صادرات چین به ایالات‌متحده شتاب می‌گیرد

عصر معدن- مازاد تجارت سابق چین با ایالات متحده، سوخت را برای جنگ تجاری افزایش می دهد.;

صادرات چین به ایالات‌متحده شتاب می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» حتی با اینکه رشد صادرات چین کمی کاهش‌یافته اما مازاد تجاری چین با آمریکا به رکورد در ماه آگوست افزایش یافته است.نتیجه این موضوع می‌تواند رئیس‌جمهورامریکا دونالد ترامپ را وادار کند تا فشار روی چین را افزایش داده و اختلافات تجاری را تنگاتنگ کند.

    داده‌های گمرکی در روز شنبه ارائه شد نشان می دهد از رکورد قبلی در ماه ژوئن پیشی گرفته است به این شکل که مازاد بودجه سیاسی در ماه آگوست به 31.05 میلیارد دلار رسید که 28.09 میلیارد دلار در ماه ژوئیه بوده است.
    در طول هشت ماه نخست سال، مازاد چین با بزرگترین بازار صادرات، تقریبا 15 درصد افزایش یافته که به تنش در رابطه تجارت بین دو اقتصاد بزرگ جهان افزوده است. میزان رشد صادرات سالانه چین در ماه اوت به 9.8 درصد کاهش یافت.

    تحلیلگران از پیش بینی می کنند میزان حمل و نقل از بزرگترین صادر کننده جهان 10.1 درصد افزایش پیدا می کند و تنها در ماه جولای به میزان 12.2 درصد کاهش می یابد.
    این موارد در حالی مطرح می شود که حتی با تعرفه‌های آمریکا که 50 میلیارد دلار از صادرات چین را برای اولین ماه کامل خود در ماه اوت مورد هدف قرار می‌دهد، صادرات چین به ایالات‌متحده همچنان شتاب گرفته و 13.2 درصد از سال قبل از 11.2 درصد در ماه ژوئیه افزایش داشته‌است.

    آمار و ارقام درخصوص میزان صادرات محصولات چینی به امریکا از جمله فلزات در حالی مطرح می شود که این کشور از سوی امریکا با تعرفه های 25درصدی برای فولاد و 10درصدی برای آلومینیوم روبرو شده و همین امر نیز می تواند منجر به کم شدن میزان درآمد چین از صادراتش به امریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده فلزات شود. از سوی دیگر ترامپ رییس جمهور امریکا از اعمال تعرفه های جدید 267 میلیارد دلاری برای چین خبر داده که به نظر می رسد در صورت اجرایی شدن بازار کامودیتی را تحت تاثیر قرار دهد.

    پورسعیدخلیلی