در پی عدم تخصیص ارز:

اولویت اصلی بهره‌برداری از طرح‌های معدنی است

عصر معدن- مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» گفت: در حال حاضر اولویت اصلی بهره‌برداری از طرح‌ها است.;

اولویت اصلی بهره‌برداری از طرح‌های معدنی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴:۰۰

    امیر صباغ در گفت و گو با پایگاه خبری «عصرمعدن» درباره خبر خروج شرکت اتوتک از ایران اظهار کرد: در حال حاضر استراتژی دولت تعطیل کردن پروژه ها است زیرا دلار در اختیار نیست به همین دلیل اولویت اصلی بهره برداری است.
    به گفته وی، در حال حاضر زمان مناسبی برای اجرای طرح های توسعه نیست به همین دلیل چندان دولت و شرکت‌ها روی این خبر متمرکز نشده اند.
    صباغ ادامه داد: امروز مسئله مهم بهره برداری است و نباید پیمانکاران بهره برداری از کشور خارج شودند. درواقع امروز حضور پیمانکارانی که مواد اولیه و یا قطعات را تامین می کنند بسیار مهم است.
    مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خروج اتوتک از ایران را چندان تاثیر گذار ندانست و گفت: در صورتی که اتوتک در ایران بماند طرح هایش 2  الی 3  سال دیگر به بهره برداری می رسد در صورتی که امروز اولویت مهم بهره برداری است، زیرا بانک مرکزی و وزارت خانه نیز هم در این شرایط به طرح های توسعه ارز اختصاص نمی دهد.
    صباغ تصریح کرد: در زمینه تامین مواد اولیه و یا قطعات مناقصه هایی برگزار می شود و شرکت های خارجی به وسیله واسطه‌ها در آن شرکت می کنند. در واقع این موضوع مانند گذشته انجام می شود.

    پورسعیدخلیلی