رفع چالش‌های مدیریت منابع آب در ذوب آهن اصفهان

عصر معدن- میزگرد تخصصی مدیریت منابع آب در صنعت وارائه راهکارها در ذوب آهن اصفهان برگزار شد.;

رفع چالش‌های مدیریت منابع آب در ذوب آهن اصفهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، به همت مدیریت آموزش و توسعه منابع انسانی میزگرد تخصصی مدیریت منابع آب در صنایع فولادی و ارائه راهکارها با حضور معاون منابع انسانی و امور اجتماعی ، مدیران  و کارشناسان مدیریت های مختلف شرکت، همچنین 15 نفر از نخبگان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کشور با محوریت دبیرخانه استان اصفهان سه شنبه 26 تیر ماه در تالار دانش این مدیریت برگزار شد.

    مهندس بهرامی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی در ابتدای این جلسه گفت: این میزگرد ادامه سلسله برنامه های است که شرکت ذوب آهن اصفهان در راستای رفع چالش های موجود در شرکت بویژه مدیریت منابع آب در صنعت برگزار می کند .

    وی بحران آب را موضوع اصلی شهر،استان و کشور عنوان کرد و ضمن اشاره به استانداردهای مصرف آب در صنعت به لزوم مدیریت و صرفه جویی آن گفت : ذوب آهن اصفهان به دنبال برنامه های عملیاتی و قابل اجرا در خصوص مدیریت آب در صنعت می باشد.

    معاون منابع انسانی و اموراجتماعی افزود : ذوب آهن اصفهان از انجام مطالعات و تحقیقات کاربردی در این زمینه استقبال می کند وآمادگی خود را برای تعامل با دانشگاه ها و محققان اعلام می کند.

    در ادامه این نشست تخصصی مهندس اسماعیلی مدیر مهندسی آبرسانی شرکت گفت : صنعت فولاد یک صنعت آب بر می باشد و ساخت ذوب آهن اصفهان در مکان فعلی نیز با احتساب امکان تامین آب مورد نیاز از طریق رودخانه فصلی زاینده رود و احداث سد زاینده رود صورت گرفته است. وی گفت : بحث مدیریت مصرف آب از سال 79 مد نظر شرکت قرار گرفت و هم اکنون نیز به صورت جدی دنبال می شود .

    اسماعیلی افزود : ما در سال جاری 40 درصد کاهش مصرف آب نسبت به سال 96 را در برنامه ها قرار دادیم که در 3 ماهه اول سال جاری به این مهم دست یافتیم. وی گفت : تامین آب مورد نیاز ذوب آهن از طریق پساب نیز صورت می‌گیرد و پروژه بازیافت بخار در شرکت نیز به صورت جدی دنبال می شود.

    دکتر صادقی دبیر باشگاه نخبگان پژوهشگران جوان و نخبگان اصفهان نیز ضمن تشکر از برگزاری این نشست تخصصی با اشاره به پتانسیل ها و توانمندی های دانشگاه های استان و کشور گفت: ما نخبگان بسیاری را پرورش داده ایم که جا دارد با بهبود ارتباط صنعت با دانشگاه و امید بخشی به جوانان و فراهم کردن فرصت هایی برای آن ها از پتانسیل آن ها برای حل مشکلات صنایع و کشور استفاده کنیم.

    وی مزیت بهره گیری از توان نخبگان را در حل مسایل و مشکلات صنایع ، عدم خروج استعدادها از کشور و کاهش چشمگیرهزینه ها را عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود با برقراری تعاملات دوسویه ارتباط صنعت با دانشگاه مستحکم تر شود.

    مهندس شفیعی مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی نیز گفت : هدف از برگزاری این نشست، برداشتن گام های کاملا عملی وکاربردی برای مدیریت بهینه مصرف آب در ذوب آهن اصفهان و شناسایی و اتخاذ راهکارهای مقابله با بحران آب در صنعت است .

    وی با تاکید بر لزوم مدیریت بهینه مصرف آب و انجام آینده پژوهی روی منابع و مصارف آب، تشکیل هسته های مطالعاتی بازیافت آب در شرکت و اجرای دوره های آموزشی تخصصی در این زمینه را ضروری عنوان کرد و گفت: البته در این خصوص اقدامات بسیاری صورت گرفته که جا دارد طی تعامل با دانشگاه ها و استفاده از توان و پتانسیل علمی دانشگاه های برتر و نخبگان کشور به استخراج پروژه، طرح های تحقیقاتی و دوره های آموزشی متناظر با آنها بپردازیم تا بتوانیم در راستای مدیریت منابع آب در صنعت ذوب آهن گام های موثرتری برداریم.

    مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی خروجی این میزگرد را تشکیل چهار کمیته تخصصی مشترک شامل :1-کمیته تخصصی پساب و تصفیه فاضلاب 2-کمیته تخصصی حفاظت آب و خاک و استحصال آب 3- کمیته تخصصی سیستم های تاسیسات مکانیکی و خنک کننده4- کمیته تخصصی منابع و مصارف آب ذوب آهن و آینده پژوهی  و همچنین استخراج 15عنوان دوره آموزشی تخصصی و فرهنگ سازی در خصوص مدیریت مصرف آب و 25 عنوان تحقیقاتی و مطالعاتی در این خصوص عنوان کرد و گفت : با برنامه ریزی و پیگیری مبادی ذیربط انشاله شاهد نتایج و دستاوردهای آن خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر