معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

نگاه فرصت محور وزارت صمت در سال ۹۸

عصر معدن- سعید زرندی معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت معدن و تجارت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بنده از آذر سال ۹۷ و در سخت ترین شرایط وارد این حوزه شدم. چراکه شرایط ارتباطی کشور تغییر کرد و تصمیم گرفتیم در سال ۹۷ برنامه ریزی به سمتی برود که بتوانیم مشکلات را مهار کنیم و در سال ۹۸ با وجود داشتن شرایط سخت و پیچیده سعی کنیم موضوعات خود را با نگاه فرصت محور به پیش ببریم.;

نگاه فرصت محور وزارت صمت در سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، وی ادامه داد: در این راه مشکلات را تحلیل کردیم تا بتوانیم در شرایط دشوار راهکار ارائه دهیم.

    زرندی گفت: سعی بر آن شد تا نگاهی به مهار تحریم ها داشته و از این فرصت به سمت رونق حرکت کنیم.

    اهم چالش ها در تولید بحث انتفال ارز است که اثرگذار مستقیم بر کالاهای اساسی و کالاهای واسطه ای ما داشت.

    زرندی گفت: موضوع ارز در اختیار ما نیست اما مواردی مانند نقدینگی بیمه مالیات و گمرک نیز در دستور کار بوده و در سال 98 نیز تدوین برنامه ای را در 5 سطح در نظر گرفتیم که در این سطوح ارتباطات سیاسی و فرهنگی و اقتصاد کلان لایه بیرونی است و ما به عنوان پیگیر مطالبات در این زمینه عمل می کنیم.

    وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود برنامه ریزی صورت گرفته ادامه داد: در وزارت صمت 7 محور تنظیم شد که اولین برنامه توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل است که در برنامه هاست. همچنین توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی، مدیریت بازار و  لجستیک بازار تجاری و بهبود فضای کسب و کار در داخل وزارت صمت و تامین منابع و توسعه سرمایه گذاری این محورها هستند که مجموعا 35 پروژه  تعریف شده است.

    به گفته وی ، اگر رویکرد برنامه محوری را داشته باشیم تکلیف برای مجری دولتی و مردم نیز مشخص است.

    وی ادامه داد: برنامه ما برای توسعه صادرات غیر نفتی به 15 کشور است. زیرا از کل 46 میلیارد صادرات غیر نفتی در 97 به میزان 23.4میلیارد دلار از این 15 کشور بوده است.
    زرندى همچنین تاکید کرد: در حوزه معدن هم تمرکز بر اکتشاف و فعالسازی معادن است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر