قطر، سهام بانک انرژی روسیه را خرید

عصر معدن- شرکت سرمایه‌گذاری نفت قطر - گلنکور ارزش سهام خود را در Rosneft، رقمی بالغ بر ۷/۴میلیارد یورو برآورد می‌کند.;

قطر، سهام بانک انرژی روسیه را خرید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» یک بیانیه مالی در روز چهارشنبه نشان داد که سرمایه‌گذاری مشترک نفتی، بین سازمان سرمایه‌گذاری قطر و گلنکور، 14.2 درصد در Rosneft است که به مبلغ  7/4میلیارد یورو ( 8.4میلیارد دلار ) فروخته می‌شود.

    تحت یک قرارداد مهر و موم شده در ماه می، سازمان سرمایه‌گذاری قطر (QIA) ، حدود 16 /14 درصدسهام بانک انرژی روسیه را از سرمایه‌گذاری مشترک مستقر در سنگاپور را خریداری کرد.
    با توجه به اعلامیه  کمپانی QHG، این سهام در حال حاضر  4.94 یورو به ازای هر سهم ارزش دارد و اولین بار  است که گزارش مالی خود را ارائه می دهد.
    با این حال، همانطور که سازمان سرمایه گذاری قطر قبلا به طور غیر مستقیم بخشی از سهام را از طریق سرمایه‌گذاری مشترک در اختیار داشته، مشخص نیست که چقدر پول برای این سهام پرداخت خواهد شد.

    QHG  توسط سازمان سرمایه گذاری قطر  و گلنکور در سال 2016 راه‌اندازی شد تا در Rosneftسرمایه‌گذاری کند و 19.5 درصد سهام شرکت روسی را به مبلغ 10.2 میلیارد یورو خریداری کرد .

    QHG همچنین در بیانیه مالی، که در دوره زمانی 8 دسامبر 2016 و 31 مه 2018 را پوشش می دهد، گفت که این سود بیش از 672 میلیون یورو در طول این دوره بوده که بیشتر از سود سهام Rosneft است.
    در سال 2016، فروش سهام  "Rosneft" توسط کرملین به عنوان معامله برجسته  و مورد اعتماد در اقتصاد روسیه مورد تحسین قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر