به حل اختلاف خانواده سرب‌وروی امید داریم

عصر معدن- دبیر انجمن صنایع و معادن سرب و روی کشور گفت: در ارتباط با سهمیه بندی خاک انگوران اختلاف نظرهایی بین واحدهای فلوتاسیون و صنعت وجود دارد که امیدواریم با رعایت منافع طرفین این اختلاف نظرها حل شود.;

به حل اختلاف خانواده سرب‌وروی امید داریم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰:۰۰

    یوسف مرادلو در گفت و گو با «عصر معدن» و با اشاره به مهمترین برنامه‌های انجمن صنایع و معادن سرب و روی کشور، اظهار کرد: مهمترین موضوع برای ما تعامل هرچه بیشتر با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در ارتباط با اصلاح فرمول قیمت گذاری و تغییر روش ارائه خدمات به تولیدکنندگان است. همچنین اصلاح بحث قیمت باتوجه به تک نرخی شدن ارز در دستور کار انجمن قرار دارد، زیرا بیش از 50 درصد محصولات ما صادراتی است و بی شک تاثیر پذیر از این تصمیم خواهد بود.
    وی ادامه داد: موضوع دیگر نیز تلاش بیشتر در بیرون مرزها برای تامین مواد اولیه واحدها است. زیرا در حال حاضر حدود 75 درصد ظرفیت واحدهای تولیدکننده خالی است و باید مواد اولیه مورد نیاز آنها را تامین کرد.
    به گفته مرادلو، از دیگر اقدامات انجمن صنایع و معادن سرب و روی کشور، تلاش برای رعایت مسائل زیست محیطی است.
    همچنین این انجمن به دنبال توسعه بازارهای هدف است تا بتواند با افزایش تولید محصولات بیشتری را راهی بازارهای صادراتی کند. از دیگر برنامه های این انجمن، ارتقا دانش فنی اعضا آن است که در دستور کار قرار گرفته است.
    مرادلو معتقد است، در این حوزه باید بیشتر به سمت مدیریت مشارکتی رفت تا بتوان از ظرفیت دیگر اعضا استفاده کرد و در کنار آن باید با سازمان های دولتی از جمله استانداری، محیط زیست و... تعامل بیشتری داشت.
    وی درباره سهمیه بندی خاک معدن سرب و روی انگوران بیان کرد: ما یک اختلاف نگاه در خانواده خود داریم. این خانواده دارای 3 عضو معدن (که در دست دولت است)، واحدهای فرآوری (در دست بخش خصوصی) و تولیدکنندگان شمش سرب و روی است. برخی اختلاف نظرها بین واحدهای فلوتاسیون و صنعت وجود دارد که در اولویت کار قرار گرفته است. امیدوار هستیم در یک نشست مشترک که با این عزیزان خواهیم داشت با رعایت منافع طرفین این اختلاف نظرها حل شود. 
    مرادلو همچنین در پایان درباره موضوع فیلتر کیک‌های اظهار کرد: در حال حاضر نتیجه‌ای حاصل نشده است اما همچنان منتظر هستیم. قرار است دکتر شکوری رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران این موضوع را از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای عالی معادن پیگیری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر