روسفیدی زغال‌سنگ در سال ۲۰۲۳

عصر معدن- تقاضای زغال‌سنگ در جهان تا سال ۲۰۲۳ افزایش می‌یابد.;

روسفیدی زغال‌سنگ در سال ۲۰۲۳
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، آژانس بین‌المللی انرژی روز سه‌شنبه گفت: تقاضای زغال‌سنگ جهانی تا سال 2023 در هند و دیگر کشورهای آسیایی کاهشی و در مقابل در اروپا و ایالات‌متحده استقبال و تقاضای برای این ماده معدنی افزایشی خواهد شد.
    انتظار می‌رود مصرف سوخت که به طور متوسط 0.2 درصد در سال 2017 بوده و رقم 5355 میلیون تن را به خود اختصاص داده، تا سال 2023 افزایش یابد.
    این گزارش چند روز پس از توافق حدود 200 کشور بر سر اجرای یک قرارداد آب و هوایی با هدف جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای از سوخت‌های فسیلی منتشر شد.
    به گزارش خبرگزاری رویترز، "با وجود توجه رسانه ها به جلوگیری از مصرف زغال سنگ، روند بازار در برابر تغییرات ثابت است." چراکه زغال‌سنگ دومین منبع بزرگ جهانی انرژی پس نفت و منبع بزرگترین منبع برای تولید برق است.
    آژانس بین‌المللی انرژی گفت: برای رسیدن به اهداف آب و هوایی خود، کار بیشتری برای توسعه فناوری جذب کربن، ذخیره‌سازی و استفاده از تکنولوژی (CCSU)مورد نیاز است. این فناوری دی‌اکسید کربن را زیر زمین ذخیره می‌کند یا از آن در صنایع دیگر استفاده می‌کند.
    Fatih Birol، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، گفت: " به سادگی می توان گفت که برای برآورده کردن اهداف پایدار، هیچ آینده‌ای برای زغال‌سنگ بدون CCSU وجود نخواهد داشت."
    بنا براعلام موسسه جهانی CCS، تنها 18 کارخانه تولید و ذخیره کربن در مقیاس بزرگ در سراسر جهان فعال هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر