وزیر صنعت:

ارزش تولیدات معدنی ۲۰ میلیارد دلار است

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت توجه به معادن و صنایع مربوطه است، گفت: ایران از ظرفیت بالایی در تولید و صادرات مواد معدنی برخوردار بوده و ارزش تولیدات کشور ۲۰ میلیارد دلار است.;

ارزش تولیدات معدنی ۲۰ میلیارد دلار است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در مراسم احداث واحد 40 هزار تنی تولید کنسانتره نفلین سینیت شهرستان کلیبر، اظهار کرد: سال گذشته به ارزش 9 میلیارد دلار تولیدات معدنی به کشورهای خارجی صادر شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز این رقم به بیش از هفت میلیارد دلار رسیده است.

    وی از آغاز نهضت معدنی در کشور از سال آینده خبر داد و افزود: لازمه این نهضت اکتشاف، بهره‌برداری و ایجاد صنایع مربوطه است.

    او با بیان اینکه بازسازی معادن کوچک نیز در قالب این نهضت انجام می‌شود، گفت: در این زمینه از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و فناوری‌های جدید استقبال می‌شود.

    رحمانی اعلام کرد: ظرفیت سالانه مواد معدنی در کشور 700 میلیون تن است که از این میزان پارسال بیش از 400 میلیون تن برداشت شد.

    وی ادامه داد: تولیدات مواد معدنی هم مصرف داخلی داشته و هم به کشورهای مختلف صادر می‌شود و کنسانتره معادن بازسازی شده از سوی کارخانه‌های تولید مس، آهن و آلومینیوم به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

    رحمانی اضافه کرد: هم اکنون 400 پهنه امیدبخش معدنی در کشور وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود از این پهنه‌ها چند معادن مگا سایز (ذخایر عظیم) کشف شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت‌های بالای معدنی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: این استان در تولید و کنسانتره معادن ظرفیت‌های مناسبی دارد که نیاز به سرمایه‌گذاران دارد.

    پورسعیدخلیلی