تولید آلومینیوم در چین کاهش یافت

فرصت‌طلبی چینی‌ها از گران شدن آلومینا

عصر معدن- تولیدکنندگان آلومینیوم چین در ماه آگوست نسبت به ماه قبل ۳ درصد تولید خود را کاهش داده اند.;

فرصت‌طلبی چینی‌ها از گران شدن آلومینا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، اطلاعات دولت در روز جمعه نشان می‌دهد هزینه موادخام اولیه حاشیه سود تولیدکنندگان آلومینیوم را کاهش می دهد.
    طبق گزارش دفتر ملی آمار (NBS)، چین، بزرگترین تولید کننده آلومینیوم در جهان، تولید 2.84 میلیون تن فلز در ماه گذشته را قطع کرد اما این رقم نسبت به سال گذشته 7.8 درصد افزایش یافته است.
    محاسبات رویترز نشان می‌دهد، چین حدود 91،600تن آلومینیوم اولیه در ماه گذشته تولیدکرده‌ است که کمترین میزان  تولید نسبت به دیگر ماه‌هاست .
    قیمت‌های آلومینیوم در بورس آتی  شانگهای 2 / 2 درصد در ماه اوت افزایش یافت، اما قیمت آن برای آلومینا، ماده‌ای که برای تولید فلز استفاده می‌شد در مدت زمان مشابه در منطقه شرقی کلیدی چین، 10.8 درصد افزایش یافت و تولیدکنندگان را تحت فشار قرار داد.
    این در حالی است که بازار جهانی آلومینا در سال جاری به علت قطع برق در کارخانه Alurorte Norsk Hydro  در برزیل، تحریم های ایالات متحده بر روسال روسیه و اعتصاب در پالایشگاه‌های آلومینای آلکو در استرالیای غربی، تنگتر شده است. در این میان تولیدکنندگان آلومینا چینی نیز  از افزایش ناگهانی قیمت آلومینا بین‌المللی استفاده کرده‌اند تا صادرات حجم عظیمی از مواد خام را به وجود بیاورند این موضوع باعث شده تولیدکنندگان آلومینیوم در چین با کمبود مواد اولیه روبرو شوند. 
    Victor You، تحلیلگر در CLSA در هنگ کنگ، نیز از کاهش تولید آلومینیوم در استان مرکزی چین در هنان خبر داده است
    این اتفاق، هزینه بسیاری برای شرکت ذوب آلومینیوم دارد چراکه بسیاری از کارخانه های ذوب فلزات، عملیات آلومینا یکپارچه را انجام نمی دهند.
    او گفت : " اگر آنها قرار باشد تا مواد اولیه را از خارج چین تهیه کنند برایشان نسبتا دشوار است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر