نخستین بار در خاورمیانه رخ داد:

تولید دو محصول جدید نسوز

عصر معدن- دو محصول جدید نسوز برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه در چهارمحال و بختیاری تولید شد.;

تولید دو محصول جدید نسوز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی چهارمحال و بختیاری گفت: برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه کارخانه آجر نسوز سفیدشت دومحصول جدید با عنوان دریچه های کشویی ونازل دیگ ذوب را تولید کرده است.
    مهرداد قاسمی دستگردی افزود:این محصولات کار کنترل مذاب را انجام می دهند و در صنایع فولاد کاربرد دارند.

    وی گفت: فرآورده های نسوز رونق تولید در فولادهای کشور هستند؛ اگر مواد نسوز وجود نداشته باشد یک گرم فولاد هم تولید نمی شود.
    مهرداد قاسمی دستگردی افزود: این واحد صنعتی بیشترین تولید این محصول را در کشور بر عهده دارد که به طور متوسط سالانه 28 هزار تن محصول تولید می کند.

    مدیرعامل کارخانه آجر نسوزسفیدشت هم گفت: هم اکنون300نیروی کارخانه آجر نسوز سفیدشت بالای 50درصد آجر نسوز صنایع فولادی کشور از جمله فولاد مبارکه، بزرگترین مجتمع فولادی کشور، را تأمین می‌کنند.

    فرهی، از برنامه ریزی و تلاش برای تولید مواد اولیه در این واحد خبر دادروگفت: کارشناسان و مهندسان این کارخانه با همکاری و همفکری دیگر مهندسان کشور که در این نوع خاص صنعت دارای تخصص هستند؛ تلاش دارند مواد اولیه تولید آجر نسوز و سایر فرآوردهای نسوز را تولید و کشور را از واردات مواد اولیه بی نیاز کنند تا رونق تولید همچنان ادامه یابد.

    وی از تراز ارزی مثبت در کارخانه آجر نسوز سفیدشت خبر داد و گفت: در حوزه آجر نسوز بالای 40درصد و قطعات بیش از 500درصد تراز ارزی کشور مثبت است. کارخانه آجر نسوز مهرگداز در شهرک صنعتی سفیدشت به فاصله 45 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری با تولید انواع فرآورده های نسوز از 12سال پیش وارد بازار داخلی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر