مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خبر داد:

انجام ۴ هزار متر حفاری در بخش زیر زمینی

عصر معدن- امید فلاح؛ مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با بیان این مطلب گفت: ۴ هزار متر عملیات حفاری در بخش زیر زمینی معدن انگوران شامل احداث ۲ تونل به طول هر کدام یک هزار متر، احداث رمپ به طول ۸۰۰ متر، احداث تونل دسترسی به کانال و نیز احداث حفرهایی در افق های مختلف است.;

انجام ۴ هزار متر حفاری در بخش زیر زمینی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمپاسکو، وی در ادامه داد: روش کار در بخش زیرزمینی به صورت کند و آکند (پر کردن با بتن) است که از این نظر، در میان معادن ایران و حتی در جهان منحصر به فرد است. با این کار، معدن تخریب نمی شود و امکان استخراج در بخش روباز وجود خواهد داشت.
    مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خاطرنشان کرد: در حال حاضر، 150 هزار تن ماده معدنی از بخش زیرزمینی استخراج شده است.
    فلاح با اشاره به ذخیره قابل استخراج یک میلیون و 945 هزار و 344 تنی بخش سولفوره گفت: این بخش شامل حوزه های اکسیدی، سولفوری (دارای ذخایر بیشتر) و مخلوط اکسیده و سولفوری است و عیار قابل استخراج نیز حدود 43 درصد روی و 2 درصد سرب است.
    وی افزود: کانی‌های موجود در بخش سولفوره این معدن اغلب شامل اسفالریت، گالن و پیریت است.
    فلاح که به مناسبت هفته دولت سخن می گفت، اظهار داشت: با بهره برداری از طرح تجهیز و استخراج سولفوره معدن انگوران، سالانه 120 هزار تن کانسنگ از بخش زیرزمینی معدن سرب و روی انگوران استخراج می شود.
    وی تصریح کرد: سرمایه گذاری طرح معدن زیرزمینی حدود 4 میلیون دلار بوده است که برای یک هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد.
    گفتنی است معدن سرب و روی انگوران در شهرستان دندی، استان زنجان واقع شده و تامین کننده اصلی خوراک کارخانه های فرآوری و تولید شمش روی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر