تامین سنگ‌آهن فولاد بحرین، تعلیق شد

عصر معدن- شرکت فولاد بحرین می‌گوید: پس از نشتی در یکی از خط لوله های انتقال، در قرارداد خود با آنگلوامریکن متضرر شده است.;

تامین سنگ‌آهن فولاد بحرین، تعلیق شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» شرکت انگلیسی آمریکایی آنگلوامریکن، قراردادی که برای تامین فولاد بحرین به سنگ‌آهن داشت را به حالت تعلیق درآورده است.
    این شرکت مستقر در خلیج گفت: پروژه مشکل‌دار برزیل پس از نشت ازیک خط لوله که کالا را به بندر می‌برد، دچار مشکل شده‌است.

    طبق محاسبات رویترز، با توجه به محاسبات و با استفاده از میانگین قیمت در سال گذشته مشخص شد که این قرارداد برای معدن ریوتینتو، ارزش 1 میلیارد دلاری داشته است.

    بحرین فولاد که گلوله‌های سنگ‌آهن را برای فولادسازان تولید می‌کند، گفت: معدنچیان مستقر در لندن در ماه آوریل در مورد قرارداد اعلام کردند که در 20 سال، عرضه 13 میلیون تن سنگ آهن را متوقف می‌کنند.

    گفتنی است در ماه مارس پس از آن که 2 نشت در یک خط لوله کشف شد و سنگ‌آهن را به ترمینال صادراتی در ریو دو ژانیرو بردند، عملیات آنگلو امریکن در میناس آغاز شد.

    تعلیق قرارداد بحرین نشان از شدت مشکلات آنگلو در پروژه دارد، زیرا این محصول در یک دهه پیش به قیمت 5.5 میلیارد دلار در اوج شکوفایی کالاها خریداری شده بود. آنها در این باره می گویند: ما منابع را از مواد خام را تامین کرده و به طور موثر منابع خود را در جهت تضمین تداوم در تولید و توانایی به منظور برآورده کردن نیازهای مشتریان، تنوع داده‌ایم.

    کمی بعد از این اتفاق یعنی نشتی لوله انتقال، شرکت معدنچی گفت به مدت سه ماه عملیات را متوقف می‌کند و پیش‌بینی می‌کند که 3 میلیون تن در هر تن به پیش‌بینی‌های خروجیدر سال می‌رسد .
    تنظیم کننده‌های برزیلی نیز جریمه 200 میلیون ریال (51.81 میلیون دلار) را اعمال کردند.
    اما در اواخر ماه آوریل، این شرکت گفت: معدن تا فصل چهارم بسته خواهد شد و محصول سال 2018 تنها 3 میلیون تن محصول قبل از نشت تولید داشته است و میزان خروجی برای سال 2017 معادل 16.8 میلیون تن بود.
    پیش‌بینی می‌شود که درآمدهای حاصل از این گروه سالانه به میزان 300 میلیون دلار تا 400 میلیون دلار کاهش یابد. 

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر