برنامه‌های ترامپ برای افزایش جنگ تجاری اعلام شد

عصر معدن- دولت ترامپ با افزایش تعرفه ها برای چین، فشار تجاری را بر این کشور بیشتر می کند.;

برنامه‌های ترامپ برای افزایش جنگ تجاری اعلام شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، دولت امریکا اعلام کرد: رییس جمهور این کشور دونالد ترامپ، به دنبال افزایش فشار بر چین برای رفع محدودیت های تجاری با پیشنهاد 25درصدی تعرفه برای 200 میلیارد دلار واردات چین است.

    Robert Lighthizer ، نماینده  تجاری ایالات‌متحده ، گفت: ترامپ به افزایش 10درصد مالیات پیشنهادی پیش از این اشاره کرده است ، زیرا چین از برآورده کردن خواسته‌های آمریکا امتناع کرده و تعرفه‌های تلافی جویانه بر کالاهای آمریکایی اعمال کرده‌است.

    هفته‌ها از مذاکرات رسمی بین واشنگتن و بیجینگ گذشته ‌است تا اقدامات  ترامپ منجر به تغییرات اساسی در سیاست‌های خود در زمینه حفاظت از مالکیت معنوی، انتقال فناوری و یارانه‌ها به صنایع فناوری بالا شود.

    دو تن از مقامات دولتی امریکا به خبرنگاران در کنفرانسی گفتند: ترامپ برای برقراری ارتباط با پکن آماده است و از طریق گفتگوهای غیر رسمی2 کشور در مورد اینکه "مذاکرات پربار" امکان پذیر است بحث می کنند.
    یکی از مسئولان گفت : " ما هیچ چیزی برای اعلام  در مورد یک رویداد خاص، یا یک دور خاص از بحث‌ها نداریم، اما ارتباطات همچنان باز است و ماسعی داریم بفهمیم که آیا شرایط برای یک تعامل خاص بین دو طرف وجود دارد یا خیر؟
    یک محقق چین در موسسه آمریکایی در واشنگتن گفت، 25 درصد نرخ تعرفه بیشتر احتمال دارد که محصولات چینی را تعطیل کند و زنجیره های عرضه آمریکا را به کشورهای دیگر انتقال دهد. 10 درصد عوارض را می توان با یارانه‌های دولتی و ضعف در واحد یوآن چین جبران کرد. همچنین اگر قرار است از تعرفه‌ها استفاده کنیم، این به ما انعطاف بیشتری می‌دهد و این یک تهدید معنی‌دار است " و استراتژی فشار ترامپ در صورتی کار نخواهد کرد که اختلافات تجاری با متحدان آمریکا مانند اتحادیه اروپا،مکزیک و کانادا را حل نکند.

    اما این حرکت باعث شد که گروه‌های لابی تجاری ایالات‌متحده نگران این موضوع باشند که تعرفه‌های تلافی جویانه به رشد اقتصادی منجر خواهند شد.
    تعرفه‌های گزاف بر علیه چین رویکرد اشتباهی برای رسیدگی به نگرانی‌های مشروع شرکت‌های آمریکایی است که اقدامات مضر چین را انجام داده‌است.  کسب و کارهای U.S. با شیوه های مضر چینی مواجه هستند."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر