معدن برای نسل هزاره جدید

عصر معدن- گفته شده است که تغییر پارادایمی عظیم در جهان اتفاق می افتد ؛ تغییری که تنها کمی درک شده است اما یکی از این تغییرات در حال حاضر انقلاب در صنعت معدن است.;

معدن برای نسل هزاره جدید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» برای روشن شدن این موضوع در ابتدا تصویری از یک بلوک شهری در ابتدای قرن بیستم را تصور کنید. کالسکه‌های سوار بر اسب که از علف تغذیه می کردند و حمل و نقل جاده‌های خاکی در دوران کشاورزی تنها از طریق آنها انجام می شد. اما اکنون بعد از گذشت دهه های مختلف و عبور از آن، می بینیم که در چند دهه بعد به سمت جلو حرکت حرکت کردیم و این تصویر از حمل و نقل تغییر کرد.

    گازوییل به موتورسیکلت ها تزریق شد و آنها روی جاده‌ها به حرکت در آمدند و دوره سوخت فسیلی آغاز شد.

    حال دوباره تصویر تغییر می کند و می بینیم که وارد عصر خودروهای الکتریکی شده ایم (EVs ) .

    فلزات مورد نیاز برای ساخت باتری های قابل شارژ در همه چیز از تسلا تا ذخیره انرژی به اپل استفاده می شود و شامل گرافیت، منگنز، وانادیوم نیکل، کبالت، مس، زمین های نادر و لیتیوم است.

    با توجه به پیش بینی های سال 2018 بانک جهانی، تقاضای جهانی برای این مواد معدنی استراتژیک تا سال 2050 افزایش خواهد یافت.

    ما معادن آینده را استخراج می کنیم و فرایندهای استخراج نیاز به تکنولوژی پیشرفته تر مانند واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و ... خواهند داشت. درواقع پلی بین صنایع معدن و فن‌آوری وجود دارد، اما پل در حال ساخت‌است.
    معدن‌کاری جهانی است، بنابراین دیدگاه من این است که اگر شما یک مجموعه مهارتی دارید و درک می‌کنید که معدن‌کاری چه چیزی است، شما در هر جایی در دنیا یک شغل دارید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر