توجه جهان باز هم به کبالت جلب شد

عصر معدن- اکنون علاوه بر توجه صندوق های سرمایه گذاری به رونق کوبالت، دزدان نیز به ارزش کبالت پی برده اند.;

توجه جهان باز هم به کبالت جلب شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» حدود 112 تن کبالت از یک انبار در روتردام متعلق به Vollers Group Gmbh در اوایل این ماه به سرقت رفته است. طبق بیانیه اتحادیه صنایع کوچک فلزات، یک گروه صنعتی مبتنی بر U.K.  اعلام کرد با توجه به قیمت های امروز، دزدی انجام شده حدود 10 میلیون دلار ارزش دارد.
    تحلیلگران پیش بینی می کنند  استفاده از کبالت - به عنوان بخش مهمی از باتری های لیتیوم یون - همچنان افزایش خواهد یافت، زیرا خودروسازان مانند شرکت Tesla Inc. و Volkswagen AG اتومبیل های الکتریکی را ارتقا می دهند.

    قیمت ها از اوایل سال 2016 بیش از سه برابر افزایش یافته و در ماه آوریل در یک دهه به فروش رفته اند. بخشی از این کانی توسط معامله گران و سرمایه گذاران ذخیره شده تا از افزایش قیمت ها بهره مند شوند.
    انجمن تجارت فلزات کوچک شرکتی که کبالت از آن را تصاحب کرده بود را نام نبردند.

     Cobalt 27، یک شرکت سرمایه‌گذاری برجسته است (فلز را در انبارها نگه می‌دارد) توسط آنتونی Milewski تاسیس شده‌است. او از گفتن اینکه شرکت او تحت‌تاثیر قرار گرفته‌است خودداری کرد.

    ثبت شرکت ها نشان می دهد که اکثریت بزرگی از دارایی 2900 تن کوبالت 27 در انبارهای روتردام توسط C اداره می شود.
    گروه Steinweg. این نیز 100 تن فلز در انبار Vollers در بندر نگهداری می کند. کبالت 27 دارای بیمه ای بر تمام فلزهای موجود در آن است.
    البته این اولین بار نیست که کبالت توجه جهان را به خود جلب کرده است. زیرا در اواخر سال 2008، پلیس بلژیکی یک باند را که 20 تن از فلز کبالت از انبارهای Vollers در آنتورپ را دزدیده بود، دستگیر کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر