باوجود خروج امریکا از برجام

پای volvo به معادن ایران باز شد

عصر معدن- عضو هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی درباره جلسه برگزار شده با کمپانی ماشین آلات ولوو گفت: یکی از اقداماتی که در دستور کار بسیاری از فعالان معدنی قرار گرفته، به روز رسانی و تامین ماشین آلات برای معادن است.;

پای volvo به معادن ایران باز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲:۰۰

    محمدرضا بهرامن در گفت و گو با «عصرمعدن» اظهار کرد: در حال حاضر ما در نظر داریم کشورهایی که می‌توانند تامین کننده ماشین آلات معدنی ایران باشند را شناسایی کرده و با آنها وارد مذاکره شویم تا در آینده با کمک آنها بتوانیم بخشی از نیاز صنعت معدنکاری کشور را تامین کنیم.
    وی افزود: در جلسه ای که با کمپانی ولوو داشتیم، نیازهای خود را مطرح کردیم. در واقع ما سعی داریم با استفاده از فاینانس یا از طریق اعتبار مالی تشکل‌ها، ماشین آلات مورد نیاز معادن کشور را تامین کنیم.
    به گفته بهرامن، شرکت ولوو یک شرکت قدیمی است و تامین ماشین آلات برای بسیاری از کشورها را بر عهده داشته و می‌تواند ماشین‌آلات مورد نیاز ایران در سایزهای مختلف از بزرگترین تا کوچکترین اندازه را  تامین کند.
    رییس خانه معدن ایران ادامه داد: ما با آنها وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم از راه های مختلف همچون  صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی یا به طور مستقیم با ایجاد کانال ارتباطی با مصرف‌کنندگان و حتی خط اعتباری بنگاهی از طریق تشکل‌هایی همچون خانه معدن ایران این مسیر را دنبال کنیم.
    به گفته بهرامن، تامین ماشین آلات معدنی از سوی شرکت ولوو، نیاز به کار کارشناسی دارد  از این رو قرار است آنها مطالعات اولیه خود را انجام دهند. البته درحالیکه آنها مشکلات موجود در ایران را می دانند و  از مسائل برجام نیز آگاه هستند با این حال دوست دارند بازار ایران که بازار خوبی برای ماشین آلات آنهاست حفظ کنند و تدبیرهای لازم را برای شرایط جدید همکاری در ایران به وجود آورند.
    وی ادامه داد: نقش تشکل ها در این میان می تواند پررنگتر از قبل بوده و  ارتباط بیشتری با بنگاه‌های بزرگ داشته باشند تا باری را از روی دوش دولت در این راه برداشته شود. 

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر