نیم نگاه درآمدهای اقتصادی کشور به بخش معدن

عصر معدن- رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: بخش معدن ایران یکی از بخش‌های پویا در کشور بوده و می‌توان آن را یکی از مزیت‌های کشور دانست. همچنین پس از بخش معدن، حوزه صنعت کشور به‌عنوان یکی دیگر از بخش‌های پویای ایران به شمار می‌آید و معدن به‌عنوان تامین‌کننده ماده اولیه آن مطرح است.;

نیم نگاه درآمدهای اقتصادی کشور به بخش معدن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲:۰۰

    نادعلی اسماعیلی دهج در گفت و گو با «عصرمعدن» با بیان این مطلب در ادامه افزود: بخش معدن ایران باید مورد توجه قرارگیرد تا به جایگاه واقعی خود دست پیدا کرده و شکوفا شود. البته باید توجه داشت که نمی‌توان معدن را جایگزین نفت کرد؛ بلکه معدن می‌تواند بخشی از نیاز اقتصادی کشور را تامین کند. در واقع برای خروج از اقتصاد نفتی و روی آوردن به صادرات غیر نفتی، معدن گزینه بسیار مناسبی بوده و رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع و اهمیت هرچه بیشتر به بخش معدن تاکید دارند.
    وی در خصوص نقش معدن و فعالیتهایش در شرایط مختلف در کشور افزود: دوره تحریم‌های بین‌المللی که بر ایران اعمال شد بخش معدن از جمله بخش‌های اقتصادی کشور بوده که کمترین اثر را از تحریم‌ها پذیرفته است. در واقع بخش معدن در 2دوره جنگ و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران امتحان خود را پس داده و سربلند از این شرایط بیرون آمده و وظیفه خود را به بهترین شکل انجام داده است.
    وی ادامه داد: صادرات محصولات معدنی طی سال‌های گذشته به کشورهای مختلف از یکسو منجر به توسعه و رشد اقتصادی کشور شده و توانسته ارزآوری قابل توجهی را برای ایران به همراه داشته باشد.
    رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم در معادن ایران در زمینه تجهیزات، ماشین‌آلات و فناوری‌های نوین است و می‌توان با هیات‌های خارجی که در ایران حضور پیدا می‌کنند درباره حل این مشکل رایزنی کرد.
    رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در ادامه درباره اقدامات انجام شده از سوی این سازمان گفت: اکنون سامانه کاداستر راه اندازی شده و بر اساس آمار موجود در سال 96 تعداد 1214 طرح اکتشافی به تصویب رسیده است. همچنین اکنون 1537مسئول فنی اکتشاف و 5919 مسئول فنی معدن نیز در کشور وجود دارند.
    به گفته وی، سازمان نظام مهندسی معدن ایران توانسته تعاملات خوبی با دیگر بخش‌ها همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت برقرار کند و به‌عنوان بازوی اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت داشته باشد. در نتیجه این سازمان با داشتن قانون ویژه خود می‌تواند در کنار وزارتخانه حرکت کرده و همچون یک «NGO» به راه خود ادامه دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر