلایی نقره در سال ۲۰۲۱ تکرار می‌شود؟ گرانی نقره رکورد می‌زند ۳ برابر شدن تقاضای سرمایه ای برای نقره در جهان نقره درخشش را از طلا ربود تولید نقره بیشتر از طلا ضرر کرد نگاهی بر نوسانات "نقره" در بازارهای جهانی صادرات ۱۵۰ گرم طلا و نقره مسافرتی، از مشکلات صنعت طلا و جواهر است آیا نقره از مرز ۱۷هزار دلار عبور می‌کند؟ آیا نقره درخشش خود را از دست می دهد؟ صعود طلایی "نقره" در هفته‌ای که گذشت تولید جهانی نقره اوج می گیرد نگاهی بر "فلز نقره" در بازارهای جهانی اختصاص ۲ میلیارد ریال اعتبار برای روستاهای حاشیه معادن سردشت بازار خاکستری نقره روند صعودی نقره ادامه دار خواهد بود بازار نقره، مامنی امن برای سرمایه‌گذاری فوم هایی از جنس طلا، نقره و مس معرفی کشورهای برتر تولیدکننده نقره اختلاف در بزرگترین معدن طلا و نقره مکزیک آشوب های اجتماعی، سرمایه گذاری اکتشافی مکزیک را کاهش داد تصمیمات نقره‌ای «فدرال رزرو» ریوتینتو گنج پیدا کرد نگاهی به جایگاه نقره در بازار جهانی سرمایه گذاران به سراغ فلز نقره ای می روند صادرات فلزات و سنگهای گرانبها ۲۵ درصدی افزایش یافت روند قیمتی این فلز صعودی شد سیر صعودی نقره ادامه دارد خیز نقره برای جلب توجه سرمایه‌گذاران پیش‌بینی تحلیلگران از بازار نقره چیست؟ افسانه تبدیل مس به طلا واقعی شد آینده نقره تحت تاثیر بازارهای جهانی آیا اتفاقات غیرمنتظره، نقره را گران می‌کند؟ نقره ارزان می شود این فلز گران، ارزان می شود بروز تنش در بازار نفت و آثار آن بر فلزات گرانبها قیمت طلا ثابت ماند استفاده نظامی امریکا از آلیاژ نقره -طلا Barrick"" فعالیت خود در معدن طلا را متوقف کند چشم طمع ترامپ به طلا و نقره افغان‌ها نزول قیمت در انتظار فلزات گران‌قیمت این فلز گران‌قیمت روندی صعودی دارد اقبال سرمایه‌گذاری روی "نقره" افزایش می یابد اولویت اصلی معدن نقره Tahoe پایان دادن به اختلافات است « Cerro Moro » نخستین طلای خود را تولید کرد سکه ای با موهای افشان پرونده پروژه طلای رومانی غیر قابل حل شده است آغاز پروژه جدید طلا-نقره آغاز پروژه معدنی درکمربند آبی کبالت-نقره مکزیک،برترین تولیدکننده نقره جهان کشورهای نقره ای جهان را بشناسیم
برگشت به بالا