هیولاهای کریستالی در مکزیک

عصر معدن- در سال ۱۹۱۰، در معدن نائیکا در مکزیک غار عجیبی کشف شد که شبیه غار شمشیرها بود. این غار پر از کریستال های سلنیتی است که اندازه بعضی از آنها حتی به ۲ متر هم می رسد.;

هیولاهای کریستالی در مکزیک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، 90 سال بعد، دو معدنچی که در عمق 300 متری زمین کار می کردند غار دیگری پیدا کردند که حتی بزرگ تر از این غار بود و کریستال های آن 12 متر طول و هر کدام تقریبا 55 تن وزن داشتند. این غار بزرگترین صاحب بزرگترین کریستال هایی جهان بود که هرکسی آن را به چشم ندیده بود. اسم این غار را غار کریستالی گذاشتند. درواقع این غار دارای کریستال های هیولایی است.
    روند تشکیل این کریستال ها به میلیون ها سال قبل باز می گردد. فعالیت های آتشفشانی، کوه را پر از انیدریت (سنگ گچ های بدون آب) کرد. ماگماها در نهایت سرد شدند و با حل شدن انیدریت ها در آب های غار این کریستال های بزرگ شکل گرفتند. در واقع این کریستال ها حدود 500 هزار سال قبل از ماگماهای زیرزمینی که در زیر غار هستند به وجود آمدند این ماگماها باعث شدند دمای آب همیشه 50 درجه سانتی گراد و آب پر از مواد معدنی از جمله کانی نقره، روی و مس باشد این شرایط باعث شده این کریستال ها رشد باورنکردنی داشته باشند.
    عجیب اینجاست که رشد این کریستال ها تمام نشدنی است و اگر شرایط فراهم باشد به رشدشان ادامه می دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر