یزدی زاده در پاسخ به «عصرمعدن» مطرح کرد:

توافق ۵ ساله ایمپاسکو و ذوب آهن در حال پیگیری است

عصر معدن- منصور یزی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در زمینه اعتماد سازى مردم براى حضور در بازار سرمایه اگر رخ دهد مى توان اینده خوبى را پیش بینی کرد.;

توافق ۵ ساله ایمپاسکو و ذوب آهن در حال پیگیری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» وی با بیان این مطلب در ادامه افزود: نیاز ارزى ما حدود سالانه ٣٦۰ تا ٣٧۰ میلیون یورو است البته سال گذشته بیش از این صادرات داشتیم اما امسال با محدودیت هاى وضع شده و بحث نیما، تا الان بیش از ٥۰  میلیون دلار  در نیما عرضه شده است. البته ٦١۰ میلیارد تومان صادرات ریالى ذوب آهن بوده است. اطلاعات به صورت ماهانه در کدال منتشر مى شود. ذوب آهن سعى کرد با تامل با وزرات صمت کمترین اسیب را از تغییرات ارزى داشته باشد.

    به گفته وی، تا به امروز، ٥۰۰ تن ریل تحویل داده شده و ٢٥۰۰ تن در حال آماده سازى براى تحویل است. راه آهن هم همکارى خوبى داشته است.
    بابت تولید شمش ریل هیچ گونه محدودیتى نداریم و براى سایر فولادهاى صنعتى نیز آمادگى تولید داریم.در زمینه صادرات ریل نیز حرکت هایی انجام گرفته است.

    وی ادامه داد: مواد اولیه مشکلى جدید نیست، معادنى که در این زمینه تلاش دارند امیر سنگان، سنگ آهن مرکزى و... هستند.
    در زمینه سهام شستا و فروش ان در مجمع صحبت هایی شد و اگر تصمیم فطعى باشد حتما اطلاع رسانى خواهد شد. سعى مى کنیم تمام تلاش ما به صورت واقعى منتشر شود.

    یزدی زاده گفت: یک ماه پس از حضور من  با زغالسنگى ها بر سر افزایش ٢۰ درصدى قیمت توافق کردیم و نمى‌توانیم نسبت به آنها بی تفاوت باشیم. ١٧ هزار نفر در معادن زغالسنگ فعالیت دارند که نمى توان نسبت به انها بى توجه بود. ما امروز با آنها دور یک میز مى نشینیم و مذاکره مى کنیم.

    وی گفت: بحث ما با آنها در یک فضاى دوستانه و کارشناسى است و ما در این فضا پارامترهاى کیفى و قیمتى را مطرح کردیم.  قرار است چهارشنبه جلسه اى داشته و موضوع را با دوستان زغالسنگى نهایی کنیم.

    مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار «عصرمعدن» درباره تامین مواد اولیه از جمله سنگ آهن این چنین پاسخ داد: در زمینه تامین مواد اولیه خوشبختانه وزارت صمت شامل ایمیدرو و ایمپاسکو همکارى خوبى با ما داشته اند و اخیرا با همراهى دکتر سرقینی و دکتر سعد محمدى و مهندس جعفرى هفته گذشته براى اولین بار عرضه سنگ آهن در بورس انجام شد و امیدوار هستیم این نهضت ادامه داشته باشد.

    وى با اشاره به توافق همکارى ٥ ساله با ایمپاسکو افزود: در زمینه همکارى ٥ ساله  موضوعى را پیگیرى مى کنیم که کمیته نهاد ریاست جمهورى نیز درگیر است تا ٦۰۰ هزار تن از چاه گز و ٨۰۰ هزار تن از سنگان دولتى به ذوب اهن اختصاص داده شود. این موضوع در حال پیگیری است.

    یزدى زاده همچنین درباره اینکه گفته می شود واردات زغال سنگ برای ذوب آهن توجیه اقتصادی دارد یا خیر گفت: ما یک مجموعه اقتصادى هستیم زمانى که موارد را روى کاغذ بررسى مى کنیم، با توجه به پارامترهاى زغالسنگ هاى وارداتى استفاده از آن تاثیر مثبتى دارد.البته این موضوع مختص به امروز نبوده و سال هاى گذشته میز مطرح است اما ما بدنبال این موضوع نیستیم.  زیرا این یک مسئولیت اجتماعى است و دست تک تک معدنکاران زغال سنگ را مى بوسیم  و هیچگاه به خود اجازه نمى دهیم با وجود اقتصادى بودن تنها از زغالسنگ وارداتى استفاده کنیم.

    وی افزود: ضمن آنکه دوستان ما دوستان ما نرم افزار علمى را طراحى کردند تا براساس آن مشخص شود چه ترکیبى از تمام معادن کشور در کنار زغالسنگ  خارجى استفاده شود تا بهترین بهره ورى را شاهد باشیم، ضمن آنکه ما خودمان معدنکار بوده و امیدواریم روند رشد در زغالسنگ شاهرود ادامه پیدا کند.

    پورسعیدخلیلی