افزایش بهای سنگ آهن در بازار چین

عصر معدن-بهای معاملات سنگ آهن چین روز جمعه به دلیل افزایش نگرانی‌ها نسبت به کاهش تولید معدن ریو تینتو ( Rio Tinto) استرالیا (دومین تولیدکننده سنگ آهن جهان) افزایش یافت.;

افزایش بهای سنگ آهن در بازار چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، پیش بینی می‌شود میزان تولید معدن ریو تینتو 5.7 درصد کاهش یابد و میزان بارگیری این شرکت معدنی نیز به میزان 320 میلیون تن تا 330 میلیون تن در سال برسد که این رقم، کمتر از میزانی است که پیش از این پیش بینی شده بود.

    بنابر پیش بینی تحلیلگران اقتصادی، احتمالاً میزان تولید این معدن در سال 2019 از رقم 328 میلیون تن به 320 میلیون تن کاهش می‌یابد که در صورت تداوم کاهش تولید در سال 2020 باز هم تنزل خواهد یافت.

    بر اساس این گزارش، بهای سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان چین در پنجشنبه هفته گذشته حدود هشت دهم درصد افزایش یافت و از رقم 820 یوان به 837 یوان رسید.

    شاخص بهای میلگرد شانگهای نیز در هفته گذشته با 1.6 درصد افزایش به سه هزار و 859 یوان رسید.

    همچنین بهای ورق گرم فولاد نیز در هفته گذشته در بورس کالای دالیان با 2.1 درصد افزایش به سه هزار و 760 یوان صعود کرد.

    آمار عملکرد 9 واحد معدنی بزرگ ایران در فروردین امسال گویای آن است که تولید کنسانتره سنگ آهن به رقم چهار میلیون و 13 هزار و 413 تن رسید که در مقایسه با عملکرد ماه مشابه پارسال افت یک درصدی را نشان می‌دهد.

    بررسی آماری فعالیت واحدهای مزبور نشان می‌دهد در فروردین امسال مجتمع گل گهر سیرجان (کرمان) و چادرملو (یزد) به ترتیب با یک میلیون و 437 هزار و 67 تن و 934 هزار و 112 تن بالاترین میزان عملکرد را در مدت مورد بررسی ثبت کردند.

    سهم مجتمع گل گهر از کل کنسانتره سنگ آهن تولیدی فروردین بیش از 35.8 درصد وچادر ملو به میزان افزون بر 23.2 درصد ثبت شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر