ناتوانی طلا برای افزایش مستمر قیمت

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی درپی سودگیری معامله‌گران از رشد یک درصدی قیمت‌ها در روز گذشته، کاهش پیدا کرد.;

ناتوانی طلا برای افزایش مستمر قیمت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و به 1476 دلار و 80 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه ابتدا تا مرز 1458 دلار و 50 سنت سقوط کرده بود اما در طول معاملات حداکثر یک درصد افزایش پیدا کرد.

    در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا 0.4 درصد کاهش پیدا کرد و به 1482 دلار و 80 سنت رسید.

    به گفته بنجامین لو، تحلیلگر بازار در شرکت "فیلیپ فیوچرز"، قیمت طلا از آمار تولید شب گذشته که باعث شد برخی از سرمایه‌گذاران به سودگیری در معاملات صبح جاری اقدام کنند تاثیر مثبت گرفته بود. با این حال با توجه به ریسک‌هایی که متوجه اقتصاد جهانی است طلا همچنان یک دارایی مطمئن به شمار می‌رود.

    جدیدترین آمار اقتصادی نشان داد فعالیت بخش تولید آمریکا در نتیجه تداوم تنش‌های تجاری که به صادرات این کشور ضربه زده، در سپتامبر به پایین‌ترین حد در بیش از 10 سال گذشته افت کرده است و در پی انتشار این آمار، انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ‌های بهره تقویت شد.

    بر اساس گزارش رویترز، این آمار باعث شد دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، بانک مرکزی را برای کاهش بیشتر نرخ‌های بهره تحت فشار قرار دهد. با این حال تحلیلگران اظهار کردند که فضای چندانی برای افزایش بیشتر قیمت‌ها در کوتاه‌مدت وجود ندارد، زیرا سرمایه‌ گذاران روی اکثر تحولات حساب کردند.

    نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که سوددهی ندارد را کاهش می‌دهد و همچنین بازده اوراق قرضه و دلار را کمتر می‌کند.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است در محدوده 1462 تا 1488 دلار تحکیم شود یا به سوی مرز 1514 دلار بهبود پیدا کند، زیرا ممکن است روند نزولی کوتاه‌مدت این فلز از اوج 1557 دلار که در چهارم سپتامبر پیدا کرده بود، موقتا خاتمه پیدا کرده باشد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و به 17 دلار و 21 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش 872 دلار و 54 سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.5 درصد کاهش، در 1643 دلار و 94 سنت ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر