کاهش ۲۸ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای

امضای قرارداد جدید واله برای تامین گاز طبیعی در پروژه های گندله سازی

عصر معدن- شرکت معدنکار واله از امضای قرارداد جدیدی برای تامین صد درصدی گاز طبیعی در پروژه های گندله سازی این شرکت خبر داد.;

امضای قرارداد جدید واله برای تامین گاز طبیعی در پروژه های گندله سازی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، شرکت معدنکار برزیلی واله از امضای قرارداد برای تامین صد درصدی گاز طبیعی مورد نیاز در گندله سازی های این شرکت تا سال 2024 میلادی خبر داد. هدف از این اقدام، کاهش انتشار کربن عنوان شده است.
    تمرکز این قرارداد بر کارخانه گندله سازی سان لوئیس شرکت واله بوده و تامین گاز طبیعی از شرکت Eneva SA صورت خواهد گرفت. مدت زمان قرارداد نیز 5 سال اعلام شده است.
    هدف از قرارداد مورد اشاره توقف استفاده از سوخت های نفتی با تامین گاز از سال 2024 میلادی است که کاهش هزینه ها و کاهش 28 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای را به همراه خواهد داشت.
    این در حالی است که شرکت معدنکار برزیلی واله واحدهای گندله سازی در عمان و ایالات اسپیریتو سانتو و میناس ژرایس برزیل را نیز در اختیار دارد.
    واله دومین معدنکار بزرگ جهان و همچنین بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن و گندله جهان به شمار می رود . این شرکت رتبه دوم تولید نیکل را نیز در اختیار دارد.
    واله در حال حاضر دارای عملیات استخراج معادن در کشورهای فنلاند، کانادا، استرالیا، مغولستان، آنگولا، آفریقای جنوبی، شیلی و پرو است. پالایش آلومینا و ساخت محصولات آلومینیومی نیز از دیگر فعالیت های این شرکت به شمار می رود.

    پورسعیدخلیلی