در راستای طرح دقیق‌سازی گسل‌های فعال کلانشهر کرج انجام شد

تهیه نقشه مقدماتی گسل‌های محدوده طرح تفصیلی

عصر معدن- نقشه مقدماتی گسل‌های محدوده طرح تفصیلی شهر کرج و پیرامون آن در راستای طرح دقیق‌سازی گسل‌های فعال کلانشهر کرج، به همت کارشناسان مرکز پژوهش‌های کاربردی گردآوری و تدوین شد.;

تهیه نقشه مقدماتی گسل‌های محدوده طرح تفصیلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»،  این نقشه در دهمین جلسه کمیته دقیق‌سازی و تعیین حرائم گسل شهر کرج، رونمایی و در این مرحله تصویب شد.
    جلسه یاد شده با حضور فریبرز قریب رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، علی بیت‌الهی دبیر کارگروه ملی زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه و شهرسازی،  شکوری سرپرست اداره بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، دانشگاهیان و اعضای کارگروه مخاطرات زلزله استان البرز و کمیته دقیق‌سازی و تعیین حرایم گسل‌های کرج در سالن کنفرانس اداره کل راه و شهرسازی استان البرز برگزار شد.

    بر اساس این گزارش؛ نقشه مذکور به عنوان پیش نیاز و مبنای کار طرح تدقیق گسل‌ها در کلانشهر کرج محسوب می‌شود و برای استفاده در کاربری‌‎های شهری نیازمند به‌‌روزرسانی و انجام مطالعات تکمیلی در مقیاس شهری است.

    شایان ذکر است بازنگری و دقیق‌سازی گسل‌های 5کلانشهر بزرگ کشور از مرداد ماه سال 1395 با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور واگذار و مصوب شد نقشه گسله‌های شهرهای بزرگ تهران، کرج، مشهد، تبریز و کرمان بازنگری، تدقیق و نرخ لغزش آنها تعیین شود.
    این پروژه هم اکنون در فاز مقدماتی (گردآوری و بررسی داده¬های موجود) قرار دارد و در صورت تأمین اعتبارات مالی برای مراحل بعدی، بررسی عکس‌های هوایی و تصاویر ماهواره‌ای، مطالعات میدانی و مطالعات تکمیلی مانند مطالعات ژئوفیزیکی، سن‌سنجی و دیرینه لرزه‌شناسی، انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر