طی ۸ ماه نخست ۲۰۱۸ روی داد:

رشد۳ درصدی تولید معادن مس جهان؛ ‌افریقا پیشتاز شد

عصر معدن- تولید جهانی مس طی ۸ ماه ۲۰۱۸ با رشد سه درصدی همراه شد. در این مدت قاره افریقا به عنوان پیشتاز تولید عمل کرد در حالی که امریکای شمالی، افت تولید را پشت سر گذاشت.;

رشد۳ درصدی تولید معادن مس جهان؛ ‌افریقا پیشتاز شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، بنابر گزارش اخیر گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، تولیدکنندگان معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان اوت 2018 میلادی، 13 میلیون و 399 هزار تن ماده معدنی تولید کردند که حاکی از رشد 3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

    طی این مدت، تولید معادن مس آفریقا( 8 درصد)،آمریکای لاتین(5 درصد)،آسیا (3درصد) و اقیانوسیه(7درصد) رشد نشان داد در حالی که تولید این ماده معدنی در آمریکای شمالی( 5.5 درصد )کاهش یافت و در اروپا نیز بدون تغییر به ثبت رسید.

    تولیدکنندگان جهانی مس طی 8 ماهه سال جاری میلادی، 15 میلیون و 615 هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند که حاکی از افزایش یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

    طی 8 ماهه نخست 2018، ظرفیت معادن مس جهان به 16 میلیون و 357 هزار تن افزایش یافت که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 16 میلیون و 98هزار تن به ثبت رسید.

    قیمت جهانی مس

    بنا برگزارش گروه مطالعات بین المللی مس ، میانگین قیمت جهانی مس طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال 2017 میلادی با 7 درصد افزایش به 6 هزار و 595 دلار بر تن رسید.کمترین قیمت 5هزار و 823 دلار بر تن (پنجم سپتامبر) و بالاترین قیمت 7هزار و 262 دلار بر تن( هشتم ژوئن)ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر