معدن تاریخی سیبری خودکار می شود

عصر معدن- شرکت انرژی زغال‌سنگ سیبری یا SUEK با گروه های VIST و Zyfra برای توسعه یک تکنولوژی حفاری بدون سرنشین در معدن زغال‌سنگ Tugnuysky همکاری کرده‌ و در مرز بین مناطق Buryatia و Chita در سیبری مرکزی قرار دارد.;

معدن تاریخی سیبری خودکار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، این عملیات به طور رسمی در سال 1989 آغاز شده و خروجی سالانه حدود 12.5 میلیون تن زغال‌سنگ سخت با نیتروژن کم است که عمدتا به چین و ژاپن صادر می‌شود.
    با این حال، SUEK گفته‌است طرح‌هایی برای افزایش ظرفیت کل Tugnuysky  و the Nikolsky برای رسیدن به 13.6 میلیون تن در سال و همچنین ایده افزایش 50درصدی صادرات به بازارهای آسیایی تا سال 2021 را در دست دارد.
    در دیدگاه معدنچی، این برنامه‌های رشد نیاز به اصلاح روش کار دارند. بنابراین، مدیریت درگیر VIST برای توسعه یک تکنولوژی حفاری سفارشی بدون سرنشین است که فقط یک بار نیاز به تعامل مستقیم با انسان دارد. یعنی هنگامی که اپراتور مته به تجهیزات پشته مورد نیاز در حالت دستی حرکت می‌کند یک کارمند دیگر از راه دور با یک برنامه حفاری کرده و حالت عملیاتی مستقل را آغاز می‌کند.
    طبق گفته VIST، الگوریتم‌های ایمنی ساخته‌شده در این سیستم نسبت به تجهیزات و کارکنانی که کار کمکی را در محیط خود انجام می‌دهند، پاسخگو خواهد بود، این بدان معنی است که حرکات این مته بسته به اینکه آیا عناصر در نزدیکی وجود دارد یا خیر، متفاوت خواهد بود. از طرفی در صورت لزوم، یک اپراتور از راه دور می تواند در طول هر عملیات فرایند کنترل دستگاه را کنترل کند.
    شرکت فناوری در یک انتشار رسانه ای توضیح داد: متخصصان قادر خواهند بود از راه دور موتورها، کمپرسورها و کنترل کننده‌ها مانند حرکت، چرخش، بالا بردن و کاهش مکانیزم مونتاژ، مونتاژ واحد حفاری، سیستم ترمز، حفاری و غیره را کنترل کنند. علاوه براین، توزیع کننده با مسائل امنیتی مانند پذیرش تجهیزات و افراد به سایت خودکار مقابله خواهد کرد".

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر