دبیر انجمن سنگ‌آهن:

مذاکره با عمان برای حل مشکلات صادرات سنگ آهن

عصر معدن- سعید عسگرزاده؛ دبیر انجمن سنگ‌آهن در حاشیه جلسه کارگروه ایران - عمان در اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: اتاق بازرگانی ایران طی یک ابتکار عملی منجر به ایجاد نشست‌هایی با حضور سفیران کشورها با بخش خصوصی شده است. این اقدام در راستای هدف دیپلماسی اقتصادی و هماهنگ شدن تمام ابزارهای کشور و حل معضلات اقتصادی است.;

مذاکره با عمان برای حل مشکلات صادرات سنگ آهن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲:۰۰

    عسگرزاده در گفت و گو با «عصر معدن»،  درباره روابط ایران و عمان بیان کرد: کشور عمان احتمالا باید آخرین کشوری باشد که بخواهد تحریم‌های علیه ایران را بپذیرد.چرا که روابط عمان بعد از انقلاب با ایران در سطح نسبتا مطلوبی بوده است.
    دبیر انجمن سنگ‌آهن همچنین گفت: در جلسه کارگروه ایران –عمان پیشنهاداتی مطرح و قرار شد جلسات مشترکی به صورت مدوام با سفیر عمان و رییس اتاق ایران عمان داشته باشیم تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.
    وی افزود: در نظر داریم تا با یک سرمایه‌گذاری مشترک و هماهنگی با دولت عمان بخش عمده‌ای از مشکلات کشتیرانی کشور را که مسایل سنگ‌آهن را تحت شعاع قرار می‌دهد را حل کنیم.
    عسگرزاده درباره پتاسیل همکاری‌های معدنی با عمان گفت: عمان قابلیت تبدیل شدن به هاب را در منطقه دارد اما تاکنون به آن پرداخته نشده است. به جز سنگ‌آهن در سایر مواد معدنی نیز اگر بخواهیم فرآیند صادرات را دنبال کنیم و مشکلات پهلوگیری کشتی‌ها در بنادر ایران را حل کنیم بهتر است که پایگاهی در بندر صحار داشته باشیم تا این بندر بتواند به صورت هاب عمل کند.
    دبیر انجمن سنگ‌آهن ادامه داد: با توجه به این‌که کشور عمان با 17 کشور دارای تفاهم‌نامه است می‌تواند بدون گمرکات با این کشورها تجارت کند که این موضوع دارای مزیت است. می‌توانیم از تمام این مزایا استفاده کنیم و این موضوع برای کشور مفید است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر