مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران مطرح کرد

صنعت مس در دوران طلایی خود به سر می‌برد

عصر معدن- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جلسه تولید شرکت مس که روز گذشته در محل مجتمع مس سرچشمه برگزار شد، با طلایی خواندن دوران فعلی مس، از ضرورت تحقق تولید، پیگیری طرح‌های توسعه صنعت مس و توجه به محیط‌زیست سخن گفت.;

صنعت مس در دوران طلایی خود به سر می‌برد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمس» به نقل از مس پرس، «محمدرضا بنی‌اسدی‌ راد» گفت: مجموعه مس یکی از بزرگ‌ترین خانواده‌های صنعتی کشور است و پاک‌ترین مجموعه را در صنعت مس داریم و از تیمی فعال و قبراق در این حوزه برخورداریم.
    وی بیان کرد: مس چهارمین شرکت بورسی کشور است و 70درصد گردش مالی صنعت مس در استان کرمان است؛ این موضوع باعث افتخار است و امیدواریم با یک استراتژی اثربخش، راه توسعه را بیش از گذشته هموار کنیم.
    وی با قدردانی از مدیرعامل سابق شرکت، یادآور شد: آقای مرادعلیزاده دوران گذر از بحران را طی کردند و ما هنگامی آمدیم که موقع میوه‌چینی است؛ چراکه بازار مس خوب است و زیرساخت‌ها آماده شده، که این موضوعات ثمره کار و تلاش پرسنل صنعت مس است.
    بنی‌اسدی‌ راد تصریح کرد: آقای مرادعلیزاده به عنوان مشاور وزیر در پست بالاتر مشغول به کار شده‌اند و کارهای شرکت را نیز رصد می‌کنند تا توسعه مس بازنایستد؛ این تغییر مدیریت نیست و امیدواریم به کمک آقای مرادعلیزاده و پرسنل شرکت بتوانیم سال 97 سال پربارتری داشته باشیم.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در فولاد هدف‌گذاری روی 55 میلیون تن است ما نیز باید هدف‌گذاری کنیم که در سطح دنیا بهتر از این مطرح باشیم و در این دوران طلایی که مس دارد، زودتر به اهداف مورد نظر برسیم.
    بنی‌اسدی‌ راد مهم‌ترین اولویت خود را تولید شرکت دانست و خاطرنشان کرد: بحث تولید در شرکت مس در رأس امور است و باید به اهداف مورد نظر برسیم و پروژه‌های توسعه‌ای را دنبال کنیم تا به برنامه چشم‌انداز و برنامه ششم توسعه که هدف‌گذاری شده برسیم.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اضافه کرد: بحث اکتشافات را نیز باید بیش از گذشته پیگیر باشیم و موارد توسعه‌ها، استارت پروژه‌های جدید، طرح‌های جامع آب و برق، بحث‌های محیط‌زیست و مدیریت بر هزینه و انرژی و بالا بردن بهره‌وری را نیز باید در دستور کار قرار دهیم.
    بنی‌اسدی‌ راد بیان داشت: شرکت مس در سال‌جاری به اهداف خود رسید و بودجه ما برای سال آینده مشخص و تکلیف ما نیز مشخص است و امیدواریم بتوانیم بیش از برنامه پیش‌بینی‌شده عملکرد داشته باشیم.
    وی ابراز کرد: امیدواریم با حفظ کرامت نیروی انسانی و تامین رفاهی برای بازنشستگان و پرسنل، سال 97 را پرشتاب به پیش ببریم.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تأکید کرد: در سال جدید با توجه به راه‌اندازی کارخانه اسید و به‌دنبال آن شروع پروژه کارخانه کود شیمیایی، مباحث آلایندگی کارخانه ذوب به‌طور کامل حل خواهد شد.
    فهم مشترکی میان همه مدیران مس وجود دارد
    مدیرعامل سابق شرکت ملی صنایع مس ایران در جلسه تولید شرکت مس در محل مجتمع مس سرچشمه اظهار داشت: فهم مشترکی که از حوزه صنعت، توسعه و تولید از همین روز اول بین مدیرعامل جدید و مدیران مجموعه وجود دارد، جای تبریک دارد و ان‌شاءالله رابطه خوبی برقرار خواهد شد و فهم مشترکی که روزبه‌روز افزایش پیدا خواهد کرد در توانمندسازی مجموعه اثرگذار باشد.
    «احمد مرادعلیزاده» بیان کرد: سال 96 اگرچه سال طلایی شرکت مس بود اما بیشتر در حوزه‌های عمومی و مالی در دو مقطع برای ما سخت گذشت که در حوزه ذوب و پالایشگاه به‌رغم زحماتی که همه واحدها کشیدند ولی به هر حال اشکالاتی داشتیم؛ البته در حال حاضر شرایط ذوب پایدار است و ان‌شاءالله پالایشگاه نیز پایدارتر شود تا بتوانیم در این حوزه بیش از گذشته پیش رویم.
    وی تصریح کرد: امیدواریم دغدغه‌هایی که همیشه با آن روبه‌رو بودیم، چه در بحث سلامت، بهداشت و درمان، و چه پرسنلی، حقوق و دستمزد، با این هم‌گرایی، از اختیاراتی که ازسوی مدیرعامل شرکت به مدیران و معاونان داده می‌شود، استفاده شود و موضوعات در خود مجتمع‌ها حل‌وفصل شود.
    مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تفویض اختیار و استفاده از فرصت تفویض اختیار توسط مدیران مس نقطه مثبتی است؛ تحولی در همه عرصه‌ها در شرکت شروع شده و ادامه دارد که امیدواریم به گام بزرگ و بلندی در شرکت منتهی شود.
    مرادعلیزاده با بیان این‌که هر کمکی که از دستم بربیاید دریغ نخواهم کرد، خاطرنشان کرد: بخشی از بدهکاری به دارایی در سال 96 پرداخت شده که دغدغه دولت و شرکت را رفع می‌کند و در بقیه زمینه‌ها نیز الحمدلله شرایط خوب است و امیدوارم با این هماهنگی و نگاه مشترک، بهتر از گذشته سازمان را به قله‌های بلند مورد نظر برسانید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر